Toon posts:

terratec cinergy 400 - video input sucks HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,

ik heb sinds gisteren de terratec 400 tvkaart.leuk ding na veel gezoek leek deze mij het beste.tv kijken gaat goed, maar via composite / svideo ingang gaat het helemaal mis. check:

http://home.planet.nl/~kost0112/TTPic.JPG

sys setup:

winxp pro sp1
ati radeon 9700 pro
Titan GA-8PE667 Ultra
P4 2.66

ik heb onderstaand al geprobeerd....

- bijgeleverde drivers, nieuwste drivers
- bijgeleverde software, nieuwste software, windvr nieuwste versie
- huidige audio/video/directx en alle laatste drivers voor alles, inclusief directx9
- diverse fora afgezocht
- alle PCI sloten geprobeerd
- handmatig IRQ toewijzen
- op andere XP installatie geinstalleerd, welke helemaal geen processen heeft draaien (behalve het netwerk icoontje en het speakertje dan...)

iemand een idee ??

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:15

JK

Neem je op met de Terratec TV software of met WinDVR ?
Mogelijk heb je deze aansluitingen ingesteld op NTSC, terwijl het signaal PAL is of vice versa ?

Ik heb mijn kaart een week, heb nog geen externe apparaten aangesloten, wel eventjes een Webcam, het beeld leek verdacht veel op NTSC kwaliteit en dat bleek het dan ook te zijn. Ben van plan om vandaag of morgen even een videorecorder aan te sluiten om te zien wat het resultaat is. Is dat goed, dan kan ik m'n hardware MPEG-1 encoder mooi verkopen :)

Ik gebruik trouwens voor opnames alleen WinDVR. Het is me namelijk niet gelukt om direct in MPEG1 of 2 te cappen. Het programma maakt er flinke AVI's van, zelfs als ik MJPEG compressie inschakel. WinDVR maakt goede kwaliteitsopnames, ik stel 'm altijd in op PAL VCD of PAL SVCD.

P.S. Ben trouwens op zoek naar de registry key waarin alle TV kanalen staan. Er was hier al eens een bericht over geweest op GOT waar de key precies stond, maar kan 'm niet meer terugvinden. Weet iemand 'm nog? Ik heb namelijk geen zin om altijd die hele band af te scannen. 1x is leuk, maar daarna niet meer.

Ohja en update de WDM Terratec software niet naar de nieuwste versie die op de website staat, je gaat dan kanalen verliezen. Ik ben nu weer terug naar de softwareversie op de CDROM.

[ Voor 25% gewijzigd door JK op 31-01-2003 09:52 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20
Ligt het aan mij of doet de pic het niet meer?
Als de link dood is dan is t ook wel een beetje lastig om je situatie goed te bekijken, oftewel fix je link.. ( ik zeg "als" he :) )

Systeem Specs

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een zeer sterk vermoeden dat dit te maken heeft met ntsc/verschillende soorten pal.

En die link doet het gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door bobo1on1 op 31-01-2003 15:57 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

[b]Ik gebruik trouwens voor opnames alleen WinDVR. ... WinDVR maakt goede kwaliteitsopnames, ik stel 'm altijd in op PAL VCD of PAL SVCD..
Beeldkwaliteit gaat bij mij ook goed zo. Hoe zit het met je geluid dan? Ik heb output video (stereo tulp) in input tv-kaart gegooid (jack 3,5 mm) maar krijg, wat ik ook doe, maar aan 1 kant geluid binnen.

Videokaart is stereo, instellingen geluid XP zijn goed ...

Iemand anders problemen met 't geluid?