Toon posts:

Monitor is niet meer primair!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hellup!
Even een korte situatieschets:
Maandagavond wil ik even een divxje kijken op mn tv. Ik sluit mijn svideokabeltje even aan. Geen beeld. Ik kijk even wat er aan de hand is en probeer wat instellingen uit in het Nvidia-configuratiescherm (GeForce2).

Resultaat: mijn computer heeft wel beeld, maar niet op mijn monitor. Hij denkt nu dat mijn tv het primaire beeldscherm is. Ik krijg nu op mijn monitor alleen mijn muis. Een rechtermuisklik resulteert ook nog wel in actie, maar wel weer op mijn tv. Die dus niks weergeeft omdat het kabeltje waarschijnlijk stuk is.

Mooi kut dus. Is er een mogelijkheid om mijn monitor weer als primaire weergave te krijgen of moet ik een nieuw svideo-kabeltje kopen?

Verwijderd

Kijk even in je instellingen, dit kun je gewoon instellen in een tabblad.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:29

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Beeldscheropties/ instellingen/ geavanceerd/ tabblad van je videokaart (bv. Ge-Force)/ Nview
(bij Ge-Force) en dan primair beeldscherm selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, weet ik, maar dat tabblad krijg ik dus niet op mijn monitor, maar op mijn tv. Die het dus niet weer kan geven omdat mijn svideokabeltje waarschijnlijk kapot is

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Veilige modus misschien?

{signature}

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Er is vast wel iemand bij jou in de buurt met zo'n kabeltje. Die doe je er dan gewoon ff tussen om het zaakje terug te zetten. Bovendien zou ik je sowieso aanraden zo'n kabeltje te kopen. DivX-jes kijken op de tv is gewoon té relaxed om het niet te doen :P

edit:
Veilige modus is ook een goeie jah, dan pakt 'ie de monitor die de bios primair vind.

[ Voor 19% gewijzigd door CrazyA op 29-01-2003 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook al geprobeerd, maar dan krijg ik het nvidiascherm er weer niet voor :D
Ben nu aan het slepen met de tv+kabels van mn huisgenoot, misschien krijg ik daar wel iets te zien

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:47
Was er ook niet zo'n commando die je kon runnen om te switchen tussen tv-out en monitor, iets met de nvwiz.dll of zo.

edit:

Probeer deze eens:
c:\windows\system\rundll32.exe nvqtwk.dll,nvcycledisplaydevice

[ Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 29-01-2003 12:58 ]

Verwijderd

Je zou de veilige modus kunnen doen en dan de detonators kunnen verwijderen... dan pakt ie bij de volgende boot de standaard driver.

dit probleem is best grappig eigenlijk, sorry :P

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het :)

maar ook wel klote. Zoals het nu lijkt, is mijn tv-out kaduk. andere kabel+tv werkt ook niet.
amechtige kutzooi

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je tv-out kan ook misschien op een verkeerde standaard staan...

Maar ik bedoel dus (en Courage is het met me eens) dat je ff in veilige modus van drivertje moet verwisselen.

En anders: formateren die hap ;)

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, hilarisch dit. Probleem opgelost. Als volgt: ik haal mn svideo-kabel eruit en mijn monitorkabel eruit. Start opnieuw op. Wacht even. Doe mn compu uit, steek alleen mn monitor er in et voila.

Toch bijna geformatteerd... :p

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:36
ken het probleem , op systeem met alleen TV,
dus geen monitor.
Helemaal kunnen installen. ( incl bios instellen)
Maar helaas ,
bij de instalatie van TV-tool toch een monitor nodig gehad. :(

1+1+1 = 1

Pagina: 1