[CME] Niveau casemods

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Er zijn de afgelopen tijd al heel wat hogere eisen gesteld aan de topics in CME, en dat vind ik al een hele verbetering! Bennik echt heel bij mee, maar ik wil méér :P

Nee, even serieus... ik heb de afgelopen tijd veel silent-psu mods gezien. Niet dat het een vloedgolf is, maar elke maand moet het wel een paar keer gezegd worden. Neem nu AOpen H340A silent PSU mod... Daar heeft die persoon dus een Papst in zijn voeding gezet en een standaard coolermaster op zijn cpu gezet. Ik vind dat dus écht niet spannend meer.

Okee, als er nou iets vernieuwends bij stond, maar nee, zelfs nog een simpele search vraag (Weet iemand een goede sub-23dB 60mm 12V fan?)... (later gaat de discussie wel wat beter, maar nogsteeds niets vernieuwends)

Misschien dat er een stukje in de FAQ opgenomen kan worden over "hoe silence ik mijn voeding simpel" met daarbij de opties stille (papst) fan erin, fan op 7 of 5 volt en eventueel een temp-controller (zijn simpele schemaatjes voor) of fanspeed controller er in. Op de vraag "koelt hij wel genoeg" is simpel te antwoorden als de lucht niet AL te heet is die er uit komt is het wel goed.

Ik weet niet hoe de algemene opinie hierover is, maar persoonlijk vind ik het opvallend storen hoe simpel die "mods" vaak zijn, en zou dus graag zien dat erop ingesprongen wordt (om zo het niveau dus weer wat hoger te krijgen :))

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

titel: mods > casemods O-)
anders gaat men verkeerde dingen denken :)

(geen commentaar op je verhaal: dat mogen de cme'ers doen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 03-10 10:01

mvds

Totally awesome!

Ach, wat is er wel spannend? :) Is toch leuk om te lezen dat iemand een mod heeft uitgevoerd? Ook al is ie (in jouw ogen) simpel...

ik vind dat je ook tever kan gaan met "het verhogen van het niveau". Als je alleen bijzondere mods toe wilt laten dan kan je CME wel sluiten, want de paar mods die dan nog de moeite waard zijn om te melden kunnen in het algemene hardware forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Spannend is, dat je creatief ben geweest. Dat je niet op internet heb gezocht, gezien van hee die heeft dat zo, en dan zelf dat in je case gaat toepassen. Mag natuurlijk wel ;) , maar is dus niet spannend/origineel. Maar als je zo naast je kast gaat zitten, en denkt van, hij's toch wel saai/lawaaiig/weetikhet, en je verzint er vanuit je eigen gedachtengang wat op, dan ben je goed bezig.

Het wordt natuurlijk steeds moeilijker om origineel te zijn, maar toch kan er volgens mij best creatief omgegaan worden met cases en intern toebehoren. We zullen vast nog mooie/goeie casemods zien, waar niemand aan gedacht heeft. Bijvoorbeeld met plexiglazen cases, of cases van acryl (jah, die zijn er).

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 18:39

Tarin

Just plain weird.

Da's inderdaad wel jammer..

Aan de ene kant is het niet leuk dat je 'kleine' mods niet mag showen.. als je er toch een middag aan hebt zitten prutsen, wil je het best laten zien (ik heb me ingehouden toen ik m'n kabels netjes weggewerkt had.. ik wacht wel tot ik de rest afgebouwd heb).

Maar het ruimt inderdaad wel op. Je kan best trots zijn op een simpele MOD, die, hoe simpel ook, functioneel is, maar het is niet zo interessant voor het publiek hier.

MOD's worden steeds extremer (een paintjob, een raampje en een CCFLletje is niet bijzonder meer), dus je zal met iets bijzonders moeten komen. Op zich logisch, maar de lat wordt wel hoog gelegd voor beginners (zoals ik :P).

Ik ben het wel eens met de policy: als iedereen iedere koeler die hij vervangt post hier, wordt het een zooitje.. maar er zijn ook leuke kleine mods. Misschien dat we te "verwend" zijn geraakt met alle grote MOD's van bijvoorbeeld Bart_Banaan en APVersteeg (ik noem er gewoon 2 hoor, dus als je je vergeten voelt: sorry :P).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:11
ik ben van mening dat je dit soort mod's gewoon moet mogenblijven posten... je kunt de lat niet hoger leggen want over een tijdje is alles al eens gedaan en kun je niks meer posten... elke mod is van waarde en elke mod moet in cme kunnen...

