Met IBM Websphere Studio Application Developer 5.0 lukt het me maar niet om een connectie met een externe MySQL database te maken. Allicht dat het kan zijn dat de webserver geen externe connecties toelaat, maar ik betwijfel het.
Tijdens het testen van de connectie krijg ik de volgende error (geen zin screenshot te maken).
*update*
Het vreemde is dat het IP dat in de foutmelding getoond wordt een heel ander IP is dan ik opgeef bij de server naam. Het foutmelding IP is een 195 adres, de server een 212. Kan het een firewall zijn?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Connection name : dbConnection Database : 'databasenaam' User ID : 'gebruiker' Password : 'wachtwoord' Database vendor type : MySQL, V3.23 JDBC drive : MM.MySQL JDBC NET DRIVER Host : 'IP van de webserver' (Optional) Post number : - Server name : - Database location : - JDBC driver class : org.gjt.mm.mysql.Driver Class location : 'gedownloade MySQL JDBC driver, versie 2.0.14' |
Tijdens het testen van de connectie krijg ik de volgende error (geen zin screenshot te maken).
Als iemand de oplossing weet, laat het me weten. Ik denk toch zelf dat het aan die externe connectie ligt. En ja, ik heb mn username en passwoord gecheckt.IWAS0126E Problems encountered while trying to establish connection dbConnection. Reason :'Invalde authorization specification: Acces denied for user : 'gebruiker@IP' (Using password: YES)'
*update*
Het vreemde is dat het IP dat in de foutmelding getoond wordt een heel ander IP is dan ik opgeef bij de server naam. Het foutmelding IP is een 195 adres, de server een 212. Kan het een firewall zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 12:17 ]