modem aansluiten op telefoon net; geen kiestoon meer in huis

Pagina: 1
Acties:

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 13:38
Hallo, ik heb een vraagje,

ivm met het wachten op mijn adsl aansluiting na het opzeggen van mijn isdn aansluiting wil ik tijdelijk een 65k6 modem instaleren.

De pc ziet de modem netjes in de pc zitten. Ik moet de juiste drivers nog instaleren voor windows XP.

Wanneer ik echter het modem via line op mijn wandcontactdoos aansluit, ben ik op alle telefoons in huis de kiestoon kwijt.

Betekend dit dat het modem kapot is of kan de oorzaak nog ergens anders liggen?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Snoes schreef op 29 januari 2003 @ 11:58:
Hallo, ik heb een vraagje,

ivm met het wachten op mijn adsl aansluiting na het opzeggen van mijn isdn aansluiting wil ik tijdelijk een 65k6 modem instaleren.
Ik denk dat je 56k6 bedoelt, maar goed
De pc ziet de modem netjes in de pc zitten. Ik moet de juiste drivers nog instaleren voor windows XP.

Wanneer ik echter het modem via line op mijn wandcontactdoos aansluit, ben ik op alle telefoons in huis de kiestoon kwijt.

Betekend dit dat het modem kapot is of kan de oorzaak nog ergens anders liggen?
Goed aangesloten?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

a) probeer eens een andere telefoonkabel, misschien is die van jou niet goed
b) probeer de andere socket eens in je modem

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik durf te wedden dat dit komt doordat je bak niet geaard is en hij zich gaat aarden over de telefoonlijn.
Oplossing: bak aarden.

• Snoes
voor zover ik het kan nagaan is hij goed aangesloten.

Andere kabels heb ik al geprobeerd, helpt niet. Wanneer ik de Phone in/uitgang gebruik werkt hij ook niet.

In de meterkast hangt nog zo'n oud splittertje. Wanneer ik de line ingang gebruik gaat bij de splitter een lampje branden, wat aangeeft dat er 1 van de 2 lijnen bezet zijn.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Snoes schreef op 29 January 2003 @ 12:06:
voor zover ik het kan nagaan is hij goed aangesloten.

Andere kabels heb ik al geprobeerd, helpt niet. Wanneer ik de Phone in/uitgang gebruik werkt hij ook niet.

In de meterkast hangt nog zo'n oud splittertje. Wanneer ik de line ingang gebruik gaat bij de splitter een lampje branden, wat aangeeft dat er 1 van de 2 lijnen bezet zijn.
Daar is je antwoord. Het modem probeert onmiddelijk contact te maken en de splitter sluit de rest af.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Snoes
Terw_Dan schreef op 29 januari 2003 @ 12:04:
Ik durf te wedden dat dit komt doordat je bak niet geaard is en hij zich gaat aarden over de telefoonlijn.
Oplossing: bak aarden.
Ik heb op dezelfde plaats al vaker een 56k6 modem in gebruik gehad. Het stopcontact doet vermoeden dat deze ook geaard is. (altijd de vraag wat zich achter het stopcontact afspeelt, oud huis)

• Snoes
Mr. Liu schreef op 29 January 2003 @ 12:08:
[...]

Daar is je antwoord. Het modem probeert onmiddelijk contact te maken en de splitter sluit de rest af.
Hij gaat echter al branden zonder dat ik verder ook maar iets probeer met de modem. Lijkt mij eerder kortsluiting in de modem ???

Verwijderd

Ik heb hier een modem liggen waar geen normale 4 aderige telefoonkabel in moet. Er zit een speciaal 6 aderige kabel bij, met aan de andere kant een aansluiting voor de wandcontactdoos. Als ik dus een 4 aderige normale telefoonkabel direct aansluit op het modem heb ik ook nergens een kiestoon meer.

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit was lang geleden een veel voorkomend probleem.
Kijk eens in de stekker (brede pennen boven, pennen van je af), als de pen rechtsboven en rechtsonder een verbinding hebben: weghalen, als ze geen verbinding hebben: deze verbinding maken.
Je hebt alleen de bovenste 2 pennen nodig voor de verbinding, maar de andere pennen kunnen wel voor een storing zorgen.

Verwijderd

Probleem heb ik nooit gehad, toevallig een rotet modem met een line in en out erop??
Pagina: 1