[dhtml]netscape padding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11
k had een vraagje. k heb een menutje en als je erop klikt moet ie uitschuiven.

werkt verder perfect, alleen met gecko browsers krijg je als je erop klikt een stuke wit aan de onderkant. kan dit verholpen worden?

voorbeeldje

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

wat is het probleem :? ziet er toch hetzelfde uit...

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~hanglooz/imgdiv/disjfa.gif

www.jurgroessen.nl

• disjfa
als je er op klikt dan geeft ie een stukje verkeerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~disjfa/phantasm/3/prob.gif

disjfa.nl

Verwijderd

offtopic:
topicstart was me voor

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 12:28 ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ohw, ik moet er ook op klikken? :P

Maareh, vage shit..
Ik kom er ff niet achter waar het nou fout gaat...het lijkt alsof de paddingBottom geset wordt, maar als ik de source laat uitschrijven dan is dat niet zo :/
Het woord 'bug' begint omhoog te borrelen.

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

display: block toevoegen aan je menu class.

Nog een opmerking, dit:
JavaScript:
1
document.getElementById("menu"+i).style.paddingLeft = 0;

vind Mozilla over het algemeen ook niet echt fijn. 0 wat? stroopwafels? koeien? pixels misschien?

Intentionally left blank

• disjfa
thnx crisp :)

disjfa.nl

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Waarom gebruik je in vredesnaam een table om de links heen :?

Als je de table eruit sloopt, kun je heel prima de left-margin van de image aan passen, als je er op klikt :? (op voorwaarde dat je er dus een block-level element van gemaakt hebt)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• disjfa
k gebruik de table om alles variabel neer te zetten. k kan ook alles in js definieren en alles neerzetten maar ik wil het makkelijk houden en als ik m ergens anders neet zet enzo.

k kan dan ook wel alles in css/js douwen. is ook op dit moment makkelijker. maar imho vind ik het er zo in zetten makkelijker als ik er meer in wil zetten

disjfa.nl

• drm

drm

f0pc0dert

:? Waarom zou je het bijvoorbeeld niet ergens anders neer kunnen zetten als je een divje om de zut heenzet?

* drm snapt niet wat die table toevoegt, echt niet

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Willem
  • Nu online
Een table is weinig varibel t.o. div's bijvoorbeeld.

Ehm, vroeg me af:
Hoe doe je "alles in js definieren en alles neerzetten" ?
Hoe doe je "alles in css/js douwen" en wat is daar makkelijker aan ten opzicht van wat ?

En waarom is er op deze manier meer in te zetten als je er meer in wilt zetten?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• disjfa
kijk, als ik een site maak doe ik dat meestal gewoon html om alles te positioneren. krijg je meestal een structuur zoals:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<table>
<tr><td colspan="2"> </td></tr>
<tr><td>
  <table><tr><td>menu</td></tr></table>
</td><td>
  <table><tr><td></td></tr></table>
</td></tr>

t kan allemaal pcies t zelfde met divjes, i know. alleen ik vind dit (mijn mening ;)) lekkerder werken en ook soms wat makkelijker :) maar das mijn mening.

soms bou ik een zooi divjes op, maar nu even niet omdat ik gewoon ff makkelijk de dingen heb neergezet :) mischien volgende keer beter :P

en k heb nu wel alles apart gedevinieerd trouwens omdat ik de top properties moet weten, en dan is t idd makkelijker via divjes. nu geef ik gewoon een id mee aan de linkjes, maarja.

maar hou t er maar op dat ik gewoon anders werk dan jullie, mijn exuses ervoor.
(en devinieren willem, k bedoel dat je dan als id een aparte top moet geven om t mooi neer te zetten.)

[ Voor 37% gewijzigd door disjfa op 29-01-2003 13:34 ]

disjfa.nl

• Willem
  • Nu online
:D

Sorry, meer kan ik er niet van maken ;)

• disjfa
nou sorry meneer willem dat ik alles op een andere manier opschrijf dan zoals de modjes t hier vinden.

disjfa.nl

• drm

drm

f0pc0dert

mja, dit getuigt van eenzelfde soort koppigheid als we gister en vanmorgen reeds mochten aanschouwen in het "waarom zou je standaarden gebruiken"-topic.