Als nu fan mod's.. ccfl's en window's niet meer kunnen... wat moet er dan wel over ene jaartje nog te modden zijn wat post-waardig is?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
obsidian schreef op 29 januari 2003 @ 12:23:
Ach, wat is er wel spannend? :) Is toch leuk om te lezen dat iemand een mod heeft uitgevoerd? Ook al is ie (in jouw ogen) simpel...
Wat is spannend. Nou als iemand iets echt zelf gemaakt heeft, of een bijzonder iets gedaan heeft (kan je je natuurlijk weer afvragen wat is bijzonder >:)).

Een Papst in een voeding zetten... enkel en alleen een papst in een voeding zetten in plaats van de originele (zelfde formaat) fan... tsja, voor mij persoonlijk is dat even speciaal als dat ik laatst een andere, iets beter autoradio in mijn auto gezet heb, of mijn cd-rom drive verwisseld heb voor een DVD-drive.

Natuurlijk is dit altijd hoe je het zelf opvat, er is geen duidelijke scheiding tussen lego-en en modden (lego-en noem ik het bij elkaar rapen van standaard onderdelen en die in elkaar schroeven, zoals deze mod, of bijvoorbeeld een premade window-zijkant in je chieftec zetten), en dat maakt het een wat lastiger onderwerp. Ik ben van mening dat dit specifieke voorbeeld TE vaak voorkomt, en hoop dat er meer dat met mij zijn :)
ik vind dat je ook tever kan gaan met "het verhogen van het niveau". Als je alleen bijzondere mods toe wilt laten dan kan je CME wel sluiten, want de paar mods die dan nog de moeite waard zijn om te melden kunnen in het algemene hardware forum. :)
Opzich heb je helemaal gelijk, waar ligt de grens is de vraag. Ik lees uit je woorden dat jij de grens goed vind liggen, ik vind hem te laag liggen, en denk dat het binnen de grenzen van het redelijke (dus zonder dat je CME hoeft te sluiten) kunt zeggen dat dit soort mods nèt ff iets te simpel zijn.

Natuurlijk ben ik wel blij voor hem, een stille kast is (vind ik) fijner dan een luidruchtige, alleen hoeft er wat mij betreft geen topic voor geopend te worden. :)

p.s. obsidian: vat het niet op als een flame, je hebt goede argumenten, ik ben het alleen niet met je eens :+

[Deel 2 (edit dus)]
Devian schreef op 29 januari 2003 @ 12:43:
ik ben van mening dat je dit soort mod's gewoon moet mogenblijven posten... je kunt de lat niet hoger leggen want over een tijdje is alles al eens gedaan en kun je niks meer posten... elke mod is van waarde en elke mod moet in cme kunnen...

Als nu fan mod's.. ccfl's en window's niet meer kunnen... wat moet er dan wel over ene jaartje nog te modden zijn wat post-waardig is?
een fan mod (kleurtje er overheen, temp-controllertje gesoldeert, ledjes er in (één van deze drie bijvoorbeeld dus, ik bedoel niet allemaal) vind ik goed kunnen, net zoals windows mits zelf gemaakt (window kit is een twijfelgeval, alleen een window kitje is wat saai, maar als je ook nog de binnenkant netjes hebt gemaakt oid is het al wat meer het bekijken waard.

Ik bedoel dus niet dat alle mods die niet minstens BB of AP Versteeg zijn geweerd moeten worden, echter wel dat er gelet wordt op de lego-mods (dus alleen standaard onderdelen in elkaar geschroefd). :)

[ Voor 24% gewijzigd door EMP op 29-01-2003 12:49 ]

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

p.s. obsidian: vat het niet op als een flame
Doe ik ook niet hoor. :)

Maar ja, niveau verhogen, dat hoor je vaker hier... Maar doe je dat door beginners af te schrikken door hun topics te sluiten? Alleen maar omdat hun mod van een te laag niveau zou zijn... Ik denk het niet.

Ik heb vanmorgen ook een (vrij simpele) vraag gesteld in PMG, die ging dicht omdat ie hier niet hoorde (kreeg ik van de mod te horen) vreemde is wel dat ik mijn antwoord niet in de FAQ kon vinden, niet in de FAQ stond dat ik zo'n vraag niet mocht stellen, in de search er niks over te vinden was en de importeur en dealers me niet verder konder helpen...

