disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
disjfa.nl
Verwijderd
topicstart was me voor
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 12:28 ]
Maareh, vage shit..
Ik kom er ff niet achter waar het nou fout gaat...het lijkt alsof de paddingBottom geset wordt, maar als ik de source laat uitschrijven dan is dat niet zo
Het woord 'bug' begint omhoog te borrelen.
Nog een opmerking, dit:
1
| document.getElementById("menu"+i).style.paddingLeft = 0; |
vind Mozilla over het algemeen ook niet echt fijn. 0 wat? stroopwafels? koeien? pixels misschien?
Intentionally left blank
disjfa.nl
Als je de table eruit sloopt, kun je heel prima de left-margin van de image aan passen, als je er op klikt
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
k kan dan ook wel alles in css/js douwen. is ook op dit moment makkelijker. maar imho vind ik het er zo in zetten makkelijker als ik er meer in wil zetten
disjfa.nl
* drm snapt niet wat die table toevoegt, echt niet
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Ehm, vroeg me af:
Hoe doe je "alles in js definieren en alles neerzetten" ?
Hoe doe je "alles in css/js douwen" en wat is daar makkelijker aan ten opzicht van wat ?
En waarom is er op deze manier meer in te zetten als je er meer in wilt zetten?
1
2
3
4
5
6
7
| <table> <tr><td colspan="2"> </td></tr> <tr><td> <table><tr><td>menu</td></tr></table> </td><td> <table><tr><td></td></tr></table> </td></tr> |
t kan allemaal pcies t zelfde met divjes, i know. alleen ik vind dit (mijn mening
soms bou ik een zooi divjes op, maar nu even niet omdat ik gewoon ff makkelijk de dingen heb neergezet
en k heb nu wel alles apart gedevinieerd trouwens omdat ik de top properties moet weten, en dan is t idd makkelijker via divjes. nu geef ik gewoon een id mee aan de linkjes, maarja.
maar hou t er maar op dat ik gewoon anders werk dan jullie, mijn exuses ervoor.
(en devinieren willem, k bedoel dat je dan als id een aparte top moet geven om t mooi neer te zetten.)
[ Voor 37% gewijzigd door disjfa op 29-01-2003 13:34 ]
disjfa.nl
disjfa.nl
~ Gottfried Leibniz
[ Voor 12% gewijzigd door Willem op 29-01-2003 13:45 ]
en in dat topic was ik t met jullie eens
disjfa.nl
Ja, geen tables om je zut te positioneren, maar gewoon de elementen zelf (desgewenst absoluut) positioneren ten opzichte van hun containig element. Dat betekent dus zo min mogelijk stijlstructuren in je html aanbrengen, en zo veel mogelijk in de CSS weergeven. Alles wat je daarbij nog in Javascript doet, moet in principe "extra" zijn. Ik zeg niet dat ik dat altijd doe, maar daar streef ik wel zo veel mogelijk naar.
en in dat topic was ik t met jullie eens
Weet ik, daarom verbaast dat me ook zo, dat je net op zo'n manier reageert.
~ Gottfried Leibniz
of te wel, t kan allebij.... duh gebruik de ene keer divjes en de andere keer tables.
t is alleen dat de ene keer ik t de ene keer handiger vind om t ene te gebruiken en de andere keer t andere, zolang t maar conform regels gaat.
euh, dan is er waarschijnlijk een communicatie verschil hier, want ik heb dus nog steeds geen id wat jullie nou bedoelen qua ik de standaarden niet volgen[...]
Weet ik, daarom verbaast dat me ook zo, dat je net op zo'n manier reageert.
maar k zal wel weer gek zijn
disjfa.nl
Intentionally left blank
Waar ik gewoon redelijk benieuwd naar ben, is waarom het handiger is, en conform welke regels het gaat.
Jawel, maar handiger is niet altijd beter. En de regels zijn in dit geval niet erg van toepassing, net zo min de standaarden. Het heeft niet zoveel met standaarden te maken alswel met de betekenis van de elementen. Bij gebrek aan elementen die de inhoud beter beschrijven, gebruik je meestal een div of een span met een class die wel beschrijft wat het element eigenlijk bevat voor data.disjfa:
of te wel, t kan allebij.... duh gebruik de ene keer divjes en de andere keer tables.
t is alleen dat de ene keer ik t de ene keer handiger vind om t ene te gebruiken en de andere keer t andere, zolang t maar conform regels gaat.
Een table daarentegen wordt gebruikt om gegevens tabulair weer te geven, net als je bijvoorbeeld een overzicht hebt in Excel, oid, of een tabel in Word gebruikt. Met andere woorden: wanneer je gegevens niet in een tabelstructuur zijn onder te brengen, simpelweg omdat het geen "row, column, cell"-gerelateerde data is, moet je dus geen tabel gebruiken.
Het feit dat een grafisch ontwerp vaak wel een tabulaire uitstraling heeft is wat anders. Theoretisch is het ontwerp namelijk ook anders in te delen (navigatie bovenaan de pagina?). De ideale situatie is dus dat je de gegevens niet stijl geeft door de HTML maar door de CSS, en ook wanneer er wat meer rigoreuze veranderingen optreden in de site, je HTML in tact kan blijven, maar je alleen de CSS aan hoeft te passen.
Als je de recommendations leest zie je dat de verschillende CSS recommendations ook duidelijk ingaan op dergelijk structuren. Bijvoorbeeld het alombekende:
[ linkje | linkje | linkje ]
Dergelijke structuren worden dus ook naar de css "verheven". Omdat de streepjes en de brackets onderdeel zijn van de stijl van de pagina, en niet van de structuur, c.q. gegevens in de pagina.
euh, dan is er waarschijnlijk een communicatie verschil hier, want ik heb dus nog steeds geen id wat jullie nou bedoelen qua ik de standaarden niet volgent is allemaal xhtml standaard... zover ik weet iig...
maar k zal wel weer gek zijn
hier:
Die ignorantie bedoel ik. Je wilt de discussie met zo'n opmerking kennelijk niet aangaan, maar later ga je hem wel aan, dus zand erover.maar hou t er maar op dat ik gewoon anders werk dan jullie, mijn exuses ervoor.
~ Gottfried Leibniz
dan blijft het dus een eigen keuze wat je gaat gebruiken, ik ben t er helemaal mee eens zoveel mogenlijk in de css te zetten. maar het is een keuze (zoals je zelf ook al eerder in t topic zei) en deze keer was mijn keuze dus een tabel gebruiken.drm schreef op 29 januari 2003 @ 14:19:
[nohtml]
[...]
Jawel, maar handiger is niet altijd beter. En de regels zijn in dit geval niet erg van toepassing, net zo min de standaarden. Het heeft niet zoveel met standaarden te maken alswel met de betekenis van de elementen. Bij gebrek aan elementen die de inhoud beter beschrijven, gebruik je meestal een div of een span met een class die wel beschrijft wat het element eigenlijk bevat voor data.
Een table daarentegen wordt gebruikt om gegevens tabulair weer te geven, net als je bijvoorbeeld een overzicht hebt in Excel, oid, of een tabel in Word gebruikt. Met andere woorden: wanneer je gegevens niet in een tabelstructuur zijn onder te brengen, simpelweg omdat het geen "row, column, cell"-gerelateerde data is, moet je dus geen tabel gebruiken.
het is meer hoe jullie overkomen. ik vraag wat en jullie vallen mij aan op een opmaakregel en komen (in mijn ogen) over alsof wat jullie zeggen dus goed is en wat ik zeg fout. en zoals ik hierboven al heb gezegd is het een keuze. dan kan je wel opbouwende kritiek geven dat ik het anders moet doen, maar niet meteen aanvallen. ik weet zelf evengoed wat ik met divjes kan en wat ik met tables kan (wat jij verder erug mooi hebt uitgelegd idd, zoiets zou nooit uit mijn vingers ontsnappen maar k kan ook nie uitleggenDie ignorantie bedoel ik. Je wilt de discussie met zo'n opmerking kennelijk niet aangaan, maar later ga je hem wel aan, dus zand erover.
maar dan hoeven jullie het niet meteen helemaal af te straffen en schreeuwen dat ik het niet conform regels doe, (zal ook wel weer omdat ik t ben) maar je kan ook gewoon uitleggen wat je bedoelt en nu hebben we weer een hele diskussie gehouden met dingen waar we t bijde over eens zijn.
volgende keer als ik iets laat zien dan gebruik ik wel divjes
disjfa.nl
disjfa:
maar dan hoeven jullie het niet meteen helemaal af te straffen en schreeuwen dat ik het niet conform regels doe, (zal ook wel weer omdat ik t ben) maar je kan ook gewoon uitleggen wat je bedoelt en nu hebben we weer een hele diskussie gehouden met dingen waar we t bijde over eens zijn.
Ik zie niet waar jij hier afgestrafd wordt, hoor
Btw, als ik nu http://www.xs4all.nl/~disjfa/phantasm/3/index.html refresh gebruik je ook geen tabel meer, dus die keuze is toch niet zo heel erg gemaakt als je nu doet overkomen
~ Gottfried Leibniz
disjfa.nl