Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Antec] Nieuwe kast, ervaringen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 16:44
Ik ben op zoek naar een nieuwe kast, mijn huidige casemod ben ik beu en bovendien is de kast al behoorlijk oud .. deze begint te rammelen/resoneren (veel lawaai), CCFL's werken niet goed (spontane lockups als gevolg), spuitwerk bladdert af door frequent LANpartybezoek, etcetera.

Huidige casemod:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blaat.elferink/casemod/p.JPG

Ik heb tegenwooridg niet zo veel vrije tijd meer als pakweg anderhalf jaar geleden, toen ik m'n vorige casemod maakte, dus ik was op zoek naar een goede kast, stevig en toch mooi. Ik kom de volgende kast tegen op antec-europe.com:

http://www.antec-europe.com/en_plusviewamg.html#

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-europe.com/products/enclosures/images/view1000.jpg

Er zit al een window in waar ik snel m'n CCFL's achter kan bouwen, zodat het geheel er toch een beetje leuk uitziet.

Heeft iemand toevallig al ervaringen met deze kast ? Hij ziet er sterk uit (Antec he :)), 10 drivebays voor HDD's, etc. CompTechWorld zegt dat ze hem hebben voor € 99,-, maar ik zie hem niet in de onlineshop staan.

De shop van Tweakers.net (Viddel) heeft hem ook nog niet in de lijst staan. Heeft iemand deze kast al in z'n bezit en zo ja, waar heb je hem gekocht ?

En wat vinden jullie casemodders eigenlijk van zo'n "kant en klare" kast ? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Pre-mod is toch niks verkeerd mee?
Zelfs ik heb nu een pre-mod case besteld van Lian-Li omdat ik naast mijn ia's en dagelijkse bezigheden geen tijd meer heb haast om te modden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 11:52 ]

• Arfman
Is inderdaad niks mis mee. En ach, als ik deze kast eenmaal heb (zodra CTW terugmailed) moet mijn LCD schermpje er nog in:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blaat.elferink/casemod/r.jpg

plus m'n CCFL-etjes, enzovoort, en zo maak je het toch weer een beetje je "eigen kast".

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Ik vind zelf die thermaltake kasten die op dat model gebasserd zijn ook erg mooi

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:22

sapphire

Die-hard pruts0r

volgens mij is deze (en die antec ook) op chieftec kaste gebaseerd :?

Gabriël AM5

Verwijderd

Zowel de chieftecs en de antecs komen uit dezelfde fabriek :)

Verwijderd

vind het een erg stabiele kast (vriend van mij heeft hem) en hij is ook nog mooi en stil en als je hem voor 99 euro kan krijgen is dat heel erg goedkoop want dat zou ex btw zijn. Zit er zelf over te denken om um te kopen dus als je hem echt voor 99 euro kan krijgen meld dat nog even!

Verwijderd

Als hij maar 99 euro kost dan wil ik ut absoluut weten want hij ziet er uber nice uit!

• Arfman
http://www.comptechworld.nl/nieuwshop/winkel_21.shtml
Antec Plus 1000AMG No PSU SOHO 99,00

Met rembourskosten erbij kwam het op 104 euro nogwat.

Zojuist besteld, kijken wanneer-ie binnen is :)

Verwijderd

Ik denk dat dat niet de kast is die je hebben wil ...

dat is namelijk de versie zonder de VIEUW , het raampje (denk ik ten minste)
http://www.antec-europe.com/en_perfplus_1080amg.html

die heb jij volgens mij besteld ...

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

kijk even op http://www.tweaknews.net/reviews/antecplus1000amg/
Dan weet je mijn ervaring met dat ding.
Is niet bedoeld als Spam ... maar was de makkelijkste manier om het duidelijk te maken.
Oh ja ... de Plusview word inderdaad zonder PSU geleverd ... en is dus goedkoper ...
Maar al met al een leuk ding. Ben blij dat ze hem wilden opsturen.

P.S. Modje ? Wees mild ... spammen doe ik liever niet , maar ik had ook alles kunnen copy-pasten en vond dat wat ver gaan.

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Hoe bevalt het stoffilter wat erin zit in de praktijk??

• Talon

Talon

Booooom !