Dan hou ik me aan de regels, en nog gaat mijn topic dicht, zo is het dan ook met zo'n "simpele" mod. Iemand zet een andere fan in zijn voeding, en plaats er een topic over in het juiste forum, en toch gaat ie dicht... Beetje raar toch?

Het "te simpel" zijn van een mod vind ik geen reden om het topic te sluiten, er is altijd wel iemand te vinden die zo'n mod al te moeilijk vind, en er is net zo makkelijk iemand te vinden die hem te makkelijk vind.

Ik kan me iemand herinneren die zelf een Phase change koeling in elkaar gezet heeft, die zal het zelf bouwen van een koelblok ook simpel vinden, moeten dan alle topics daarover ook dicht?

Ik ben bang dat als je dit soort dingen door gaat voeren dat je en te hoog "elite" gehalte hier gaat krijgen. Is misschien wel leuk voor de mensen die zich heel goed vinden, maar voor de mensen die af en toe een beetje hulp kunnen gebruiken kan het een reden zijn om hier niet te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

obsidian schreef op 29 januari 2003 @ 13:06:
Ik heb vanmorgen ook een (vrij simpele) vraag gesteld in PMG, die ging dicht omdat ie hier niet hoorde (kreeg ik van de mod te horen) vreemde is wel dat ik mijn antwoord niet in de FAQ kon vinden, niet in de FAQ stond dat ik zo'n vraag niet mocht stellen, in de search er niks over te vinden was en de importeur en dealers me niet verder konder helpen...
Uit de FAQ Forumgedrag:

Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
  • Waar vind/koop/huur/whatever ik [iets] vragen. Tweakers.net Vraag en Aanbod, de pricewatch, De Gouden Gids en andere sites zijn daarvoor.

En daarnaast had ik ook de tip gegeven om contact op te nemen met leveranciers die ook andere VIA plankjes in hun voorraad hadden :)

Als de leveranciers jou niet verder kunnen helpen; sja, wat moeten wij dan nog doen? We kunnen natuurlijk zeggen dat je het in de buitenland moet bestellen, dat je maar even geduld moet hebben, etc.. Maar om daarvoor nou een topic te openen?

/offtopic

[ Voor 16% gewijzigd door BalusC op 29-01-2003 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

[offtopic] Tja, voor alles wat hier staat is wel een andere site te vinden die hetzelfde bied. Ik heb al het nodige zoekwerk gedaan, en het enige wat ik te horen kreeg is dat het plankje te verouderd is, en amper leverbaar is. PW staat ie niet in, en V&A is imo voor tweedehands spullen.

En ik zei in mijn mail al dat ik dan 25 euro extra moet betalen omdat ie uit het buitenland moet komen. plus de kosten voor een betaling in het buitenland.

Maar ok joh... Dan zoek ik toch lekker verder.

Is het niet makkelijker om in de FAQ te zetten wat je wel mag? En van welk niveau het dan moet zijn, dan ben je sneller klaar denk ik. :)

[ Voor 46% gewijzigd door mvds op 29-01-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 03-10 14:29

DinX

Motormuis

Mja, ik vind dat je tegenwoordig al heel creatief moet zijn om iets origineel in CME te kunnen posten. Als je alle windows, fanbussen, waterkoeling, blowholes, muis-mods,... wegdoet, dan schieten er nog maar een paar casemod-topics per maand over.
Dat is toch mij gevoel over CME tegenwoordig.
Vroeger kwam je daar soms met open mond kijken naar iets waarvan ze nu zeggen "niet origineel, al 100x gedaan".

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sommige dingen zijn echt te simpel om te posten.
Een ventilator vervangen kan iedereen wel.

Ik ga volgende week op stage, en bij mijn eerste bezoek aan dat bedrijf zag ik watergekoelde transistoren liggen.
Dat is pas interessant voor stille voedingen. (en ook Epiacomputertjes die ze daar custom maken, en zelfgemaakte tablet-pc's, Epia met een touchscreen in 1 behuizing).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Resistor schreef op 29 januari 2003 @ 13:25:
Sommige dingen zijn echt te simpel om te posten.
Een ventilator vervangen kan iedereen wel.

Ik ga volgende week op stage, en bij mijn eerste bezoek aan dat bedrijf zag ik watergekoelde transistoren liggen.
Dat is pas interessant voor stille voedingen. (en ook Epiacomputertjes die ze daar custom maken, en zelfgemaakte tablet-pc's, Epia met een touchscreen in 1 behuizing).
Wat is er nog interessant aan waterkoeling dan? Dat is ook al weet-ik-veel hoe vaak langsgekomen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Welke mod het ook is (zij het niet al te simpel natuurlijk), vind ik erg leuk om te bekijken. Wat ik wel als "eis" zou stellen is dat er een leuk verhaal bij staat en dat er foto's worden genomen om het geheel te illustreren. Maar volgens mij staat dit al in de FAQ. ergo: dit gebeurd al.

