Sony DRU-500A kieskeurig mbt media?

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik ga waarschijnlijk dit weekend de Sony DRU-500A kopen (weet nog niet waar, dat wordt nog een zoektocht) en zit nog met een paar kleine vraagjes:

De Sony is een stuk minder kieskeurig over media dan de Pioneer A05, maar ik ben toch benieuwd of er media zijn die je absoluut niet moet gebruiken icm de Sony.
En dan bedoel ik de allergoedkoopste shit natuurlijk niet.

Heeft de Sony nog andere merkwaardigheden die je even moet kennen of is het gewoon de perfecte brander op dit moment?

(PS Het oude DRU-500A topic was al een tijd geleden gesloten, daarom maar een nieuwe gemaakt).

Verwijderd

De levertijd van die dingen in Europa is 5 tot 7 weken, dat weet je toch wel hè ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt :)

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb ook last van de kieskeurigheid van deze brander. Ik heb Platinum Multispeed (2 maandern geleden op de beurs gekocht) en die wil ie maar op 4x branden (Nero zegt wel dat ie t op 24x doet, maar doet er toch 20 minuten over).
Mijn vorige Platinum cdtjes (platinum 1-48x) deed ie wel netjes op 24x.... En mijn andere 12x-brander, brandt die nieuwe wel op 12x....
Is er niet een manier om de brandsnelheiddetectie (of hoe je da ook moet noemen) van de drive uit te zetten? Ik heb al geprobeerd de Power-burn optie in Nero uit te schakelen, maar dat hielp helemaal niks

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik heb nog een stukje uit een ander topic gevonden:
Je kan dat uitschakelen, maar dat is het risico op niet leesbare platen wel groter. Ik heb dat ook eens gedaan en mooi 32x geschreven op 16x plaatjes. Werkte prima, totdat ik die plaatjes wou teruglezen. Ze konden allemaal de recycling in....
Het KAN goedgaan als de standaard schrijfstrategie die je drive gaat doen de juiste is voor die plaatjes, maar meestal dus niet. Je kan het proberen...
Je vriend heeft dus een andere brander en die kent die plaatjes misschien wel en heeft ervoor een juiste strategie.

Bij Nero Choose Recorder en dan onderaan Options.
Maar zo was 't bij mij ook niet uit te schakelen, hij brandt ze nog steeds vrolijk op 4x

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM