29-1 .nl domein voor particulieren!

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Vanaf vandaag (29-01) is het voor particulieren mogelijk om een .nl domein aan te vragen. Ik weet niet zeker ok je alleen je naam mag registreren of niet, maar er staat iig. niet langer een getal voor. (www.jansen.nl dus, ipv www.jansen001.nl)

Het domein is dan ook echt van jou, niet van een bedrijf bij wie je het laat registreren.
Ik wil iig mijn achternaam wel hebben, zodra ik weet waar en voor hoeveel dit kan...

Bron: http://www.sidn.nl

https://www.strava.com/athletes/10490675

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is vanaf vandaag idd mogelijk... Registreren kan natuurlijk bij meerdere aanbieders.
Ik weet nog een goeie; heb je net ge-add op MSN

De providers zijn nog een beetje afwachtend. Prijzen zijn iets omhoog gegaan en de meeste aanbieders (die met name URI's registreren) verwachten wel een run op nieuwe aanvragen... Wellicht wordt het wederom een domeinkaap-tijdperk.

btw: je voorbeeld is een beetje verkeerd. Je kreeg nl. second level domeinnamen toegewezen, dus http://www.janssen.123.nl

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 29-01-2003 10:21 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ook ik wil een eigen naam domein laten registreren en daarna laten doorlopen naar mijn @home webspace. Aangezien er meer vragen over zullen komen misschien een idee om dit het grote topic te maken? (en hopende op antwoorden natuurlijk!)
Mijn vorige com domein had ik gergeld via Gandi.net. Goede service en niet te duur alleen ondersteunen ze geen nl. Ik zoek dus een soortgelijke service...

[ Voor 25% gewijzigd door hemiparo op 29-01-2003 10:23 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat ik in mijn vorige post al zei, ik weet wel een goede provider die betrouwbaar en goedkoop is (ik heb zelf wat sites / domeinnamen bij hun). Ik vind het alleen niet netjes om die hier te gaan spammen...

Wellicht dat http://hosting.pagina.nl links heeft naar goedkope providers?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58

rammes

koekebakker 1e klas

wat ik niet begrijp is wat is er nu anders... ik ken wel meer mensen die een domain hebben... ik snap het verschil niet

Ik zou het doen!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

rammes schreef op 29 januari 2003 @ 11:14:
wat ik niet begrijp is wat is er nu anders... ik ken wel meer mensen die een domain hebben... ik snap het verschil niet
Eerst moest je voor een toplevel .nl domein (bijv. http://www.tweakers.net) een kvk nummer hebben (dus een bedrijf).

De aanvragen zijn veranderd: je mag nu als particulier (je hoeft nu alleen een kopie van je paspoort o.i.d. mee te sturen) een domein registreren.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

'vroeger' kon je alleen een NL domeinnaam registreren als je een kvk had, en dus als bedrijf.

Veel mensen hebben wel een persoonlijk domein, maar dat is dan altijd via een bedrijf geregistreerd.

Nu is de situatie zo dat je dus als particulier eigenaar kan worden van een domeinnaam. Dat kon eerst nooit.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:58

rammes

koekebakker 1e klas

hmz dan lijkt me dat wel wat. maargoed dan heb je een domain? welke kosten per jaar moet ik dan aan denken?

Ik zou het doen!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
BtM909 schreef op 29 January 2003 @ 11:18:
[...]

Eerst moest je voor een toplevel .nl domein (bijv. http://www.tweakers.net) een kvk nummer hebben (dus een bedrijf).

De aanvragen zijn veranderd: je mag nu als particulier (je hoeft nu alleen een kopie van je paspoort o.i.d. mee te sturen) een domein registreren.
http://www.tweakers.nl dan ..
en je kon het met een bedrijf, maar ook een vereniging of een stichting, dus eigenlijk geen probleem, want iedereen kan bv. een stichting bij de kvk registreren.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Beetje laat, de meeste particulieren (en verenigingen die niet bij de kvk staan ingeschreven) die belang hebben bij een website hebben die allang gelanceerd als .com, .org of één van de andere mogelijkheden ongelijk aan .nl :)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Freee!!

Freee!!

Mitch___ schreef op 29 January 2003 @ 11:24:
[...]
en je kon het met een bedrijf, maar ook een vereniging of een stichting, dus eigenlijk geen probleem, want iedereen kan bv. een stichting bij de kvk registreren.
Maar sommige (vooral kleinere) verenigingen hebben het geld niet voor een inschrijving bij de kvk :(

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ja sorry, drukte eigenlijk te snel op "verstuur".
Maar een stichting registreren bij de kvk voor een domeinnaam? Volgens mij wordt de belastingdienst dan ook nieuwsgierig naar je bedrijfsactiviteiten...