Is erg praktisch .... even eruit halen .... afkloppen .... erin ...en werken maar ...
Bedenk wel dat je geen stoffilter hebt op de fan in het zij paneel ... en dat veroorzaakt wel aardig wat stof ... eens in de maand stofzuigen.
Een panty erachter proppen heeft nut , maar is natuurlijk niet de mooiste oplossing ...

dat plexiglas raampje is ook een stof magneet , dus je zal ook wel een zacht doekje nodig hebben om dat zo nu en dan af te nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door Talon op 29-01-2003 17:31 . Reden: extra info ]

Verwijderd

Ik heb de versie zonder raam, van binnen is ie precies hetzelfde als de chieftec/thermaltake kasten. Deze heeft als voordeel dat er een stoffilter op zit.
Voor de rest een hele stevige en zware kast. Premod......, ach als jij het maar mooi vindt..

• Arfman
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 17:12:
Ik denk dat dat niet de kast is die je hebben wil ...

dat is namelijk de versie zonder de VIEUW , het raampje (denk ik ten minste)
http://www.antec-europe.com/en_perfplus_1080amg.html

die heb jij volgens mij besteld ...
Mwah, zonder raam issie ook mooi :+
En anders bestel ik er gewoon een zijpaneel bij met raam, zodra deze leverbaar is .. :)

Verwijderd

Het enige nadeel van dat prebuild window is dat ie zo groot is. En persoonlijk zou ik voor een raam gaan met brute vorm erin

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Nou wil ik alleen nog weten of er een voeding bij zit of niet......

Verwijderd

Ivos schreef op 30 January 2003 @ 12:30:
Nou wil ik alleen nog weten of er een voeding bij zit of niet......
Antec Plus 1000AMG No PSU SOHO €99,00

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Kijk maar eens in mijn Sig. Daar is een linkje van mijn Antec kast zoals ie nu is.

En als je een kast zou kopen zou ik in iedergeval kijken naar Chieftec/Antec en Aopen.

Dit zijn tenminste stevige kasten, Lian Li's zijn duur en redelijk saai qua model, en qua stevigheid zijn ze niets vergeleken met chieftec/antec.

Dus doen zou ik zeggen! ;)

Verwijderd

sapphire schreef op 29 januari 2003 @ 15:30:
volgens mij is deze (en die antec ook) op chieftec kaste gebaseerd :?
Antec, Chieftec en Thermaltake kasten komen van dezelfde fabrikant "Chemning", deze levert de basis, de drie andere (Chieftec, Antec en Thermaltake) modden deze kast.

Verwijderd

Ik heb ook de antec gekocht bij CTW nu maar hopen dat er zo'n liet raampje in zit. Als ut niet zo is dan heb ik pech :D moet ik er zelf een in zagen ofzo xie wel

Verwijderd

Antec SOHO Plusview 1000AMG No Psu € 87,50

http://www.challengecomputers.nl/

• qwertyuiop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 14:20
Wat mij wel wat lijkt is een 19" kast. Als je een beetje ruimte hebt lijkt mij dit de ideale kast.

• Arfman
Daar kom je lekker op tijd mee :D
Vergoed jij mijn € 12,50 ? :P

De kast is iig besteld .. ik zie wel dat deze bij Challenge Computers onder de midi-towers wordt geschaard, de plaatjes en specs suggereren toch echt een bigtower. Nouja ik zie wel, zolang ik m'n HDD's maar kwijt wordt erin en de zaak niet te warm wordt vind ik alles prima :)

• Arfman
Ik heb hem binnen en werkend \o/

Het was dus inderdaad een ruime miditower, en wel de PlusView 1000 AMG, dus met raam. Geweldige kast, makkelijk te bouwen, je kunt overal goed bij en hij is erg stevig. Van de 2 fans die standaard achterin de kast zitten heb ik er 1 naar voren verplaatst, om bij een LANparty mijn harddisks te koelen. Ze zijn wel vrij lawaaiierig vind ik, misschien haal ik nog 2 Papst fans.

Wat me ook opviel was de kwaliteit van de afwerking: je merkt aan alles dat dit een erg stevige kast is, geen dun ijzer, ruim voldoende schroeven meegeleverd, 8 Drive Rails, genoeg om de 4 5 1/2" bays (voor je DVD, brander, etc.) mee te vullen, een mooie Antec casesticker, etc.

Anyway, PICS !11!! komen morgen, had vannacht om 1:30 geen zin meer om m'n digicam aan te sluiten en foto's te uppen, aangezien is om 08:30 op m'n werk moest zijn vanmorgen ;)

• Arfman
Zoals beloofd, de PICS !!11!:

Toen de ombouw net klaar was:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arfman/antec.jpg

Vanavond, na CCFL inbouw:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arfman/antec2.jpg

Ik vind hem best wel :9

Nu alleen nog goede Papst fans die in deze Antec passen .. iemand een typenummer voor me ?

