Toon posts:

Ik zoek nog steeds FireGL 4000 drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zo,

nadat mijn vorige topic gesloten was open ik hier een nieuwe. Ik ben nog steeds op zoek naar goede Diamond FireGL 4000 drivers (W2K/WinXP/Linux/FreeBSD).

Even voor de duidelijkheid: Ik ben NIET op zoek naar antwoorden als "zoek op google" en "als jij het op google niet kan vinden kunnen wij het toch ook niet", ik ben op zoek naar iemand met ervaring met de FireGL 4000 en die een oplossing hebben gevonden voor het probleem dat ik heb. Ik heb alle drivers die ik op google.com kon vinden al uitgeprobeerd, sonicblue.com heb ik ook afgezocht maar dit alles zonder resultaat.

Ik raad hier ook nogmaals aan: LEES eerst even deze tekst voor je halsoverkop antwoord geeft graag, ik heb nix aan stapels replies met links naar www.sonicblue.com ...

Verwijderd

Dat is toch een PCI kaart? In je vorige topique schreef je dat de drivers wel wilden installeren maar dat dat ding niet hoger komt dan 16 kleuren...

Probeer eens een ander PCI slot :)

Het kan zijn dat de drivers wel in orde zijn, maar misschien werken de IRQ's tegen :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, zal daar zodra ik thuiskom eens naar kijken. Gok er echter op dat dat het probleem niet is, heb dit probleem met verschillende systemen gehad, maar op twee van de vijf systemen werkte de driver van sonicblue.com gewoon (NT4). Daarnaast kan ik gewoon 1280x1024 draaien onder WinNT4. In het BIOS staat nu alles ingesteld op PnP, dat weet ik wel.
Kan het misschien een probleem zijn met mijn chipset? Er zit nl. een Asus A7A266-plankje en die maakt gebruik van een ALi M1647 northbridge en ALi M1535D+ southbridge.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 10:56:
Hmm, zal daar zodra ik thuiskom eens naar kijken. Gok er echter op dat dat het probleem niet is, heb dit probleem met verschillende systemen gehad, maar op twee van de vijf systemen werkte de driver van sonicblue.com gewoon (NT4). Daarnaast kan ik gewoon 1280x1024 draaien onder WinNT4. In het BIOS staat nu alles ingesteld op PnP, dat weet ik wel.
Kan het misschien een probleem zijn met mijn chipset? Er zit nl. een Asus A7A266-plankje en die maakt gebruik van een ALi M1647 northbridge en ALi M1535D+ southbridge.
Het KAN aan de chipset liggen ja.
Ik heb zelf bijvoorbeeld problemen met 3Com netwerkkaarten in VIA chipsets.

En probeer je BIOS eens op Non-PnP. Realtek netwerkkaarten werken bijvoorbeeld weer niet onder DOS als de BIOS op PnP staat.

Hiermee wil ik zeggen dat het niet aan de drivers hoeft te liggen maar dat het een simpele BIOS instelling kan zijn. Staat er overigens een uitroepteken o.i.d. in de Device Manager bij je videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij installeert hem gewoon en dan staat er in Device Manager iets wat lijkt op het onderstaande:
Diamond FireGL 4000 (PCI) Single/Multiple Boards
Als ik vervolgens ga kijken bij Beeldscherminstellingen kan ik niks anders instellen dan 640x480 bij 16 kleuren.

Ik heb het systeem geinstalleerd in de volgende volgorde:

- BIOS geupdate (van 1006 naar 1011)
- NT4 Workstation geinstalleerd
>> hier werkte dus onder NT4 wel alles naar behoren.
- W2K-Professional update eroverheen gegooid
- FireGL-driver verwijderd omdat deze niet verder kwam dan 640x480x16
- FireGL-driver opnieuw geinstalleerd
>> probleem bleef zich voordoen
- verschillende BIOS-sen geprobeerd: 1006, 1009, 1010, 1011, wat met de instellingen liggen rommelen, dit alles helaas zonder resultaat.
- partitie weggegooid, 5GB NTFS-partitie aangemaakt en W2K-Server erop gezet
- FireGL-driver opnieuw geinstalleerd
>> opnieuw bleef het probleem zich voordoen.
- BIOS 1011 vervangen door 1012 ß3, helaas met instabiliteit als gevolg. FireGL werkt nog steeds niet dus 1011 teruggeplaatst.

De exacte specificaties van het systeem zijn:
- Asus A7A266 Rev. 1.03 met BIOS 1011
- AMD Duron 1200 MHz (12 x 100 MHz) processor
- 512MB PC133 SDRAM (Kingston) CL2
- ExcelStor 60GB 7200rpm UDMA100 HDD
- Diamond FireGL4000 PCI videokaartje (duh :P)
- Sweex 10/100 LAN kaartje
- Samsung SW-??? brander

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat voor monitor geven de beeldscherminstellingen aan :? Het kan zijn dat je deze nog apart in moet stellen (handmatig)

Verwijderd

Topicstarter
Plug en Play monitor. Heb het geprobeerd met de Asus V8170 (GF4MX) van een vriend van me: Dit is altijd zo met mijn monitor (Samsung SyncMaster 950p overigens). Dan is de monitor ook gewoon in te stellen op een resolutie van 1600x1200.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

Compaq levert die kaarten ook in sommige van hun pc's (of leverde, dat weet ik niet). Misschien dat je hun eens een mailtje kan sturen of ze een driver hebben... ?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ok, zeer mooi empie!

nevermind, ik meel ze wel ff. laat dit topic nog ff over voor verdere suggesties o.i.d., heb ook ATi gemeeld voor broncode. Mocht ik die krijgen en niks anders vinden, dan ga ik een poging doen om de driver te (ver)bouwen en dan horen jullie over een tijdje wel weer van me..

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 14:00 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd in "Ik zoek FireGL 4000 drivers"

Als je het er niet mee eens bent stuur je hem een mailtje, maar open dan geen nieuw topic..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.