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 29-01-2003 11:28 ]

• Mitch
Mr. Liu schreef op 29 januari 2003 @ 11:26:
[...]

Maar sommige (vooral kleinere) verenigingen hebben het geld niet voor een inschrijving bij de kvk :(
nounou dat zijn de kosten nogal :
kvk.nl
Rechtsvorm: Vereniging zonder onderneming
U bent ingeschreven bij kamer Zeeland
Aantal medewerkers: Niet van toepassing
Maatschappelijk kapitaal: Niet van toepassing
U valt in groep 14

Uw jaarlijkse bijdrage is in totaal: € 35,59
Dit bedrag bestaat uit de volgende onderdelen:
Wetsuitvoering:
€ 35,59
Voorlichting *:
--
Regionale stimulering *:
--
SER-opslag **:
--
valt wel mee toch ;)

Maar wat ik duidelijk probeerde te maken is dat je als particulier ook wel aan een *.nl toplevel domein kon komen, door simpelweg de "stichting tot het behoud van je AtlonXP" te registreren en daarna een domein aan te schaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mitch op 29-01-2003 11:35 ]

• Mitch
BtM909 schreef op 29 January 2003 @ 11:27:
Maar een stichting registreren bij de kvk voor een domeinnaam? Volgens mij wordt de belastingdienst dan ook nieuwsgierig naar je bedrijfsactiviteiten...
Bij de kvk registreer je ook je rechtspersonen, en aangezien de meeste stichtingen toch wel (af en toe) een bron van inkomsten hebben, is dit meestal wel verstandig.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mitch___ schreef op 29 January 2003 @ 11:32:
[...]

Bij de kvk registreer je ook je rechtspersonen, en aangezien de meeste stichtingen toch wel (af en toe) een bron van inkomsten hebben, is dit meestal wel verstandig.
I know, het ging mij eigenlijk alleen maar om feit dat je je, als particulier, registreert bij de KVK als vereniging / stichting om een domein (op je eigen naam) te registreren.

• Freee!!

Freee!!

Mitch___ schreef op 29 januari 2003 @ 11:29:
[...]
nounou dat zijn de kosten nogal :
kvk.nl
[...]
valt wel mee toch ;)
Die kosten verschillen van kvk tot kvk. En als er verder geen voordelen zitten aan inschrijving bij kvk, dan probeer je indien enigszins mogelijk dat soort kosten te vermijden als startende vereniging. Onze oplossing voor een website was dus .com, goedkoper dan .nl en de kosten voor inschrijving bij kvk hoefden we ook niet te maken.

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

[SPAM]

[ Voor 109% gewijzigd door IceStorm op 30-01-2003 11:23 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• Freee!!

Freee!!

Ja, nu wel >:) :X :? 8)7 |:(

[ Voor 27% gewijzigd door IceStorm op 30-01-2003 11:24 ]

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

Waarom is het geen eenmalig bedrag (registratie) wat je betaald voor zo'n domein? Wat doet zo'n provider eigenlijk daarna voor mij voor dat geld?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

grep schreef op 29 January 2003 @ 12:02:
Waarom is het geen eenmalig bedrag (registratie) wat je betaald voor zo'n domein? Wat doet zo'n provider eigenlijk daarna voor mij voor dat geld?
Geld cashen?

• Freee!!

Freee!!

grep schreef op 29 januari 2003 @ 12:02:
Die registratie actief houden (de provider moet daarvoor ook computers waaronder een DNS laten draaien)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de te volgen procedure voor het aanvragen van zo'n domein. Iemand een linkje of meer informatie? Bij de SIDN kan ik alleen iets vinden over de foo.123.bar persoonsdomeinen

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-08 13:19
Door de masale aanvraag in de afgelopen anderhalve maand heeft SIDN de domeinregistraties tijdelijk dicht gezet om eerst alles te verwerken.
Maar ik weet niet vanaf wanneer het weer open is..

Edit:
Bedrijven hebben voorang op particulieren...

[ Voor 13% gewijzigd door Bender op 29-01-2003 12:11 ]

• Bender
rammes schreef op 29 januari 2003 @ 11:14:
Dat domein staat dan niet op hun naam, maar op de naam van het bedrijf dat het heeft geregistreerd. Ze zijn misschien wel beheerder van het domein.
grep schreef op 29 January 2003 @ 12:02:
omdat dat bedrijf de SIDN ieder kwartaal moet betalen per domein
en ook moet betalen om lid te zijn bij de SIDN

http://www.domain-registr...fregeling_SIDN/index.html
Booster schreef op 29 januari 2003 @ 12:07:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de te volgen procedure voor het aanvragen van zo'n domein. Iemand een linkje of meer informatie? Bij de SIDN kan ik alleen iets vinden over de foo.123.bar persoonsdomeinen
Je vraagt ene domein niet bij de SIDN aan, dat doe je bij een ander bedrijf die dat weer via de SIDN regelt.

[ Voor 57% gewijzigd door Bender op 29-01-2003 12:17 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Booster schreef op 29 januari 2003 @ 12:07:
Procedure is afhankelijk van de provider waar je registreert, maar de meeste doen het als volgt:

1. Aanvraag van offerte
2. Offerte krijg je in je mailbox + vrijwarigsverklaring
3. Offerte + verklaring terugfaxen, inclusief kopie van paspoort
4. Provider checked klant gegevens
5. Provider registreert domeinnaam

• Booster
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

Triloxigen schreef op 29 januari 2003 @ 12:13:
Je vraagt ene domein niet bij de SIDN aan, dat doe je bij een ander bedrijf die dat weer via de SIDN regelt.
Uiteraard, en dat bedrijf handeld volgens bepaalde procedures neem ik aan. Ze hebben een bepaald aantal gegevens nodig om een domein te *kunnen* registreren.

De SIDN zet dit soort gegevens over het algemeen op hun website. (bv, procedure voor het verhuizen van een domein)
BtM909 schreef op 29 januari 2003 @ 12:18:
Procedure is afhankelijk van de provider waar je registreert, maar de meeste doen het als volgt:

1. Aanvraag van offerte
2. Offerte krijg je in je mailbox + vrijwarigsverklaring
3. Offerte + verklaring terugfaxen, inclusief kopie van paspoort
4. Provider checked klant gegevens
5. Provider registreert domeinnaam
Ok, een kopie van een paspoort dus, en een vrijwaringsverklaring. Dat verduidelijkt al wat :)

[ Voor 7% gewijzigd door Booster op 29-01-2003 12:51 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• comprobot
  • Laatst online: 30-07 03:02
Ik heb al een NL-domein aangevraagd. en ik moet even faxen naar mijn hostingsprovider.. daar heb ik nog ook tweede naam over mijzelf geregisteerd. het zal dus voor mijn eigen server die via adsl .. :)

www.tiedragon.nl

• Cybje
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

[En ook spam :)]

Bij een domeinnaam zonder hostingpakket krijgt de klant overigens ook toegang tot een web-based domeinbeheer (dns beheer dus) programma, da's ook altijd wel makkelijk. Niet alle providers hebben dat, of je betaalt extra omdat je je domein parkeert ofzo.

[ Voor 45% gewijzigd door IceStorm op 30-01-2003 11:25 ]

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

Loopt best storm vandaag in verhouding met normaal, al 8 particuliere aanvragen gehad sinds vanmorgen....

• Cybje
  • Laatst online: 04-08 19:29

Cybje

First Post!

DeLaNo: moest je vanochtend proberen in te loggen op de webbased DRS2 ... er was bijna geen doorkomen aan

Wat ruist er door het struikgewas

• jicho
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-07 11:10
Heeft er toevallig al iemand een provider gevonden, naast , die ook aan e-mail en web forwarding doet voor een leuk prijsje?

[ Voor 4% gewijzigd door IceStorm op 30-01-2003 11:24 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

yep:

[lijkt mij niet nodig om te spammen toch? - IceStorm]

[ Voor 76% gewijzigd door IceStorm op 29-01-2003 19:54 ]

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 22:16

Xtremelead

powered by E-MU

Effe wat vraagjes hier over....iets is mij niet helemaal duidelijk
Ik heb van mijn adsl isp een ip adres gekregen.
Kan ik deze dan koppelen aan een domeinnaam bij bv makeweb.nl?
Ik wil dus op mijn eigen servertje een homepage draaien, mailserver enz...de hele mikmak.
Moet ik dan ook mail en web forwarding aanvragen??? Of is de standaard registratie voldoende om op internet bekend te zijn?
EN kan ik bij eventueel wisselen van isp (dus ander ip) mijn domeinnaam dan ook verhuizen?

Zitten er nog haken en ogen aan?

[ Voor 4% gewijzigd door Xtremelead op 29-01-2003 16:30 ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Xtremelead schreef op 29 januari 2003 @ 16:28:
Ik wil dus op mijn eigen servertje een homepage draaien, mailserver enz...de hele mikmak.
Moet ik dan ook mail en web forwarding aanvragen??? Of is de standaard registratie voldoende om op internet bekend te zijn?
EN kan ik bij eventueel wisselen van isp (dus ander ip) mijn domeinnaam dan ook verhuizen?

Als je een fixed IP adres hebt, dan kan je ervoor kiezen, bij MakeWeb.nl althans, dat ze jouw domeinnaam forwarden naar je fixed IP Adres. Mocht je veranderen van ISP, dan kan je natuurlijk die forwarden aan (laten) passen.

Volgens mij zijn er 2 varianten: webforwarding en DNS aanpassing en beide zijn mogelijk!

• Bender
Nadeel is wel dat er sinds gisteren geen uitgrebeide whois meer gedaan kan worden, dus je ziet niet meer welke DNS servers een domein gebruikt en door wie aangevraagd, gehost etcetc.
Alleen een conact naam :(
Xtremelead schreef op 29 January 2003 @ 16:28:

geen web en mail fowarding die stuurt letterlijk alles door (dus je ziet je eigen IP, geen domein).
als je zelf een dns server draait kun je alles regelen, dus ook subdomeinen etcetc.

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Maar wat doet die web forwarding nou precies? Een dns registratie van mijn ip zou toch al voldoende moeten zijn?

TriloxigenBtM909:
Reserveer het domein voor later gebruik. Is dit dan voldoende bij makeweb?

edit:

Ik zit een betje te prusten met mijn replies |:(

[ Voor 48% gewijzigd door Xtremelead op 29-01-2003 16:47 ]

JA JIJ!!!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat zeg ik, er zijn 2 opties!

• Bender
Xtremelead schreef op 29 januari 2003 @ 16:39:
Maar wat doet die web forwarding nou precies? Een dns registratie van mijn ip zou toch al voldoende moeten zijn?

TriloxigenBtM909:

edit:

Ik zit een betje te prusten met mijn replies |:(
Webforwarding is hetzelfde wat je krijgt bij www.dot.tk

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Xtremelead schreef op 29 January 2003 @ 16:39:
BtM909:
Ik weet bijna zeker van wel!

• Xtremelead

Xtremelead

powered by E-MU

Oké, webforwarding wil ik dus niet...dan ga ik me denk ik toch maar registreren; zonder web- en mailforwarding. Kunnen zij dan ook MX records aanleggen enzo, of zouden ze dat standaard al doen?

JA JIJ!!!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat doen zij standaard, die zijn dus ook aan te passen (weet eigenlijk niet of je die zelf kan aanpassen)...

Verwijderd

Kijk gewoon even op de bekende sites zoals http://www.webselect.nl/ en http://www.webhosters.nl/

Er is voldoende keuze uit zowel goedkope als dure en slechte en goede webhosters/providers. :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Joepie, morgen mijn SIDN membership binnen. Zal wel een dolle boel worden :).

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mr. Liu schreef op 29 januari 2003 @ 11:26:
[...]

Wat heb je dan, een kleutervereniging met 1 euro zakgeld? Het kost minder dan 50 euro per jaar om een KvK registratie te halen.

Als rechtsgeldige vereniging ben je dit zelfs verplicht. Je dient tevens statuten etc te hebben....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Bender
Xtremelead schreef op 29 januari 2003 @ 16:55:
Oké, webforwarding wil ik dus niet...dan ga ik me denk ik toch maar registreren; zonder web- en mailforwarding. Kunnen zij dan ook MX records aanleggen enzo, of zouden ze dat standaard al doen?
Eigen domein hosten op een win2k bak

Maybe heb je wat aan dat topic

• IceStorm
  • Laatst online: 21:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Mensen, het is prima als jullie wat info uitwisseln maar ik hou mijn url's ook bij me :P.

• estorino
offtopic:
Lekker veel reacties op mijn post... :)

Ok, voor mij is het wel duidelijk wat ik wil; domeinregistratie EN web- en emailforwarding. Want naast een leuke URL die doorverwijst naar mijn site,
wil ik natuurlijk ook de mooie email alias erbij. Nu maar op zoek naar een goede,
vooral goedkope aanbieder...

• IceStorm

IceStorm

GoldieLox, kijk gewoon op webhosters/webselect om te zien of er wat bij zit aan hosters. Lees wat reacties etc om een indruk te krijgen.

Jep, was dat aanvragen nog 'lastig'? Ik bedoel, kost het naast het neertellen van € 150,- nog veel moeite/papierwerk/meuk? Gefeliciteerd overigens :P

• estorino
Zo, mijn persoonlijke domeinnaam is besteld.... :)

Ik houd jullie op de hoogte...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waar heb je je domeinnaam geregistreerd?

Verwijderd

omg, dit heb ik nog nooit meegemaakt... iemand heeft zijn ECHTE ID-kaart per post meegezonden met zijn bestelling. :D

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 11:56:
omg, dit heb ik nog nooit meegemaakt... iemand heeft zijn ECHTE ID-kaart per post meegezonden met zijn bestelling. :D
Sorry hoor :D :D :D LoL. Moet je ei'k z'n aanvraag weigeren, omdat hij geen kopie heeft meegestuurd! ;)

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb nu mijn domein geregger bij een hoster. Uiteraard op die bedrijfs naam natuurlijk, maar aangezien nu de mogelijkheid bestaat om het domein op mijn eigen naam te hebben zou ik dat graag willen.

2-2 verloopt het domein, en mijn hoster kan het allemaal regelen maar die zegt dat je dan het domein moet laten vervallen en opnieuw registreren. De kosten hiervan maken mij niet uit, maar wel het feit dat het mogelijk _zou kunnen zijn_ om mijn domein in de tussentijd te jatten.

Heeft iemand idee hoe dit uitgevoerd kan worden zonder het risico wat ik hierboven noem ?

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 11:56:

OMG :X Die vind ik wel creatief :)

Verwijderd

BtM909 schreef op 30 januari 2003 @ 11:58:
[...]

Sorry hoor :D :D :D LoL. Moet je ei'k z'n aanvraag weigeren, omdat hij geen kopie heeft meegestuurd! ;)
;)

ik heb er toch maar netjes zelf een kopie van gemaakt en stuur 't vanmiddag per aangetekende post terug....
[Airwolf] schreef op 30 January 2003 @ 11:59:
Ik heb nu mijn domein geregger bij een hoster. Uiteraard op die bedrijfs naam natuurlijk, maar aangezien nu de mogelijkheid bestaat om het domein op mijn eigen naam te hebben zou ik dat graag willen.

2-2 verloopt het domein, en mijn hoster kan het allemaal regelen maar die zegt dat je dan het domein moet laten vervallen en opnieuw registreren. De kosten hiervan maken mij niet uit, maar wel het feit dat het mogelijk _zou kunnen zijn_ om mijn domein in de tussentijd te jatten.

Heeft iemand idee hoe dit uitgevoerd kan worden zonder het risico wat ik hierboven noem ?
Je kunt wel degelijk van bedrijfs naar een particuliere houder overdragen hoor. :?

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 12:02:
Je kunt wel degelijk van bedrijfs naar een particuliere houder overdragen hoor. :?
Kun je me ook vertellen hoe ?
Ik kan er namelijk niks over vinden.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 30 januari 2003 @ 12:06:
[...]

Kun je me ook vertellen hoe ?
Ik kan er namelijk niks over vinden.
Ik heb het nog niet gedaan maar zover ik weet dien jij en dat bedrijf gewoon een overdrachtsformulier in te vullen en kan je provider hem dan indienen (zowel per mail als via het online drsformulier) bij de sidn als overdracht.

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 12:02:

Idd: http://www.sidn.nl/sidn/f...meinnaamhouder/index.html

Dit docje als ik snel en goed lees: http://www.sidn.nl/sidn/f...er/wijzdmnmhdrForm-nw.doc

[ Voor 22% gewijzigd door IceStorm op 30-01-2003 12:14 ]

Verwijderd

Je moet trouwens ook een registratie contract ondertekenen naast 't overdrachtsformulier... :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 11:56:
OMG :D

Ik zojuist de fax verstuurd voor de bestelling van m'n domein. Voor dat beetje geld is het wel leuk om er lekker mee te gaan klooien. :)

• estorino
BtM909 schreef op 30 januari 2003 @ 11:43:
Waar heb je je domeinnaam geregistreerd?
Ik heb de hele mikmak zojuist geregeld bij activedomain, bedrijfje van een
GoT'ter als ik het goed begrepen heb. Het SIDN .nl registratiecontract is ook alweer ingevuld en teruggestuurd, dus dat gaat allemaal vrij snel goedkomen denk ik.

• jep

jep

IceStorm schreef op 30 januari 2003 @ 11:28:
Jep, was dat aanvragen nog 'lastig'? Ik bedoel, kost het naast het neertellen van € 150,- nog veel moeite/papierwerk/meuk? Gefeliciteerd overigens :P
't Is nog niet helemaal klaar, maar 't is gewoon een kwestie van wat faxjes en wat geld ;). 150 euro per kwartaal ofzo, maar dat heb je er zo uit als je veel gaat registreren. Bestaat een tabel voor, waarmee je kunt uitrekenen of 't rendabel is :).

• IceStorm

IceStorm

jep schreef op 30 January 2003 @ 13:43:
't Is nog niet helemaal klaar, maar 't is gewoon een kwestie van wat faxjes en wat geld ;). 150 euro per kwartaal ofzo, maar dat heb je er zo uit als je veel gaat registreren. Bestaat een tabel voor, waarmee je kunt uitrekenen of 't rendabel is :).

Ja je hebt het er vrij snel uit dat weet ik, het ging me er meer om of het nog 'lastig' was om te regelen ;) Maar dat valt wel mee dus.

Verwijderd

kan iemand mij even adden aan msn () als ze een goeie suggestie hebben waar ik mijn nieuwe domeinnaam aan kan vragen?

[ Voor 6% gewijzigd door IceStorm op 30-01-2003 14:04 ]

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 30 January 2003 @ 14:01:
kan iemand mij even adden aan msn () als ze een goeie suggestie hebben waar ik mijn nieuwe domeinnaam aan kan vragen?

Kun je zelf niet kiezen?

Want ik zeg dat je bij mij moet komen, delano zegt dat je bij hem moet komen, jep zegt dat je juist bij hem moet komen etc etc.

• jep

jep

IceStorm schreef op 30 januari 2003 @ 14:04:

[...]

Kun je zelf niet kiezen?

Want ik zeg dat je bij mij moet komen, delano zegt dat je bij hem moet komen, jep zegt dat je juist bij hem moet komen etc etc.
Ik heb een tering hekel aan 't registreren van domeinen :P

• IceStorm

IceStorm

jep schreef op 30 januari 2003 @ 14:26:

Sttt :P Het gaat om het voorbeeld.

Verwijderd

jep schreef op 30 January 2003 @ 14:26:
[...]

ff automatiseren joh, registeren kost me om precies te zijn 2 muisklikken. :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik kreeg ook heel netjes een mail met pdf erbij met uitleg dat t nu op eigen naam kan :)
maar of er echt een voordeel in zit :? bij whois van t domein zien ze dan toch ook jou eigen naam of niet ?

Verwijderd

g00fy schreef op 30 januari 2003 @ 19:38:
ik kreeg ook heel netjes een mail met pdf erbij met uitleg dat t nu op eigen naam kan :)
maar of er echt een voordeel in zit :? bij whois van t domein zien ze dan toch ook jou eigen naam of niet ?
Ja.... je kunt wel aanvragen dat je naam er niet bij komt te staan, maar dan moet je wel een goede reden hebben. Zie http://www.sidn.nl/sidn/f...IDN_en_privacy/index.html voor uitleg daarover.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 19:44 ]

• bydvh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 11:09
Ik heb al een .com domein met daarbij webhosting bij widexs en dit werkt prima. Nu is het dus mogelijk om ook .nl te registeren dus ligt het voor de hand om hetzelfde .nl domein erbij te nemen.
Bij Widexs is het mogelijk om aan je hostingpakket een tweede domein te koppelen maar dat kost 40 euro per jaar exclusief de jaarlijkse registratiekosten voor het domein. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje belachelijk veel voor niets echt extra's (hoeveelheid webspace blijft gelijk). Ik ben dus nu opzoek naar een goedkope hostingprovider die niets meer doet dan het doorsturen van mail en url naar mijn andere domein bij widexs.
Voor .com domeinen heb ik zoiets bij directnic.com voor $15 per jaar inclusief domein. Zijn er ook bedrijven die dit voor .nl doen voor een redelijk bedrag.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

• estorino
Jaaa, hij doet het! http://www.blabla.nl verwijst voortaan naar mijn webpagina bij planet. :)
Dat is ff snel geregeld zeg, donderdagochtend aangevraagd en nu doet 'ie het al...

(Moet ik natuurlijk wel weer eens iets op mijn site gaan zetten... :) )

Wat op zich wel jammer is, is dat ik geen mailforwarding heb.
(martijn@blabla.nl zou wel erg cool zijn)
Maar, ik kan wel zelf een mailservertje gaan opzetten en dan kan ik mijn hele familie voorzien van een persoonlijk emailadres. Ik denk dat ik me nu daar maar eens mee bezig ga houden... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 31-01-2003 20:20 ]

• Xandrios
  • Laatst online: 20:24
GoldieLox, het noemen van de URL komt een beetje als spam over. Ik weet dat je het waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar om 'SPAM!!11' reply's te voorkomen toch maar even weggehaald.

• Xof
  • Laatst online: 03-08 23:31

Xof

Ik heb een tijdje geleden een domein aangevraagd op naam van de webhoster, die mag ik nu op mijn naam laten zetten. :)
Maar ik zit dus met het probleem dat je adres ed. er ook op komt te staan en dat heb ik liever niet :|
Ik had dus een mail naar mijn hoster gestuurd en toen kreeg ik het volgende antwoord:
Dit gaat niet eenvoudig. SIDN beoordeeld of dit kan of niet. Hier beslissen wij niet over. U zult dus een erg goede reden moeten hebben.
En dus heb ik even op sidn.nl gekeken en jup ze doen het niet zomaar :\
Onverminderd het bepaalde in artikel 23.2 en het bepaalde in de Wet bescherming
persoonsgegevens, kunnen de Domeinnaamaanvrager en de Domeinnaamhouder die in
verband met bijzondere omstandigheden bezwaar hebben tegen opname in het openbare deel
van het Register van één of meer van de in 23.2 bedoelde gegevens, SIDN schriftelijk en
gemotiveerd verzoeken opname van zijn gegevens in het openbare deel van het Register te
doen vervangen door die van zijn Deelnemer.
Doet sidn hier echt moeilijk over?

Verwijderd

Cutebritney schreef op 31 januari 2003 @ 20:21:
GoldieLox, het noemen van de URL komt een beetje als spam over. Ik weet dat je het waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar om 'SPAM!!11' reply's te voorkomen toch maar even weggehaald.
blabla.nl bestaat :P

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
zijn er ook registrars die een digitale, gescannde kopie accepteren? Ik heb namelijk geen fax en een brief sturen duurt een week of langer....

Is je domain trouwens wel "vastgezet" in de tijd dat je je brief opstuurt met legitimatie zodat het domain niet "gekaapt" kan worden?

Vindt het toch nog enigzins knullig dat het niet direct via internet kan zoals met .com etc...

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xof

Xof

Ach domein word al geregistreerd zonder dat de legitimatie binnen is. (is bij mij al 3x gebeurd). Belangrijkste is de vrijwaringsverklaring :)

• estorino
Cutebritney schreef op 31 januari 2003 @ 20:21:
Zo bedoelde ik het inderdaad niet, maakt me ook niks uit dat je de link weggehaald hebt, 't is alleen maar mijn persoonlijke homepeetsj... :)

Ik heb overigens het SIDN .nl registratieformulier gewoon uitgeprint, ondertekend, ingescand en weer teruggemaild. Lijkt omslachtig, maar is een stuk sneller en goedkoper dan faxen of opsturen...

En legitimatie was niet nodig voor alleen domeinregistratie/forwarding, hoefde dus ook geen kopie van mn paspoort mee te sturen.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 22:24

Pogostokje

* twiet *

maartena schreef op 31 januari 2003 @ 22:19:
... een brief sturen duurt een week of langer....
In welke uithoek van Nederland woon jij dat de post daar in plaats van elke dag maar 1x per week komt? :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Xof

Xof

Ik denk dat hij bedoelt dat het met een opgestuurde brief het in behandeling langer duurt ofzo :)

GoldieLox: ik denk dat dat aan de hoster ligt of je het mag mailen :)

Verwijderd

maartena schreef op 31 januari 2003 @ 22:19:
zijn er ook registrars die een digitale, gescannde kopie accepteren? Ik heb namelijk geen fax en een brief sturen duurt een week of langer....

Is je domain trouwens wel "vastgezet" in de tijd dat je je brief opstuurt met legitimatie zodat het domain niet "gekaapt" kan worden?

Vindt het toch nog enigzins knullig dat het niet direct via internet kan zoals met .com etc...
.com ed is misschien wel makkelijker registreren, maar daar zijn ook veel meer problemen mee zoals verhuizen, overdrachten, domeinnamen zonder bestaande gegevens etc. De SIDN heeft wel een papierwinkel, maar het is echt een veel beter systeem.

De meeste registars zullen ook wel een gescande kopie accepteren, doe de betreffende registar even een mailtje of 't een probleem is.
Xof schreef op 31 januari 2003 @ 23:37:
Ach domein word al geregistreerd zonder dat de legitimatie binnen is. (is bij mij al 3x gebeurd). Belangrijkste is de vrijwaringsverklaring :)
Dat kan ook prima, totdat de betreffende registar om wat voor reden dan ook de spullen ter inzage aan de SIDN moet toesturen. Als de SIDN dan merkt dat ze geen identificatie bewijzen hebben, dan kunnen ze flink in de problemen komen. :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Triloxigen schreef op 29 januari 2003 @ 12:11:
Door de masale aanvraag in de afgelopen anderhalve maand heeft SIDN de domeinregistraties tijdelijk dicht gezet om eerst alles te verwerken.
Maar ik weet niet vanaf wanneer het weer open is..

Edit:
Bedrijven hebben voorang op particulieren...
Lekker correct van SIDN..zo iets heet discriminatie :r

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 22:24

Pogostokje

* twiet *

svdmeer schreef op 01 februari 2003 @ 10:28:
Lekker correct van SIDN..zo iets heet discriminatie :r
Nou nou ... volgens mij heet dat gewoon prioriteiten stellen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• jep

jep

Pogostokje schreef op 01 februari 2003 @ 14:22:
[...]

