Map verwijderen lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Ik heb op mijn removable hd (maxtor 5000xt) het volgende:
J:\4\Update\

map: 4

in map 4: update

in map 4\update: 3 files

Ik heb de eigenschappen al aangepast (van read-only af e.d.) maar hij weigert de map te verwijderen. In veilige modus opstarten heeft geen zin want dan herkent hij die schijf niet. Ik heb geen programma's open..en ben dus ten einde raad.

AV: Norton Internet Security (ge-update en vind geen virussen...)

B)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
bedoel je map 4 of update?
volgens mij kan je alleen niet verwijderen als een file in gebruik is
probeer es opnieuw starten en dan deleten, wil nog wel eens helpen

Mijn rig

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

kan je de files wel deleten???
Misschien dat je dat mapje kan verplaatsen naar je gewone harde schijf. Als dat kan, kan je hem misschien verwijderen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Staan ze op een NTFS partitie? Zo ja, bekijk dan de admin rechten :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer het eens door op te starten met alleen command prompt (kan XP dat nog btw)? en anders met bootflop

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
BalusC schreef op 29 januari 2003 @ 12:01:
Staan ze op een NTFS partitie? Zo ja, bekijk dan de admin rechten :)
Hoe kan ik de admin rechten bekijken?
Het zou best kunnen dat de admin van een ander systeem de map heeft aangemaakt en dat de huidge admin van dit systeem (is immers een removable drive die op meerdere pc's gebruikt wordt) geen rechten op die files heeft.

Ik kan de map "4" wel van naam veranderen, in deze map kan ik de naam van de map "update" niet wijzigen. Ik kom ook niet in de map en heb gisteren per toeval gezien dat er 3 files instaan...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Hoe kan ik de admin rechten bekijken?
Kijk eens wat beter onder eigenschappen.. B)

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
BalusC schreef op 29 januari 2003 @ 12:40:
[...]
Kijk eens wat beter onder eigenschappen.. B)
Dat heb ik dus gedaan... |:(
Ik heb WinXP Pro en een NTFS indeling op de removable drive...maar kan geen rechten op de files bekijken. Is dat een optie die ik misschien ergens moet aanzetten?

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Raar :?

Élk map/bestand op een NTFS partitie heeft een extra tabblad in bestandseigenschappen waarin je de rechten kunt wijzigen. Dat kun je niet in/uitschakelen (in ieder geval niet dusdanig dat het uit het oog wordt ontnomen). Ben je er wel zeker van dat het NTFS is?

• Twynn
  • Laatst online: 29-01 07:49
BalusC schreef op 29 January 2003 @ 14:01:
Raar :?

Élk map/bestand op een NTFS partitie heeft een extra tabblad in bestandseigenschappen waarin je de rechten kunt wijzigen. Dat kun je niet in/uitschakelen (in ieder geval niet dusdanig dat het uit het oog wordt ontnomen). Ben je er wel zeker van dat het NTFS is?

Jawel hoor.. Als een machine niet in een domain hangt, dan hoeft het tabje beveiliging niet aanwezig te zijn..
Om deze wel te zien moet je even via de verkenner => extra => mapopties => weergave => eenvoudig delen van bestanden weghalen..
(of iets in die richting.. Ik zit nu op een nederlandse XP machine die wel in een domain hangt, dus kan het even niet helemaal testen :))

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 14:25

JaWa

zie hier een icon

als je files in die map in gebuik zijn (volgens windows that is)
probeer deze oplossing eens:

[rml]insan1ty in "[ WinXP] 'vreemde' file"[/rml]
De oplossing:
- CTRL ALT DEL, processes.
- Zoek explorer op en End Process.
- Vervolgens ga je naar new task, typ daar CMD in en enter
- je komt in een dos venster.
- Del bestandsnaam.avi, gevolgd door een enter
- typ exit en enter
- CTRL ALT DEL, new task, explorer en enter
klaaar!
ohja... het staat in de faq :X

[ Voor 7% gewijzigd door JaWa op 29-01-2003 14:10 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

wat vaak wel helpt is naar de command-prompt te gaan: Start -> Run, type 'cmd' [Enter]. cd nu naar die schijf toe en probeer met 'del' de bestanden en mappen te vewijderen. (Hint: tab-toets werkt fijn :) ).
Als dat niet helpt kun je het ook proberen met een programma met een eigen explorer, de meeste cd-brand programma's hebben er eentje, zoals Nero ofzo. Vaak kun je ze daar ook wel mee verwijderen.

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:45

ArCadE

No banana available

Je moet ook even kijken of indexing service aan staat voor die files en folders. Zet het uit en start je systeem opnieuw op. Kijk of je de files dan wel kan verwijderen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Twynn schreef op 29 januari 2003 @ 14:08:
Jawel hoor.. Als een machine niet in een domain hangt, dan hoeft het tabje beveiliging niet aanwezig te zijn..
Om deze wel te zien moet je even via de verkenner => extra => mapopties => weergave => eenvoudig delen van bestanden weghalen..
(of iets in die richting.. Ik zit nu op een nederlandse XP machine die wel in een domain hangt, dus kan het even niet helemaal testen :))
Ahh OK, dan weet ik dat ook weer. Ben niks anders gewend dan op een rechttoe-rechtaan workstation in een domein te werken, vandaar dat ik dat niet eens wist :X ;)

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Het is gelukt, waarschijnlijk door het verstrekken van leesrechten op diverse systemen (tis een removable) weigerde windows de bestaande map te deleten...tnx voor da help...
Pagina: 1