~ Gottfried Leibniz

• Willem
  • Nu online
Het gaat er alleen even om dat je een aantal dingen noemt die niet echt ergens over gaan. En niet over dat de modjes hier "vinden hoe je bepaalde dingen moet 'opschrijven' ".

[ Voor 12% gewijzigd door Willem op 29-01-2003 13:45 ]

• disjfa
kun je me dan inlichten wat jullie gebruiken mischien :?

en in dat topic was ik t met jullie eens :{

disjfa.nl

• drm

drm

f0pc0dert

disjfa:
kun je me dan inlichten wat jullie gebruiken mischien :?
Ja, geen tables om je zut te positioneren, maar gewoon de elementen zelf (desgewenst absoluut) positioneren ten opzichte van hun containig element. Dat betekent dus zo min mogelijk stijlstructuren in je html aanbrengen, en zo veel mogelijk in de CSS weergeven. Alles wat je daarbij nog in Javascript doet, moet in principe "extra" zijn. Ik zeg niet dat ik dat altijd doe, maar daar streef ik wel zo veel mogelijk naar.
en in dat topic was ik t met jullie eens :{

Weet ik, daarom verbaast dat me ook zo, dat je net op zo'n manier reageert.

~ Gottfried Leibniz

• disjfa
of te wel, t kan allebij.... duh gebruik de ene keer divjes en de andere keer tables.
t is alleen dat de ene keer ik t de ene keer handiger vind om t ene te gebruiken en de andere keer t andere, zolang t maar conform regels gaat.
[...]
Weet ik, daarom verbaast dat me ook zo, dat je net op zo'n manier reageert.
euh, dan is er waarschijnlijk een communicatie verschil hier, want ik heb dus nog steeds geen id wat jullie nou bedoelen qua ik de standaarden niet volgen :? t is allemaal xhtml standaard... zover ik weet iig...

maar k zal wel weer gek zijn ;)

disjfa.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Standaarden zijn niet alleen regeltjes waar je je aan moet houden zodat alles syntactisch correct is, maar bevatten ook nog zoiets als richtlijnen....

Intentionally left blank

• Willem
  • Nu online
't Is iig geen XHTML standaard, je DTD staat op HTML 4 :)

Waar ik gewoon redelijk benieuwd naar ben, is waarom het handiger is, en conform welke regels het gaat.

• drm

drm

f0pc0dert

disjfa:
of te wel, t kan allebij.... duh gebruik de ene keer divjes en de andere keer tables.
t is alleen dat de ene keer ik t de ene keer handiger vind om t ene te gebruiken en de andere keer t andere, zolang t maar conform regels gaat.
Jawel, maar handiger is niet altijd beter. En de regels zijn in dit geval niet erg van toepassing, net zo min de standaarden. Het heeft niet zoveel met standaarden te maken alswel met de betekenis van de elementen. Bij gebrek aan elementen die de inhoud beter beschrijven, gebruik je meestal een div of een span met een class die wel beschrijft wat het element eigenlijk bevat voor data.

Een table daarentegen wordt gebruikt om gegevens tabulair weer te geven, net als je bijvoorbeeld een overzicht hebt in Excel, oid, of een tabel in Word gebruikt. Met andere woorden: wanneer je gegevens niet in een tabelstructuur zijn onder te brengen, simpelweg omdat het geen "row, column, cell"-gerelateerde data is, moet je dus geen tabel gebruiken.

Het feit dat een grafisch ontwerp vaak wel een tabulaire uitstraling heeft is wat anders. Theoretisch is het ontwerp namelijk ook anders in te delen (navigatie bovenaan de pagina?). De ideale situatie is dus dat je de gegevens niet stijl geeft door de HTML maar door de CSS, en ook wanneer er wat meer rigoreuze veranderingen optreden in de site, je HTML in tact kan blijven, maar je alleen de CSS aan hoeft te passen.