Verwijderd

Kijk ff op www.papst.de daar staat wel wat info.

• Arfman
Hmmm jah, daar staat een 11 MB catalogus .. lekker met ISDN :(
Ik had gehoopt dat iemand zou reageren die ook een Antec kast heeft met Papst fans. Als ik die typenummers weet zit ik zometeen in ieder geval niet opgescheept met niet-passende fans.

• xshredx
  • Laatst online: 08-11 23:13

xshredx

PAPST 8412N/2GML 80x80x25mm (19dB(A), Speed: 2050RPM, Air volume: ± 26,5CFM)
PAPST Ultrasilent 8412N/2GL 80x80x25mm (12dB(A), Speed: 1500RPM, Air volume: ± 19,5CFM)
Deze zijn 3-pins denk ik, moet je nog kijken voor een 3 naar 4 pins connector.
4-pins:
PAPST 8412NGM 80x80x25mm (26dB(A), Speed: 2600RPM, Air volume: ± 34,12CFM )
PAPST 8412NGH 80x80x25mm (37dB(A), Speed: 3600RPM, Air volume: ± 46,47CFM)

Verwijderd

ik heb zelf de chieftec dragon kast, zwart, en die bevalt me prima, hij is alleen wel wat erg zwaar

Verwijderd

Vrij ouwe topic, i know...maar aangezien de Antec PlusView1000AMG goedkoper is dan de Superlanboy van antec, ben ik heel erg aan het twijfelen welke ik moet nemen.
Kvroeg me af of iemand ervaringen heeft met het meenemen naar lanpartys van de Plusview, aangezien hij rond de 14 kg is.....
Kheb geen winkel kunnen vinden waar ik m in het echt kan bezichtigen, dus kweenie of deze kast "lomp" is/overkomt? (hoewel dit natuurlijk een meningvraag is)

thnx

• Talon

Talon

Booooom !

Plusview is tering zwaar aangezien het gemaakt is van staal.
Lanboy is aluminium.

Als je veel gaat lannen raadt ik je die Plusview af. Heb zelf de Plus AMG 1800 gehad en dat was een ramp. Heb nu een Shuttle ... dat is echt een verademing.

Wat wel een oplossing was met mijn Plus AMG was het gebruik van een computerharnas. Kostte ook wat, maar kon de kast wel normaal tillen door het handvat van het harnas.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Denk dat het weinig uitmaakt wélke kast je meeneemt maar alleen hoevéél kilo je kunt sjouwen. :)

ARME AOW’er

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
alleen jammer voor die kabels verder net dingetje

Verwijderd

Misschien een beetje offtopic... maar uhm ik heb zelf ook een antec kast, (sonata) en ik wil hier ook graag wat mee gaan modden, maar ik ben een beetje terughoudend ivm garantie enzo (ik weet dat veel mensen op got het hier niet echt mee eens zijn, maar dit is mijn mening, sorry maar het is toch een kast van meer dan 100 euro). Maar ik vroeg me dus af of er voor de antec sonata ook nieuwe zijpanelen te krijgen zijn, zodat ik er 1 kan kopen en die kan gaan modden, en dan gewoon de originele zijkant heel houden. De originele zijkant ik sowieso lastiger te modden omdat er ANTEC ingeboord staat.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Search Google Sidepanel Antec klikkerdeklik.

En dat... had je zelf ook wel even kunnen bedenken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Hmm, thanx voor de info over de plusview......Denk datk toch maar ga voor de aluminium lanboy.....hijs wel iets duurder en minder ruim....maar aangezien fysiotherapie uit het ziekenfonds is, wil ik niet het risico lopen nu al een hernia op te lopen....en zo de kosten voor een nieuw systeempje behoorlijk op te drijven :P

Verwijderd

*ik weet dat dit een oude topic is, toch even reageren ;)

Ik ga nu waarschijnlijk de ANTEC PLUSVIEW 1000AMG bestellen. Het ziet er wel een nette kast uit, ongeveer zelfde afwerking als de chieftec kasten, dus over kwaliteit valt er niet te klagen. En van uitzicht vind ik ze best wel mooi. Goede airflow etc.. Een topkast als je het mij vraagt.

Verwijderd

En wat wil je met deze kick zeggen?
Het is niet zo heel nuttig een oud topic te kicken voor alleen dat...
Pagina: 1