Het doet er verder niet toe of de mod al vaker is gedaan; raampjes inbouwen zie je ook al 3 jaar lang. Het uitsluiten van de plaatsing van simpele mods zou het voor beginnende casemod'ers minder leuk maken denk ik. En om nou van een "laag niveau" te spreken in CME, ik vind dat wel meevallen. Zeker sinds er wordt gelet op de "Koele mod!"-reacties.

Mijn visie: laat het lekker zoals het nu is, dat werkt goed en is leuk voor iedereen. Zie je een mod wat je niet interesseerd, dan hebben we de bekende "back"-knop op de browser. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

obsidian schreef op 29 januari 2003 @ 13:28:
[...]

Wat is er nog interessant aan waterkoeling dan? Dat is ook al weet-ik-veel hoe vaak langsgekomen. :?
Heb jij dan wel eens watergekoelde transistoren gezien? Die dingen die in de voeding zitten. Professioneel gemaakt.

Ik kende het niet, cpu, gpu, chipset, geheugen enz. kende ik al, maar om een serie torren op een watergekoeld koelichaam te zien zitten is toch wel iets aparts, net als een zelfgemaakte tablet-PC met wireless lan enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ik ben het wel met de TS eens, er is nog maar weinig nieuws tegenwoordig, een paar maanden terug toen ik hier voor het eerst kwam, waren er elke week wel een paar bijzondere mods, maar nu is het een beetje eenheids worst.

ok, zelf heb ik ook nog niets gemod, terwijl mijn plannen al klaar liggen, maar ik ben de amersfoortse niet

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen is mischien nu druk bezig aan het modden..
nog eventjes en mijne is klaar:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik houd dus zelf inkoopakties, en ik geef de mensen de mogelijkheid hun meningen te delen cq mods te showen in het topic zolang ze maar niet offtopic gaan.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat er alleen voor (relatief) nieuwe ideeen een nieuw topic is, en niet voor bijv iedere stealth mod, dat ik nog steeds met regelmaat zie terug keren.
Mwa, ik weet niet hoe jullie erover denken, maar ik vind dit redelijk fair.

Getekend, CME regular :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Maar de vraag is wanneer is het iets nieuws en wanneer niet , als iemand een zijn kast heeft gemod en allemaal ideeen heeft 'gejat' kan het echt wel de moeite waard zijn om het te zien en vind ik het wel een topic waard. Maar die ccfl + raampje snap ik nou wel, alleen als ik iets echt nieuws kan doen daarmee zou ik een raampje nemen. De helft van de casemods is eigenlijk alleen gebaseerd op uiterlijk en niet op functionaliteit. * Eskimootje houd van mooie en functionele casemods, als een mod nix toevoegd behalve uiterlijk is het wat mij betreft geen mod.

Ohw ispierings ik vind dat Getekend , CME regular een beetje :/

[ Voor 8% gewijzigd door Eskimootje op 29-01-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa, het lijkt mij wel duidelijk als je zo nu en dan eens in CME komt wat wel en niet vernieuwend is. Kijk, een raampje + ccfl is duidelijk, maar ik kan me bijv. ook bedenken dat een psu stiller maken gewoon logisch verstand is door er gewoon een paar stillere fans in te zetten, daar is geen topic voor nodig. Ik vind bijv. als iemand een custom raampje heeft gedremeld en er nog wat andere dingen aan heeft gedaan het wel een topic waard. Pas was er zo'n stealth mod met een oud cd doosje, vond ik toch redelijk vernieuwend.
Zelf heb ik ook een mod, maar er nooit een topic voor geopend omdat het toch redelijk standaard is.
Ik vind dat je zoiets ook best zelf moet kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik kom nooit in CME maar de standaard "hoe krijg ik mijn PC stiller" zaken staan toch gewoon wel in de FAQ toch?

* JvS heeft ook de hele PC stil gekregen door gewoon logisch dingen uit te gaan sluiten :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 11:28

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

JvS schreef op 29 januari 2003 @ 15:06:
Ik kom nooit in CME maar de standaard "hoe krijg ik mijn PC stiller" zaken staan toch gewoon wel in de FAQ toch?

* JvS heeft ook de hele PC stil gekregen door gewoon logisch dingen uit te gaan sluiten :)
Het ging er hier om dat er soms Mijn-mod-even-showen-topics verschijnen waarbij de orginaliteit zou ontbreken. In dit geval het vervangen van een fannetje in de PSU.

Dus niet om de vraag hoe het gedaan moet worden, maar gewoon even showen met wat pics erbij hoe het is gedaan. Dat soort topics :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Devian schreef op 29 januari 2003 @ 12:43:
Dus ik mag straks ook een topic opengooien omdat ik mijn fans heb vervangen door vapo bearing panaflo fans, een raampje erin heb gedremeld en een ccfl erin heb gegooid? Ik vind dit onder het niveau van dan dat je zou verwachten als je in CME komt.
Als je daar wel trots op bent post het dan in de HK of zo.

Het gaat trouwens niet alleen om de simplere mods. Bij 90% van die topics zie je ook nog eens dat het totaal niet is afgewerkt en dat stoort me nog wel het meeste van al.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 18:39

Tarin

Just plain weird.

Precies.
Dat is eigenlijk het belangrijkste probleem: mensen posten al een "stukje" casemod, lang voordat hij af is. Ik snap dat je het graag wil laten zien, maar het werkt gewoon beter als je even doorwerkt en pas een topic opent als het af is (of als er echt iets te melden is). Een raam wat nog gevijld, met raamrubber bewerkt en met plexi afgedicht moet worden is niet echt af. Een kast waar wel een volledig afgewerkt raam in zit, is eventueel een topic waard, ook als je nog een paint- en stealth-job plant. Maar dus geen halve dingen..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik ben het eens met de topicstarter.. dingen die zelfs mn oma nog kan, vallen niet meer onder echt modden vind ik (en ja mn oma kan best een fan vervangen als ik haar vertel hoe dat moet :P). En je kan ook zeggen dat als iemand in 2 uur zn pc heeft gemod dat het niet echt veel kan voorstellen, sorry maar als je echt een leuke (originele) mod maakt en hem netjes afwerkt ben je daar echt langer mee bezig. Maargoed het ging om de extreem simpele dingen zoals een fan vervangen :)

* Tentacle1 is bezig met een hele originele mod, het echte dremel werk en leuk thema :)

Oh ja, en idd het posten van dit is mn casemod tot nu toe is ook niet echt boeiend. Laat het pas zien als ie echt af is, dus dat je geen werkzaamheden er meer aan hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Tentacle1 op 29-01-2003 15:40 . Reden: added some text ;) ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah een topic openen omdat je de fan in je voeding hebt vervangen is inderdaad nou niet echt nodig :P. Dan kan je ook een topic openen als je een zalman geinstalleerd hebt ofzo :P.

Echt een grens eraan stellen is niet echt mogelijk denk ik, maar daar heb je dan weer moderators voor. Een regeltje erbij zou handig kunnen zijn :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ben vorig jaar uit nieuwsgierigheid naar de OC-Shop demodagen geweest al ben ik zelf absoluut geen "CME-er". Ik heb bewondering voor elke kast die fraai is uitgevoerd of technisch doordacht is.

Voor CME geldt hetzelfde als in de rest van het forum. Je kunt topics afwijzen(sluiten) omdat er eerder iets soortgelijks is geweest maar ook toelaten.

Omdat er verschuivingen van interesses plaatsvinden, users verdwijnen en nieuwe weer komen blijft alles voor de meesten keurig actueel. Dat het dan weleens slikken is voor de "oudere garde" om voor de 867e keer eenzelfde soort CM(E) voorbij te zien komen is duidelijk. Het is niet anders.

Feitelijk gezien geldt dit voor bijna alle fora. Uiteindelijk zullen alle standaard vragen zijn beantwoord en zou GoT kunnen dienen als een groot naslagforum. Gelukkig zijn er ook nieuwe ontwikkelingen die er voor zorgen dat dit geen statisch forum wordt. Zo blijft GoT actueel én een goede informatiebron.

Probeer, met het voorgaand in gedachten, daarom de nieuwkomers niet gelijk de grond in te boren. Tenslotte is elke CME'er ook eens voor het eerst aan de slag gegaan met de decoupeerzaag, de Dremel of de verspuit.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 03-10 14:29

DinX

Motormuis

GuardianAngel schreef op 29 januari 2003 @ 18:38:
Ben vorig jaar uit nieuwsgierigheid naar de OC-Shop demodagen geweest al ben ik zelf absoluut geen "CME-er". Ik heb bewondering voor elke kast die fraai is uitgevoerd of technisch doordacht is.

