Toon posts:

Modem Lampjes Vaaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als mn pc aanstaat ik en ik heb alleen msn aan, branden alle lampjes voordurend
en als mn pc uit staat, blijft het lampje van recieve alsmaar knipperen.
is dit normaal?
Volgens mij is dit niet echt goed.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het handig om te vertellen wat voor modem je heb en heb je al een virusscan gedaan om te kijken of je een virus heb wat zichzelf steeds probeert te versturen. Of heb je een MS SQL server draaien, die ongepatched is ?

Verwijderd

Topicstarter
terrayon modem
ja ik dacht ook al mischien iets van een virus die steeds dingen verzend of ontvangt ofzo.
maar de virusscanner vind niets
draai ook geen server of iets

Verwijderd

Al op spy-ware gescand?

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 12:25:
terrayon modem
ja ik dacht ook al mischien iets van een virus die steeds dingen verzend of ontvangt ofzo.
maar de virusscanner vind niets
draai ook geen server of iets
Is wel een knappe virus dan, die werkt als je pc uitstaat :o.

Volgens mij zit je bij BBNED of niet? Daar knippert receive altijd, op mijn Alcatel ook, aangezien je met Brigde connect en dus een verbinding hebt, ook als je pc uitstaat.

Bij KPN moet je inbellen, dus als je niet ingebeld staat, dan is ook echt alles uit!

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Verwijderd

Topicstarter
BBNED? nee gewoon chello
het viel me opeens op dat de lampjes aanbleven.
me vader zij ook al dat alle lampjes knipperde terwijl beide pc's uitstonden

Verwijderd

kabel = shared medium

Wat je ziet zijn broadcasts en verkeer van anderen. Dat is normaal.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 12:44:
kabel = shared medium

Wat je ziet zijn broadcasts en verkeer van anderen. Dat is normaal.
Niet als het voorheen niet was natuurlijk.

Mijn kabelmodem doet ook helemaal niks als mijn PC uitstaat.

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Is gewoon normaal voor een kabelmodem hoor. Zowel het terrayon als het motorola surfboard kabelmodem blijven gewoon met receive knipperen als je pc uit staat. Er komt ook gewoon verkeer de kabel, dus dan is het ook logisch dat ie met receive blijft knipperen.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

riotrick schreef op 29 januari 2003 @ 13:17:
Is gewoon normaal voor een kabelmodem hoor. Zowel het terrayon als het motorola surfboard kabelmodem blijven gewoon met receive knipperen als je pc uit staat. Er komt ook gewoon verkeer de kabel, dus dan is het ook logisch dat ie met receive blijft knipperen.
Vind het niet logisch, want in principe komt er geen verkeer door je modem heen. Dit zou ook betekenen dat de lampjes geen zin hebben. Bij mijn modem zijn er 2 lampjes die altijd aan staan, 1'tje voor power, 1'tje voor contact met de server, de andere 3 zijn voor, ontvangst, verzenden en contact met de netwerkkaart/modem in mijn computer.

Maar zoals ik deze vraag lees, is er inderdaad niets mis mee. Het lijkt alleen wat vreemd. Maar tja, als alles uitstaat, maakt het ook niet uit lijkt me dat het knippert.

Ceci n'est pas une signature!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 13:49

Deem

Ontcijfer mij!

ik heb al eens 3com NIC's gezien die actief blijven als de pc uitstaat i.v.m wake-up lan. Waarschijnlijk heb jij zo een kaartje in je pc zitten. je modem denkt dus dat je PC aan staat.

[ Voor 4% gewijzigd door Deem op 29-01-2003 13:41 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Topicstarter
@naimed: nee ik heb de stekker er uitgehaald enzo en hij bleef nog zo doen
maarja als ik geloof wat jullie zeggen dat het normaal is ...dan doe ik dat :D

• laurens0619
  • Nu online
hier heb ik het ook met mn motorola @home. hardstikke normaal, en idd geen virus of spyware :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• riotrick
  • Laatst online: 04-07 15:29
vehpol schreef op 29 januari 2003 @ 13:27:
[...]

Vind het niet logisch, want in principe komt er geen verkeer door je modem heen. Dit zou ook betekenen dat de lampjes geen zin hebben. Bij mijn modem zijn er 2 lampjes die altijd aan staan, 1'tje voor power, 1'tje voor contact met de server, de andere 3 zijn voor, ontvangst, verzenden en contact met de netwerkkaart/modem in mijn computer.

Maar zoals ik deze vraag lees, is er inderdaad niets mis mee. Het lijkt alleen wat vreemd. Maar tja, als alles uitstaat, maakt het ook niet uit lijkt me dat het knippert.
Het ligt er natuurlijk maar net aan aan welke 'kant' van het kabelmodem de send/receive lampjes meten: aan de ethernet kant (dus voor je pc/lan) of aan de coax kant (dus voor de kabel). Aan de coax kant blijft data binnenkomen of je pc nu aan of uit staat. Het terrayon modem en het motorola surfboard meten in ieder geval dus (ook?) aan de coax kant.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op mijn motorola was dat ook het geval bleef ook latijd recieve knipperen. Bleek achteraf dat de pc niet helemaal uitstaat. Sommige atx kasten en borden hebben daar last van. Denk dat als je de pc openschroeft dat er op het mobo ook nog een lampje brand. Heb het thuis verholpen door gewoon die switch achter op de kast op nul te zetten. Zolang er spanning op je mobo staat is er ook spanning op je nic en er zijn merken die dan gewoon data verkeer hebben zijn meestal gewoon controle bitje (ben je er nog zeg maar)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1