Als je de recommendations leest zie je dat de verschillende CSS recommendations ook duidelijk ingaan op dergelijk structuren. Bijvoorbeeld het alombekende:
[ linkje | linkje | linkje ]
Dergelijke structuren worden dus ook naar de css "verheven". Omdat de streepjes en de brackets onderdeel zijn van de stijl van de pagina, en niet van de structuur, c.q. gegevens in de pagina.
euh, dan is er waarschijnlijk een communicatie verschil hier, want ik heb dus nog steeds geen id wat jullie nou bedoelen qua ik de standaarden niet volgen :? t is allemaal xhtml standaard... zover ik weet iig...

maar k zal wel weer gek zijn ;)

hier:
maar hou t er maar op dat ik gewoon anders werk dan jullie, mijn exuses ervoor.
Die ignorantie bedoel ik. Je wilt de discussie met zo'n opmerking kennelijk niet aangaan, maar later ga je hem wel aan, dus zand erover.

~ Gottfried Leibniz

• disjfa
drm schreef op 29 januari 2003 @ 14:19:
[nohtml]
[...]

Jawel, maar handiger is niet altijd beter. En de regels zijn in dit geval niet erg van toepassing, net zo min de standaarden. Het heeft niet zoveel met standaarden te maken alswel met de betekenis van de elementen. Bij gebrek aan elementen die de inhoud beter beschrijven, gebruik je meestal een div of een span met een class die wel beschrijft wat het element eigenlijk bevat voor data.

Een table daarentegen wordt gebruikt om gegevens tabulair weer te geven, net als je bijvoorbeeld een overzicht hebt in Excel, oid, of een tabel in Word gebruikt. Met andere woorden: wanneer je gegevens niet in een tabelstructuur zijn onder te brengen, simpelweg omdat het geen "row, column, cell"-gerelateerde data is, moet je dus geen tabel gebruiken.
dan blijft het dus een eigen keuze wat je gaat gebruiken, ik ben t er helemaal mee eens zoveel mogenlijk in de css te zetten. maar het is een keuze (zoals je zelf ook al eerder in t topic zei) en deze keer was mijn keuze dus een tabel gebruiken.
Die ignorantie bedoel ik. Je wilt de discussie met zo'n opmerking kennelijk niet aangaan, maar later ga je hem wel aan, dus zand erover.
het is meer hoe jullie overkomen. ik vraag wat en jullie vallen mij aan op een opmaakregel en komen (in mijn ogen) over alsof wat jullie zeggen dus goed is en wat ik zeg fout. en zoals ik hierboven al heb gezegd is het een keuze. dan kan je wel opbouwende kritiek geven dat ik het anders moet doen, maar niet meteen aanvallen. ik weet zelf evengoed wat ik met divjes kan en wat ik met tables kan (wat jij verder erug mooi hebt uitgelegd idd, zoiets zou nooit uit mijn vingers ontsnappen maar k kan ook nie uitleggen :P)

maar dan hoeven jullie het niet meteen helemaal af te straffen en schreeuwen dat ik het niet conform regels doe, (zal ook wel weer omdat ik t ben) maar je kan ook gewoon uitleggen wat je bedoelt en nu hebben we weer een hele diskussie gehouden met dingen waar we t bijde over eens zijn.

volgende keer als ik iets laat zien dan gebruik ik wel divjes :P

disjfa.nl

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Mwah.. het volledig positioneren van elementen in een site heb ik ook enigszins opgegeven.. kwam altijd in de problemen met alignments en plaatsing. Daar gebruik ik (weliswaar zo weinig mogelijk) nog steeds gedeeltelijk tabellen voor.

• drm

drm

f0pc0dert

disjfa:
maar dan hoeven jullie het niet meteen helemaal af te straffen en schreeuwen dat ik het niet conform regels doe, (zal ook wel weer omdat ik t ben) maar je kan ook gewoon uitleggen wat je bedoelt en nu hebben we weer een hele diskussie gehouden met dingen waar we t bijde over eens zijn.

Ik zie niet waar jij hier afgestrafd wordt, hoor :?

Btw, als ik nu http://www.xs4all.nl/~disjfa/phantasm/3/index.html refresh gebruik je ook geen tabel meer, dus die keuze is toch niet zo heel erg gemaakt als je nu doet overkomen :P

~ Gottfried Leibniz

• disjfa
dat zei ik al drm, k heb er meer dingen in gezet en dan is de tabel nutteloos :P

disjfa.nl

Pagina: 1