plextor 48x hete cd's

Pagina: 1
Acties:

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Omdat mijn 'normale' cdrom speler geen cd's meer wil pakken lees ik nu cd's in met mijn plextore brander (px-w 4824a), maar wat mij niet bevalt is dat de cd's als ik ze even gedraait heb en weer verwijder bijna gloeiend heet zijn :(
Is dit normaal voor een brander :?
Ik heb de laatste firmware erop staan en mijn systeem zelf word niet heter dan 31 graadjes.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:24

Goku33

Ownage!

Doet mijn DVD/CD speler ook, ookal doe ik het cdtje erin, laat ik even kijken wat erop staat, en haal ik hem er dan meteen weer uit: die CD is gloeiend heet.

Naar mijn idee is dit niks vreemds, mijne doet et al 2 jaar en er is nooit een CD kapot gegaan.

Verwijderd

Hoe heet is gloeiend heet? Als ik cds in mijn 40 speed brander stop, dan komen ze er ook aardig warm/heet uit. Mijn "normale" cdrom speler die geloof ik 24 of 32 speed draait, produceert ook warme maar zeker niet hete cdtjes.
Ze zijn iig nooit te heet om vast te pakken.. dat zou ook niet zo goed zijn lijkt me.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 09:26 ]

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Met heet bedoel ik ook echt heet soms zelfs bijna te heet om aan te raken. Ik stel deze vraag mede door het feit dat ik er nog nooit last van heb gehad op andere cdrom speler/ branders. Wel dat ze wat warm werden maar nooit heet.

Ik heb er een termometer tegen aangelegt die gaf 49 graden aan en dat lijkt mij te heet.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:06

Ankh

|true

opzich is het natuurlijjk logisch dat er warmte vrij komt. En ik weet niet of er bij plextor een koeler IN je cdwriter zit.. Maar anders is er natuurlijk geen weg uit voor de warmte. dus zal het alleen maar warmer en warmer daarbinnen worden.. :)
(mijn liteon heeft ook geen koeling enwordt ook aardig warm >> 24x branden)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:41

EMP

Krulloos!

Ik heb ook een plextor 48x24x48, en de cd's worden dus niet heet!

hoogstens lauw, maar daar is het dan ook mee gezegd. Met mijn oude fikker (Acer 6x4x32) werden ze wel heet. De plextor zelf voegt er weinig warmte aan toe (zelfs al fik je 10 cd's achter elkaar, wat ik wel eens doe). Heb je misschien een harddisk vlak onder je plextor zitten? en ik weet niet of er ventilatie aan de achterkant zit, maar check dat eens en of het daar vrij is.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Slaiter schreef op 29 January 2003 @ 12:46:
Met heet bedoel ik ook echt heet soms zelfs bijna te heet om aan te raken.
Dat is wel bizar. M'n vorige brander had een actieve koeling en bleef helemaal koel. M'n nieuwere brander (40-speed lite-on) spuugt na 5 a 10 CD'tjes branden redelijk warme CD's uit maar niet dat je bang wordt dat je CD's beschadigen. Heet in ieder geval niet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Mijn LiteOn 24x maakt ze lauw, niet heet...

Greetz MrBaaco

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik heb ooit een cd uit mijn handen laten vallen, omdat hij écht te heet was om vast te pakken. Dit kan verder volgens mij weinig kwaad, komt gewoon door de warmte die je cd schrijver produceerd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Heb je wel redelijke koeling in je case niet dat er 2 cd/rom drives boven/onder zitte, MIjn plextor 48 brander maakt cd'tjes nauwelijks warm :)

Verwijderd

nou . als ie echt te heet word verbrand je cd . Ik kon ook iemand en daar was volgens mijn de cd een beetje uit gaan lopen. toen die hem eruit had had die gewoon een plastic doorzichtig nat schijfje

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Verwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 16:16:
nou . als ie echt te heet word verbrand je cd . Ik kon ook iemand en daar was volgens mijn de cd een beetje uit gaan lopen. toen die hem eruit had had die gewoon een plastic doorzichtig nat schijfje
mmm op een of andere manier kan ik dat moeilijk geloven...maar goed.

Het lijkt mij logisch dat cdtjes warm worden ze moeten immer behoorlijk wat rondjes draaien...zover k weet kunnen cd's tegen heel wa hitte dus ik zou me niet al te druk maken.

die asus 50x cdrom spelers...die maken ze wel HEET !!!! zo heet dat ze kapotspringen :'(
...zijn al meerdere topics over geweest

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-03 00:39
mikevanrooijen schreef op 30 januari 2003 @ 16:35:
[...]

mmm op een of andere manier kan ik dat moeilijk geloven...maar goed.

Het lijkt mij logisch dat cdtjes warm worden ze moeten immer behoorlijk wat rondjes draaien...zover k weet kunnen cd's tegen heel wa hitte dus ik zou me niet al te druk maken.

die asus 50x cdrom spelers...die maken ze wel HEET !!!! zo heet dat ze kapotspringen :'(
...zijn al meerdere topics over geweest
Was dat niet dat het te hard rondjes maakte, en dat oneffenheden nu parten gingen spelen?? (scheurtjes bobbeltje, niet 100% plat, etc...)

[ Voor 4% gewijzigd door PsYgHo op 30-01-2003 18:47 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1