Toon posts:

[IBM Websphere] MySQL connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met IBM Websphere Studio Application Developer 5.0 lukt het me maar niet om een connectie met een externe MySQL database te maken. Allicht dat het kan zijn dat de webserver geen externe connecties toelaat, maar ik betwijfel het.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Connection name : dbConnection
Database : 'databasenaam'
User ID : 'gebruiker'
Password : 'wachtwoord'
Database vendor type : MySQL, V3.23
JDBC drive : MM.MySQL JDBC NET DRIVER
Host : 'IP van de webserver'
(Optional) Post number : -
Server name : -
Database location : -
JDBC driver class : org.gjt.mm.mysql.Driver
Class location : 'gedownloade MySQL JDBC driver, versie 2.0.14'

Tijdens het testen van de connectie krijg ik de volgende error (geen zin screenshot te maken).
IWAS0126E Problems encountered while trying to establish connection dbConnection. Reason :'Invalde authorization specification: Acces denied for user : 'gebruiker@IP' (Using password: YES)'
Als iemand de oplossing weet, laat het me weten. Ik denk toch zelf dat het aan die externe connectie ligt. En ja, ik heb mn username en passwoord gecheckt.

*update*
Het vreemde is dat het IP dat in de foutmelding getoond wordt een heel ander IP is dan ik opgeef bij de server naam. Het foutmelding IP is een 195 adres, de server een 212. Kan het een firewall zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 12:17 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het in de foutmelding aangegeven ip is het ip waarvandaan geprobeert wordt de verbinding te maken. De foutmelding geeft aan dat er vanaf dat ip geen verbinding gemaakt mag worden. Daarnaast probeer je niet met de webserver te verbinden, maar met de database server. Die zijn meestal wat minder met de buitenwereld verbonden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Zo'n vermoeden had ik al. Bedankt in ieder geval. Ik probeer het wel even met een local server. Mocht dat ook niet werken, dan lag het hier dus niet aan.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Localhost werkt wel. Probleem ligt bij de server. Slotje graag.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

laat maar afzakken hoor :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)