Toon posts:

Procmail instellingen (Linux)

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb (oa) deze regel in m'n .procmailrc staan, maar der rest werkt wel maar deze niet!?

:0
* !^FROM_DAEMON
* !^FROM_MAILER
* !^X-Loop: Knooppunt_antivirusbot_reply
* !^FROM.*root@s01.knoop.nl
* ^TO.*s01.knoop.nl
| (formail -rt -A"Precedence: junk (autoreply)"\
-A"X-Loop: Knooppunt_antivirusbot_reply" ; \
cat /opt/usr/knoop/geblokkeerd.txt) | $SENDMAIL -t

help!!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
wat zegt je procmail log ?

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, sorry, (newbi-opmerking comming up) waar staat die?

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat kun je zelf opgeven in je .procmailrc.

man procmailrc

Vervolgens even kijken wat de logfile zeg. Ik vermoed dat je daar behoorlijk wijzer van wordt.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Verwijderd

Topicstarter
Ahh, "this rings a bell" ;)

"Wordt vervolgd" (eerst bedankt)

Verwijderd

Topicstarter
Top! Bedankt, het getoonde stukje code was wel in orde, maar ik maakte een gedachtenfout!

Mijn titel/omschrijving was redelijk ruim... Ik heb nog een vraag, ik heb hier al flink over "gegoogled" maar zonder succes tot zover:

Is het mogelijk om mbv ProcMail VBscript uit een mail te filteren, dus niet de hele mail weggooien/parkeren, maar alleen het VBscript gedeelte er uit filteren..

Kan dit en zijn er redenen om dit niet te willen?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Ja dat kan, moet je iets schrijven/opzoeken dat attachments kan verwijderen, je kunt procmail elk mailtje laten forwarden door willekeurige filters (zoals spamassasin, virusscanner bv. amavis, etc.).

Vanwege de magere topicstart, het al niet veel betere vervolg en het feit dat dit een beetje op een helpdesk begint te lijken gaat het topic dicht.

Wat we graag zouden willen zien is niet 'dit heb ik: [insert code], het werkt niet, HELLUP!!', maar ook:
- Wat moet het eigenlijk in de eerste plaats doen (dus: wat wil je er mee?)
- Waarom lukt dat niet (iets uitgebreider dan 'het werkt niet')
- Waar en waarop heb je gezocht en wat heb je zelf al geprobeerd om daar iets aan te doen?

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 13:34:
Ehm, sorry, (newbi-opmerking comming up) waar staat die?

En dat is het soort zaken waarvan wij verwachten dat je er zelf zeker wel achter kunt komen. Het staat ongetwijfeld gewoon in de handleiding.

Zie verder: [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml].

[ Voor 17% gewijzigd door Wilke op 29-01-2003 18:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.