Zowel DVD-speler als brander kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:16
Een tijdje geleden constateerde ik dat m'n DVD-speler niet meer goed werkte. Als ik er een CD/DVD in stopte begon ie wel te "zoeken", maar het leek net of ie niet op gang wilde komen: ik kon 'm wel horen spinnen, maar hij leek z'n normale toerental niet te halen op een of andere manier.

Mijn conclusie was dat de DVD-speler defect was, dus opgestuurd naar de winkel waar ik 'm gekocht had want ik had nog garantie. Een paar dagen later kreeg ik 'm teruggestuurd, met de boodschap dat 't apparaat getest was en gewoon goed bleek te werken.

Toen ik de DVD-speler aansloot werkte ie inderdaad gewoon goed. Tijdje geen klachten gehad, maar ineens hield ie er weer mee op: weer hetzelfde probleem! Ook de brander(die op dezelfde IDE kabel zit), hield ermee op!

Het lijkt me sterk dat ze allebei kapot zijn. Ik dacht dat het aan de IDEkabel zou kunnen liggen, dus heb een nieuwe gekocht: het mocht niet baten!
Ik heb voor de zekerheid ook nog m'n HDD's en de DVD/CDR omgewisseld door ze van de secundary aan de primary controller te hangen en vice versa: geen effect.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat het aan de voeding ligt....Iemand anders nog suggesties/ervaringen?

De DVDspeler/Brander hebben allebei een tijd lang(enkele maanden) gewoon goed gewerkt. Ze worden ook nog steeds herkent door de bios.

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald Koeman op 29-01-2003 13:33 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het eerste waar ik aan denk: brakke voeding.

Post hier eens de volledige PC specs :)

Verwijderd

of een probleem met het mobo

• -black-bird-
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-12-2021
denk dat het ook de voeding is, want als je ze ook op een andere controller hebt gezet en dat hij het dan ook doet (of niet doet). dan is het volgens mij ook de voeding

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Verwijderd

Leest ie nog wel de cd's of doen ze helemaal nix meer!? Ik vraag dit omdat de mijne een acces time heeft van lik me r33t maar uiteindelijk wel de cd/dvd leest.
Ik zit met een 235W voeding en heb me idd al eens eerder afgevraagd of dit enig verband met elkaar heeft :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 13:23 ]

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Waar ik aan denk is een settingprobleem. Limiteer zowel de DVD als de CDRW in zowel de BIOS als in Windows tot PIO-3 modus en test ze daarna weer.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Ronald Koeman
PC Specs:

Athlon XP 1700+
Epox 8KHA+
256 MB DDR
40GB Maxtor Dmax 7200 toeren
80GB Maxtor Dmax 5400 toeren
Lite-ON DVD 16x48
Lite-ON Brander 32x24x40x
Geforce 2MX 200
Alles in een miditower met 300W voeding, een WTY400 staat op het bonnetje, zal wel een goedkopie-merk zijn :p

• Ronald Koeman
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 13:19:
Leest ie nog wel de cd's of doen ze helemaal nix meer!? Ik vraag dit omdat de mijne een acces time heeft van lik me r33t maar uiteindelijk wel de cd/dvd leest.
Ik zit met een 235W voeding en heb me idd al eens eerder afgevraagd of dit enig verband met elkaar heeft :?
Hij leest sporadisch, na enig getreuzel, wel eens een CD. Verwissel ik na het lezen de CD dan doet ie weer nix.

Verwijderd

Getest in andere pc? Jammer dat je geen andere pc tot je beschikking hebt. Je kunt bijv. ook de voeding testen door hem ong. gelijk te belasten in een ander systeem. Testen in de winkel, daar was je zelf zeker niet bij? Zal wel geen grondige test zijn geweest. Meer van: origineel cd'tje erin, doetut, klaar....

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 13:49 ]

• Ronald Koeman
De DVD-speler is getest door de computerwinkel waar ik 'm gekocht heb, ik had 'm immers teruggestuurd omdat ik dacht dat ie kapot was.
Ik heb zelf helaas geen andere PC waarin ik de apparaten kan testen.

• Dielie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:33

Dielie

*BURP!*

Voeding.

Er wonen vast wel medetweakers bij jou in de buurt, die de hardware willen testen.

Wat gebeurt er eigenlijk als je slechts één drive aansluit ipv allebei, en mogelijk één hd even uit je configuratie haalt (molex verwijderen èn de flat cable). Doet die ene dvd of cdrw drive het dan wel?

• Ronald Koeman
OK, even een update.

Ik heb de DVD-speler bij een vriend getest en daar werkte hij. Ten einde raad maar een nieuwe voeding aangeschaft. Nu kan de brander weer CD's lezen alleen de DVD-speler doet nog steeds niks! Iemand nog een idee!?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wélke voeding had je dan gekocht?
Doet de DVD speler het wel wanneer je hem alleen aansluit?

• Ronald Koeman
BalusC schreef op 18 februari 2003 @ 07:29:
Wélke voeding had je dan gekocht?
pc voeding 300 watt fsp low noise
Doet de DVD speler het wel wanneer je hem alleen aansluit?
nope

Verwijderd

Ik heb ook weleens zoiets gehad. Toen de CDR op slave gezet en de CD-rom op Master en Windows opnieuw geïnstalleerd. Nu nog steeds geen problemen.

Heb een 250W voeding.
Pagina: 1