Toon posts:

Timezone Win2k AS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte vraag over een té irritant probleem:

Is het mogelijk in Windows 2000 Adanced Server de tijdzone te veranderen, nadat Active Directory is geinstalleerd? Op de een of andere manier staat deze hier nu namelijk op de PAcific timezone, wat 9 uur vroeger is dan Nederland, waardoor alle mail, bestanden en clients een verkeerde tijd doorkrijgen.
Aangezien het configuratiescherm is uitgeschakeld, dubbelklikken op de klok niet werkt, en ik ook niks kan vinden in Computer Management, hoop ik dit te kunnen fixen in het register. Heeft iemand hiermee, of met een andere oplossing, ervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 11:18 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 14:38
Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 11:17:
Aangezien het configuratiescherm is uitgeschakeld, dubbelklikken op de klok niet werkt, en ik ook niks kan vinden in Computer Management, hoop ik dit te kunnen fixen in het register. Heeft iemand hiermee, of met een andere oplossing, ervaring?
beetje weinig info: hoe kan het dat dit allemaal niet kan????

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Dit komt doordat ik Active Directory heb geinstalleerd. Daarvoor kon het allemaal zonder problemen gewijzigd worden, maar nu zijn dus alle opties niet meer mogelijk. Krijg te horen dat ze gedisabeled zijn "due to restrictions in effect on this computer".
Heb nu wel het register aangepast, zodat het op GMT +1 staat, maar zelfs dat heeft niet geholpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 12:57:
Dit komt doordat ik Active Directory heb geinstalleerd. Daarvoor kon het allemaal zonder problemen gewijzigd worden, maar nu zijn dus alle opties niet meer mogelijk. Krijg te horen dat ze gedisabeled zijn "due to restrictions in effect on this computer".
Heb nu wel het register aangepast, zodat het op GMT +1 staat, maar zelfs dat heeft niet geholpen.
je bent waarschijnlijk geen enterprise admin
Ik kan hier op m'n win2k AD DC perfect de zone wijzigen.

Of er zijn policies actief op de ou Domain Controllers

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:58

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

check indd je policies eens

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de hulp.

Heb het nu via het register voor elkaar gekregen. Gewoon een Win2k client erbij gepakt, deze op de goede timezone gezet, de gegevens overgetyped, en bij de volgende synchronisatie was alles OK.
Pagina: 1