Voor CME geldt hetzelfde als in de rest van het forum. Je kunt topics afwijzen(sluiten) omdat er eerder iets soortgelijks is geweest maar ook toelaten.

Omdat er verschuivingen van interesses plaatsvinden, users verdwijnen en nieuwe weer komen blijft alles voor de meesten keurig actueel. Dat het dan weleens slikken is voor de "oudere garde" om voor de 867e keer eenzelfde soort CM(E) voorbij te zien komen is duidelijk. Het is niet anders.

Feitelijk gezien geldt dit voor bijna alle fora. Uiteindelijk zullen alle standaard vragen zijn beantwoord en zou GoT kunnen dienen als een groot naslagforum. Gelukkig zijn er ook nieuwe ontwikkelingen die er voor zorgen dat dit geen statisch forum wordt. Zo blijft GoT actueel én een goede informatiebron.

Probeer, met het voorgaand in gedachten, daarom de nieuwkomers niet gelijk de grond in te boren. Tenslotte is elke CME'er ook eens voor het eerst aan de slag gegaan met de decoupeerzaag, de Dremel of de verspuit.
Kon het niet beter zeggen.
Maar ik moet ook zeggen (wat al gezegd is) dat het vooral door die "kijk-ik-heb-een-andere-fan" mensen komt dat het wat achteruit gegaan is. Nu zie je soms iemand een topic openen omdat hij z'n raam gedremeld heeft met als titel "m'n case-modje", en dan zit er nog geen plexi tegen. Dan verwacht je natuurlijk de "ooh, wat mooi geslepen" reacties (waarvan veel gewon gepost worden om de TS niet te ontgoochelen, maar dat is mijn idee).
Een week later opent dezelfde user dan weer een topic om te laten zien dat hij er een CCFL in heeft gezet met als titel "m'n mod is af".

Zoals iemand al zei, post pas als je case helemaal af is. Ik kan begrijpen dat dat soms lang duurt en dat je graag vorderingen wil laten zien. Maar heb gewoon geduld dan.

En als je dan post, geef er dan veel uitleg bij. Dus niet zomaar plaatjes posten met 2 woorden dekst bij (m'n raam, m'n ccfl, m'n fans,...).
Je kan erbij zeggen wat voor materialen en hulpstukken je gebruikt hebt.
Je kan zeggen waar je die gehaald hebt en hoeveel het ongeveer gekost heeft.
Je kan erbij zeggen hoe je iets precies gedaan hebt en wat tips en opmerkingen erbij.
Je kan zeggen welke problemen je gehad hebt bij het modden en hoe je deze opgelost hebt.
En noem maar op.

Zo is er tenminste nog iets nuttigs aan. Mensen die al langer rondhangen in CME kunnen misschien iets tegenkomen en denken "had ik het zo maar gedaan, slim gevonden". En de nieuwelingen vinden een massa info dan.
Nu openen beginners een show-topic en staat met open mond te kijken naar al het moois.
Maar wat zie je dan, ze gaan zelf een topic openen met vragen die ze hebben om ook zoiets te maken. Het zal niet de eerste keer zijn dat je in een topic tegen komt ("na het zien van dat topic wil ik dit ook, maar ik heb geen benul van hoe het moet"). Als nu in dat show-topic mooi stond hoe het gedaan is enzo bespaar je deze beginners-vragen. Zo hebben de modjes wat minder werk om topics op slot te gooien, en worden de "veteranen" minder geïrriteerd door telkens dezelfde topics te zien.

Maar dat is mijn mening :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
De vraag is inderdaad : waar ligt de grens. Ik bedoel, de mensen die met phase change bezig zijn, zijn niet ge-interesseerd in raampjes in CCFLs. Maar goed, niemand begint meteen met phase change cooling, of waterkoeling zelfs. En iedereen is beginneling geweest ! (ik ben het nog steeds, maar dat terzijde ;) )

Ik snap wel dat er kwaliteit ge-eist wordt in een topic. Dat is ook logisch. Ik zie ook liever detailfoto's van hoe iemand iets opgelost heeft, want daar leer ik dan weer van.

Als ik een topic zie met een window met een CCFL, dan is het bij mij van :"Goh leuk, MAAR hoe heeft ie de CCFL bevestigd, waar heeft ie 'm aangesloten, had het anders/beter gekund, is de window wel stevig genoeg, hoe zit het vast" etc. etc.

