Toon posts:

draadloos (internet)netwerk zonder PC ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn buurman mag ik een peeceetje gaan uitzoeken. Nu wil hij uiteraard ook internetten maar wil hij absoluut GEEN kabels hebben lopen van zijn KPN aansluiting of kabel UPC aansluiting naar de hobbykamer waar de pc moet komen...

Nu hebben wij beiden sinds kort een draaibare 100cm satelliet op het dak staan waarvan elke satellietschotel LNB twee aansluitingen heeft. Hij heeft dus nog een losse ongebruikte kabel liggen in deze hobby kamer. Hierbij zou hij kunnen internettten ware het niet dat de uplink nog steeds via telefoon moet.....dus weer kabels...

Er zijn een aantal keuzes voor internet:

1. ADSL nog niet leverbaar
2. ISDN telefoontikken en probleem van analoge app. en beperkte bandbreedte
3. analoog....dit is geen optie.....traag...
4. UPC kabel...wellicht maar dan draadloos
5. satelliet....wellicht maar dan uplink draadloos.

Concreet mijn vraag: als ik voor Internet via de UPC kabel kies moet je dan ten alle tijden een pc ook in de woonkamer hebben staan waarop de gateway draait en waarin een draadloze netwerkkaart zit die het signaal naar de hobbykamer stuurt of bestaan er ook zgn accesspoints waarbij ik de utp-kabel uit het COM21 kabelmoden rechtstreeks in kan prikken die het vervolgens draadloos doorgeeft aan de hobbykamer ?

Er schijnt tegenwoordig ook een uplink via de satelliet mogelijk te zijn maar dat is nog erg duur en erg experimenteel....

Graag reacties welke mogelijkheden er zijn...

Remco