Nou nou ... volgens mij heet dat gewoon prioriteiten stellen.
Natuurlijk. Niet meer dan redelijk, heel goed zelfs. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 10:23:

Dat kan ook prima, totdat de betreffende registar om wat voor reden dan ook de spullen ter inzage aan de SIDN moet toesturen. Als de SIDN dan merkt dat ze geen identificatie bewijzen hebben, dan kunnen ze flink in de problemen komen. :)
het is zelfs zo dat momenteel alles naar de SIDN opgestuurd moet worden en dat alles gechecked wordt op correctheid..... (dacht ik gehoord te hebben)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 februari 2003 @ 19:31:
[...]

het is zelfs zo dat momenteel alles naar de SIDN opgestuurd moet worden en dat alles gechecked wordt op correctheid..... (dacht ik gehoord te hebben)
Lijkt me sterk, maar ze houden wel zo nu en dan steekproeven; dan vragen ze de gegevens van een bepaalde klant bij je op. Heb je niet alle papieren, dan kom je in de problemen. Ik weet niet wat de sancties dan zijn, wellicht de 1e keer een waarschuwing en dat je alsnog moet zorgen dat je de, in dit geval, identiteitsbewijzen van je klanten krijgt. Lijkt me een behoorlijke kl$te klus om achteraf bij je klanten nog een kopie van hun id-bewijs te krijgen. ;)

Naast steekproeven is het bij bijvoorbeeld geschillen m.b.t. de domeinnaam ook van belang dat je registar de juiste papieren heeft. Als je registar niet kan aantonen dat die domeinnaam echt door jou geregistreerd is, dan zal het een stuk moeilijker worden om je gelijk te halen.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-08 08:12
Ik hen nu ook een .NL domein, binnen 3 werkdagen geregeld via Widexs. Met URL en e-mail forwarding naar mijn Xs4all accountje. Werkt perfect!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-10-2025

LoneWolf

Just a Byte

wat te doen als je een ruime week na registratie opeens gebeld word door een bedrijf waarvan een deel van de bedrijfsnaam hetzelfde is als jou domeinnaam en beweert dus recht te hebben op dat domein ? (bv bedrijf is studio-huppelepup (en heeft nog geen internet site) en jou domein is huppelepup.nl ?)

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

• jep

jep

LoneWolf schreef op 09 februari 2003 @ 00:04:
wat te doen als je een ruime week na registratie opeens gebeld word door een bedrijf waarvan een deel van de bedrijfsnaam hetzelfde is als jou domeinnaam en beweert dus recht te hebben op dat domein ? (bv bedrijf is studio-huppelepup (en heeft nog geen internet site) en jou domein is huppelepup.nl ?)
Heel hard uitlachen. :) Als het menis is krijg je vanzelf wel een aangetekende brief van een advocaat. Stel dat het zover komt kun je 't altijd nog overdagen. :) Ik heb een keer bewust een domein geregistreerd als parodie op Xs4all (xs4nobody). Toen kreeg ik dus echt een brief van hun advocaten :7

[ Voor 12% gewijzigd door jep op 09-02-2003 02:54 ]

• comprobot
  • Laatst online: 30-07 03:02
www.tiedragon.nl is nu actief en heeft neiuwe website gekregen :P

www.tiedragon.nl

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

edwtie schreef op 10 februari 2003 @ 00:35:
www.tiedragon.nl is nu actief en heeft neiuwe website gekregen :P
offtopic:
Huh ik kijk net bij de OS'en en zie daar:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bierkameel/1337.png

Mijn bijdrage deed het um 8)7

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Mhmz, misschien is dat al gezegd, maar ik vraag het toch maar even. Hoeveel NL domeinen mag je als particulier registreren? Het zal vast 1 zijn, maar ik vraag het toch maar even.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Naar mijn weten onbeperkt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 februari 2003 @ 14:59:
Mhmz, misschien is dat al gezegd, maar ik vraag het toch maar even. Hoeveel NL domeinen mag je als particulier registreren? Het zal vast 1 zijn, maar ik vraag het toch maar even.
Net zoveel als je kunt betalen.. :)

Verwijderd

Weet je het zeker? Ik dacht namelijk dat ik ergens gelezen had dat je als particulier zijnde er maar 1 mag aanvragen. Als bedrijf zoveel je wilt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 February 2003 @ 15:07:
Weet je het zeker? Ik dacht namelijk dat ik ergens gelezen had dat je als particulier zijnde er maar 1 mag aanvragen. Als bedrijf zoveel je wilt.
100% zeker.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DeLaNo kan ze voor je reggen, dus als het bij andere niet kan, moet je gewoon bij hem aankloppen.....

Maar ik / DeLaNo weten het zeker :)

• IceStorm

IceStorm

Ik weet het ook vrij zeker en ik kan er bij de SIDN niks van/over vinden.
En zeg nou zelf, het zal de SIDN toch een rotzorg zijn van wie die domeinen zijn? Als er maar betaald wordt ;)
Pagina: 1