En ja, ik snap ook wel dat er in de FAQ veel te vinden is, maar ook niet alles. :)

Even een korte conclusie : Ja, er mag best meer kwaliteit verwacht worden, maar niet ten koste van de nieuwelingen op dit terrein.

Just my 2 eurocents :)

<edit>Oftewel : wat DinX zegt :D </edit>

[ Voor 4% gewijzigd door 1st_Ro op 31-01-2003 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen die iets mod, vind dat hij ZELF iets goed gepresteerd heeft, en dat wil hij laten zien op het GoT forum. Ik vind het en beetje aso om het topic meteen te sluiten met de opmerking: niet spannend genoeg, beetje teveel ego hebben de lite-modjes denk ik. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 31 January 2003 @ 09:03:
iedereen die iets mod, vind dat hij ZELF iets goed gepresteerd heeft, en dat wil hij laten zien op het GoT forum. Ik vind het en beetje aso om het topic meteen te sluiten met de opmerking: niet spannend genoeg, beetje teveel ego hebben de lite-modjes denk ik. :r
Het zijn niet de modjes die te grote ego's hebben, maar de users die een te grote eigendunk hebben van zichzelf.

Ik heb even gekeken naar jouw mod, maar ik vond hem niet veel bijzonders, wat M-M zegt:
Je mobo in een andere case stoppen en er een CCFLetje inhangen? Tsja.. Leuk voor je, maar denk je dat het een topic waard is?
Ik wil ook een Via Epia in een Compaq 5520 (zo'n alles-in-1 geval) gaan verwerken, heel origineel, maar ik vind het zelf niet zo bijzonder. Ik denk zelfs dat ik ga vergeten foto's te maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 31-01-2003 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
  • Laatst online: 25-04 22:59
We modden tegen woordig allemaal wel wat. Ik ben ook begonnen met een kastje spuiten. (wie niet) Het probleem ligt hier in 2 dingen zowel dat mensen niet goed documenteren en dat mensen niet goed lezen/zoeken. Als je op internet gaat kijken is echt bijna alles al gedaan van koffie zet apparaat mod tot hele auto mod's. Het nadeel wat hier boven ook al genoemd is dat bijna niemand omschrijft hoe hij het gedaan heeft. (Betere uitleg minder vragen!)

Ik ben voor dat mensen een duidelijke uitleg bij hun mod doen. 1 of 2 fotootjes om de boel te illustreren en eventueel een link naar een site met meer uitleg.

Wat betreft mensen die iets "het is al een 1000x langs geweest" doen. We moeten niet vergeten dat mensen door een positieve insteek weer leukere extremere en uitdagene dingen gaan bedenken en wat kost het nou je klikt er op en denkt dit is niets en je gaat weer weg. (5 sec) Of, dat is opzich wel leuk maar mischien kun je zus of zo nog doen (20 sec) die gene die het gepost heeft wordt niet genegeerd en de grond in getrapt .

Conclusie misschien is het handig om bij een CM titel erbij te zetten wat je kunt verwachten VB : [CM 1X] Kleurtje gegeven + Fans vervangen of [CM]Eigen alu kast gebouwt. en dus absolut niet [CM]Mijn eerste mod.

We zijn allemaal trots op wat we doen laten we het zo houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bpje schreef op 31 januari 2003 @ 10:34:
We modden tegen woordig allemaal wel wat. Ik ben ook begonnen met een kastje spuiten. (wie niet) Het probleem ligt hier in 2 dingen zowel dat mensen niet goed documenteren en dat mensen niet goed lezen/zoeken. Als je op internet gaat kijken is echt bijna alles al gedaan van koffie zet apparaat mod tot hele auto mod's. Het nadeel wat hier boven ook al genoemd is dat bijna niemand omschrijft hoe hij het gedaan heeft. (Betere uitleg minder vragen!) Inderdaad

Ik ben voor dat mensen een duidelijke uitleg bij hun mod doen. 1 of 2 fotootjes om de boel te illustreren en eventueel een link naar een site met meer uitleg. Dat is ook al gesuggereerd

Wat betreft mensen die iets "het is al een 1000x langs geweest" doen. We moeten niet vergeten dat mensen door een positieve insteek weer leukere extremere en uitdagene dingen gaan bedenken en wat kost het nou je klikt er op en denkt dit is niets en je gaat weer weg. (5 sec) Of, dat is opzich wel leuk maar mischien kun je zus of zo nog doen (20 sec) die gene die het gepost heeft wordt niet genegeerd en de grond in getrapt. Dat valt volgens mij wel mee, en een beetje kritiek moet je hier wel kunnen verdragen

