Soms haperingen in games -> geluid, beeld en muiscursor

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik zit met een vreemd probleem: Sinds ik een nieuw moederbord heb en nieuw RAM heb ik tijdens games nogal vreemde 'semi-hangups'. Dit komt, vreemd genoeg, voor op momenten dat de load in het spel juist het laagste is, zoals het menu van Unreal Tournament, of het 'victory' schermpje van BattleField 1942.
M'n muiscursor begint dan te haperen, samen met het geluid. Soms gebeurt dit ook wel een beetje tijdens het spelen (op willekeurige momenten, dus niet in het bijzonder tijdens gevechten) dat de framerate ineens terugloopt, maar in de menu's is het het ergste.
Edït: Het hardeschijflampje brandt niet als het gebeurt, dus het ligt niet aan DMA ofzo.
M'n specs:

Moederbord: MSI KT4 Ultra
RAM: 512mb pc2700 ddr333 (twinmos)
CPU: AMD Athlon XP 1700+
Videokaart: GeForce II pro 64

Het maakt overigens niet uit of ik m'n geforce overklok (365@425 mem, core@225)
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 9% gewijzigd door dawuss op 29-01-2003 11:03 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Heb je al gekeken of je de nieuwste drivers hebt voor je videokaart??

En de voltage van je cpu

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Voltage van m'n CPU staat op 'default' detonator is dezelfde die ik voorheen gebruikte. Gaf de beste performance.

micheljansen.org

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

dawuss schreef op 29 January 2003 @ 11:00:
Ik zit met een vreemd probleem: Sinds ik een nieuw moederbord heb en nieuw RAM heb ik tijdens games nogal vreemde 'semi-hangups'. Dit komt, vreemd genoeg, voor op momenten dat de load in het spel juist het laagste is, zoals het menu van Unreal Tournament, of het 'victory' schermpje van BattleField 1942.
Je zegt net dat je een nieuw mobo heb en nieuw mem... Dan kan het wel aan de Detonators liggen (aangezien Detonators anders presteren op elke pc)

En anders probeer je het oude geheugen in je nieuwe mobo te prikken (als dat past)

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 29-01-2003 11:21 ]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Nope, SDRAM naar DDR upgrade ;)

micheljansen.org

Verwijderd

Hmm, misschien raar, maar heb zelf ook problemen mee gehad: zit er een ander merk USB-controller op?

Dan wilt ie ook vaak bij niet-CPU-intensieve momenten her-initialiseren: je cursor en geluid hangt heel ff.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Hmmz, het lampje van m'n optische muis gaat niet even uit zoals hij dat doet bij zo'n USB re-init. Dat zal het dus waarschijnlijk niet zijn.

micheljansen.org

Verwijderd

toch moet je even proberen om de nieuwste detonator te downloaden

Verwijderd

Had ut zelfde zo'n beetje ook vreemde lock-up voor een aantal seconden, bleek dat videokaart fouten had. Dit kwam waarschijnlijk weer door een defect blowertje op de videokaart. Ik zou zeggen, check je videokaart eens.

suc6

Verwijderd

Af en toe je computer opnieuw opstarten, kan geen kwaad.

Verwijderd

Gewoon ff nieuwe instalen doen, en ff in bios alles ff netjes afstellen.
En dan hoort het allemaal goed tewerken.

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik heb hetzelfde, bij rondes wisselen enzo, het lijkt dan net of het geheugen niet gelijk reageerd. Ik heb er zelf nog geen oplossing voor, maar ik vindt het ook niet zo heel erg irriteren.
Ik heb zelf de kt3 ultra, maar ook 512 mb twinmos, dus daar zou best het probleem kunnen liggen....
Welke os draai draai je trouwens?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
windows 2000 professional

uptime maakt niets uit, hij doet het ook na een reboot

micheljansen.org

• Explore
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Ik heb een soortgelijk probleem (ook ooit eerder op tweakers gegooid): als ik mp3's luister of een movie kijk en tegelijkertijd download dan wil 't geluid af-en-toe wel eens blijven hangen. 't Is maar heel kort (1 of 2 seconden), maar wel consequent.

Toen ik dit probleem hier voorlegde suggereerde men om de irq's en dma's van de HD en die van de geluidskaart te controleren. Maar dat klopt allemaal: geen collisions. Ik ben er nooit uitgekomen en 't gebeurd nog steeds.

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 12:00:
Af en toe je computer opnieuw opstarten, kan geen kwaad.
wat is dat voor iets raars? hij hoort het gewoon te doen!

als mijn comp zulk stom gedrag zou vertonen zou ik toch eens laten zien wie de baas is ;)
"NAAR JE KAMER, EN WEL NU, LEG JE ONDERDELEN MAAR IN DE WASMAND"

mijn comp staat gemiddeld 8 uur per dag aan, en hangt nooit...

ontopic,
wat voorn geluidskaart heb je? ik had vroeger probs met een bepaald bestandje, dat bij mn soundblaster hoorde, (win 98SE dat toen nog wel)
het hete Devlr 16 (ofzo, iets in de buurt) als de comp dan 1 uur of langer aanstond kreeg ie aanvallen ( om de 5 sec) dat de muis ff bleef hangen (over games nog niet gesproken ;) )
check even of je zo'n soort bestand hebt, zo ja: kan je gewoon weggooien, doet niks (behalve je comp verneuken)

Verwijderd

Ik wil even reageren op dit geneuzel met de MSI KT4 Ultra (ms6590)
IK heb ook dit bord (met bluetooth) en heb ook regelmatige hangups.
Ik heb al vanalles aan gedaan om dingen uit te sluiten van hardware tot software, dwz alles helemaal basis, alleen wat nodig is op de MOBO. Ook de software, met SP1 en SP2 en zonder, vers geinstalleerd etc. Elke x vastlopers. Met de opstart, heledag zonder hangups tijdens UT2k3 of UT2k4 maak niet uit. Na lang zoeken heb ik gevonden wat ook raar is.
Wil niet zeggen dat je meteen de oplossing hebt, maar wel een reden.
In configuratiemenu-system-hardwareapp-hardware-systeembronnen-moederbordbronnen en daar het tabblad bronnen, daar staan bij mij allemaal conflicten met oa systemtimer, toetsenbord, direct geheugen etc. Bij nader onderzoek is er geen enkel apparaat die in de conflict gebieden zitten, er is er maar 1 (het toetsenbord) die ook een conflict heeft en geeft ook een plek aan waar geen enkel app op zit. Onstabiel dus.
Ook (voordat er advies uitkomt) heb ik meerderemalen het bios geflashed en een paar maanden geleden op laten sturen naar MSI. De problemen losten niet op dus.
Na een poos wachten is de MOBO terug gekomen en de conflicten waren verdwenen.
Nu een paar maanden later, zijn ze weer terug. Het bord is al uit de garantie, maar ik vind dat dit ook in de garantie valt. Want met deze conflicten kan je je bord zo de belt op. En ik maar denken ik heb een goed bord van MSI en een lux bord (zonder Nic) maar wel met onverklaarbare fouten die je zo niet zult vinden. Test in winkel heeft geen resultaat gegeven en hadden de pc mee gegeven, zo van hij is prima, (maar niet heus)...ik heb het ze laten zien, en daarna namen ze de pc weer in.

Dus kijk ff en bericht mij, want nu wordt er gezegd dat is de 1e x

op spam@nixniet.nl

Afbeeldingslocatie: http://goed.nixniet.nl/error%20msi.jpg
Pagina: 1