Type BIOS chip ECS P6VAP-A+

Pagina: 1
Acties:

• bramfm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04-2025
Ik heb een mobo gekocht via vraag en aanbod, echter (zoals de verkoper had aangegeven) er zat geen BIOS in. Ik ben aan het proberen te achterhalen wat het type BIOS chip is geweest welke in dit mobo heeft gezeten. Het is een ECS P6VAP-A+, en heb zelf al de 29C020 geprobeerd, echter dit werkt niet.
(Voordat mensen reageren van "en hoe programmeer je dat ding dan" is het antwoord heel simpel, ik heb een externe programmer (BP1200), dus dat zal het probleem niet zijn.)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kun je hier wat mee?
Award BIOS with 4MB Flash ROM in Firmware Hub (FWH)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

4MB?? Lijkt me eerder 4Mb..

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Daar heb je gelijk in, ik quotte gewoon een Amptron site, ff over het hoofd gezien... Maar ik neem aan dat iemand met een eigen programmer dat ook wel snapt :)

Btw, een BIOS bestandje voor zo een moederbord is 256KB, hoe verhoudt dat zich tot die 4Mbit?

[ Voor 24% gewijzigd door roelio op 29-01-2003 09:48 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bramfm
Niet helemaal, daar er verschillende FWH in omloop zijn, namelijk top Boot Block en Bottom Boot block (bv de 49F002 of de 49F020). Ik twijfel er overigens aan of er een FWH in zit (DIL package). Tevens is de filesize 256k8 groot.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik haalde de info van een Amptron site, zoek ff het linkje voor je ...
Amptron verkoopt ook PCChips/ECS borden, vandaar.

• bramfm
bramfm schreef op 29 January 2003 @ 09:29:
Ik heb een mobo gekocht via vraag en aanbod, echter (zoals de verkoper had aangegeven) er zat geen BIOS in. Ik ben aan het proberen te achterhalen wat het type BIOS chip is geweest welke in dit mobo heeft gezeten. Het is een ECS P6VAP-A+, en heb zelf al de 29C020 geprobeerd, echter dit werkt niet.
(Voordat mensen reageren van "en hoe programmeer je dat ding dan" is het antwoord heel simpel, ik heb een externe programmer (BP1200), dus dat zal het probleem niet zijn.)
Tis alweer een maand geleden en heb helaas het antwoord nog niet, iemand die even op zijn/haar bios chipje wil kijgen wat voor een type chip het is? Please please?
Pagina: 1