Conclusie misschien is het handig om bij een CM titel erbij te zetten wat je kunt verwachten VB : [CM 1X] Kleurtje gegeven + Fans vervangen of Over dit soort dingen gaat dit topic: het is niet bijzonder meer, egaal gespoten kleur en een ledfan is niet bijzonder genoeg. Een mooie paintbrush kan ik wel waarderen, ook al is er verder niets aan gedaan, maar dan moet er wel een goede uitleg bij staan. [CM]Eigen alu kast gebouwt. en dus absolut niet [CM]Mijn eerste mod.

We zijn allemaal trots op wat we doen laten we het zo houden! Iedereen is trots, maar niet iedereen houd rekening met anderen, ik vind dingen gewoon die anderen bijzonder vinden, en anderen weten b.w.v. spreken niet eens hoe een koe er in het echt uitziet.
Zie bold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bpje
  • Laatst online: 25-04 22:59
De grens moet niet tehoog liggen het gaat hier nog steeds om een hobby. Ik vind dat mensen er vrij in zijn wat ze posten als ze maar aan de boven genoemde eisen voldoen. Dus goeie omschrijving in de titel en niet een overkill aan plaatjes! Voor de rest zitten we aardig op 1 lijn Resistor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bpje schreef op 31 januari 2003 @ 11:05:
De grens moet niet tehoog liggen het gaat hier nog steeds om een hobby. Ik vind dat mensen er vrij in zijn wat ze posten als ze maar aan de boven genoemde eisen voldoen. Dus goeie omschrijving in de titel en niet een overkill aan plaatjes! Voor de rest zitten we aardig op 1 lijn Resistor.
Onze lijnen lopen wel parallel, maar die van mij zal toch wel een stukje hoger liggen.

Bij mij moet het niet standaard zijn, een simpel window maken, een ccfl-'tje ophangen, ledfans en andere standaardkoelingen (ik reken de kant-en-klare waterkitjes daar ook bij) zijn niet bijzonder meer.

Tweaken is voor mij nog altijd het custom maken van je case, niet met pakketten van de OC-shop oid, maar helemaal zelf, met eigengevonden (of goed gecopierde) dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Resistor schreef op 31 januari 2003 @ 11:25:
[...]

Onze lijnen lopen wel parallel, maar die van mij zal toch wel een stukje hoger liggen.

Bij mij moet het niet standaard zijn, een simpel window maken, een ccfl-'tje ophangen, ledfans en andere standaardkoelingen (ik reken de kant-en-klare waterkitjes daar ook bij) zijn niet bijzonder meer.

Tweaken is voor mij nog altijd het custom maken van je case, niet met pakketten van de OC-shop oid, maar helemaal zelf, met eigengevonden (of goed gecopierde) dingen.
Het is waar... 3 jaar geleden was het nog "1337" om een watergekoelde pc te hebben, nu koop je de setjes gewoon bij de computerboer om de hoek. Kan het nog wel bijzonder zijn (ten opzichte van de Compaq van de vader van menig GoT gebruiker), maar het is het posten niet meer waard...

Er zit een duidelijk verschil tussen iets zelfgemaakts (al is het maar een window of een water-resevoir, of een gespoten fan) en iets gekochts (sidepanel-met-window, papstfan, lasercut fingerguard).

De laatste tijd worden we ook doodgegooid met koffermods. Dat vind ik dus veel minder erg. Een koffermod is altijd iets customs, en hoe vaak we het ook gezien hebben, er zit altijd wel weer wat verschil in.

Dat iemand zijn drive(s) gestealth heeft, ja, sorrie, dat is weliswaar zelfgemaakt, maar dat wordt al zo standaard als een (egale) paintjob. Het is een leuke mod, maar als je zoiets gedaan hebt, wees er blij mee, pats ermee op de LAN-party in de garage van je overjongen en als je iets echt moois gedaan hebt, laat het dan aan de duizenden bezoekers van GoT zien.

Het voorbeeld waarmee ik de topic begon vond ik echt alles slaan. Als dit soort topics gewaardeerd worden zal ik mijn cam eens pakken en een uitgebreide guide maken van hoe ik de batterijen van mijn draadloze muis heb vervangen... 8)7

Dat is dus van een niveau dat in mijn mening hier niet thuishoort.

My anime addiction.

Pagina: 1