Toon posts:

Ati Radeon 9700 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een Ati Radeon 9700 Pro van Gigabyte en nu zie ik bij de resolutie 1280x960 bij 70herz op een Acer V771 heel onopvallend allerlei strepen door mijn beeld horizontaal.

Bij mijn vorige GeForce 4MX 440 van Creative had ik er geen problemen mee.

Kan dit aan mijn monitor liggen? Of kan ATI niet goed rare resoluties aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 07:50 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:42

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 07:47:
Ik heb sinds gisteren een Ati Radeon 9700 Pro van Gigabyte en nu zie ik bij de resolutie 1280x960 bij 70herz op een Acer V771 heel onopvallend allerlei strepen door mijn beeld horizontaal.

dit hoort niet de ati hoort hier zelfs beter beeld te geven :D
mare probeer eens andere drivers
probeer eens een andere aantal Hz
probeer eens te spelen met de instellingen van je kaardje

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
probeer eens 72 of 85 Hz

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

\

Weet je zeker dat je monitor op die resolutie dat aantal hertz kan draaien? kijk in het boekjet van Acer of laat bij de geavenceerde instellingen van je Ati hem alleen de beschikbare hertz-aantalleen weer geven.

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

MixingMastersM schreef op 29 januari 2003 @ 14:44:
[...]
\

Weet je zeker dat je monitor op die resolutie dat aantal hertz kan draaien? kijk in het boekjet van Acer of laat bij de geavenceerde instellingen van je Ati hem alleen de beschikbare hertz-aantalleen weer geven.
Volgens mij is dit een bekend probleem. Probeer je beeldscherm eens aan te sluiten via die andere aansluiting (zit zo'n verloopstukje bij) en kijk dan nog eens. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
Het is alleen bij 1280x960 bij 32bit en 70herz! Bij nieteen andere resolutie! Ligt dit aan mijn videokaart? Of monitor? Ik heb wel gehoord dat Ati geen rare resoluties aankan...

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Oh alleen die resolutie. :) Dan ligt het waarschijnlijk aan je monitor. Die kan dan die refreshrate niet aan op die hoge resolutie. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
maar bij mijn gf4 kon het wel :S misschien nieuwe techniek?

• Shunt
  • Laatst online: 14:42

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 16:11:
Het is alleen bij 1280x960 bij 32bit en 70herz! Bij nieteen andere resolutie! Ligt dit aan mijn videokaart? Of monitor? Ik heb wel gehoord dat Ati geen rare resoluties aankan...
dude het is zo dat 1280x960 de oficiele resolutie is van de 12XX x XXXX reeeks :>
de rest zijn dus vreemde resoluties :D
mare probeer nu eens een andere refresh rate :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Hahn
  • Laatst online: 07:19
Shunt schreef op 29 januari 2003 @ 16:22:
[...]

dude het is zo dat 1280x960 de oficiele resolutie is van de 12XX x XXXX reeeks :>
de rest zijn dus vreemde resoluties :D
mare probeer nu eens een andere refresh rate :>
De 4:3 reeks is inderdaad officieel, daar valt 1280x960 dus ook onder ja, maar dat maakt bijvoorbeeld 1280x1024 niet vreemd. Die wordt namelijk ook erg vaak gebruikt. Ik denk dat ATI videokaarten eerder moeite hebben met resoluties die zelden worden gebruikt zoals 1350x1040 (ofzo) :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Ati kaart zit in een P4 1500Mhz 512Mb SDram Aopen Ax4bs pro mobo niet echt super dus en met AGP 4 kan het daar misschien aan liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 18:07:
Mijn Ati kaart zit in een P4 1500Mhz 512Mb SDram Aopen Ax4bs pro mobo niet echt super dus en met AGP 4 kan het daar misschien aan liggen?
Nee, AGP 4x mobo moet AGP 8x kaart aan kunnen.

Verwijderd

Mischien andere drivers proberen ?!?!!

als laaste optie kan ook je ati naar de kloten zijn. maar dat is wel heel onwaarschijnlijk , maar het is niet iets waar je even goed geen rekening mee moet houden. alles is mogelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 18:29 ]

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56

Ik heb ongeveer hetzelfde op mijn IIYAMA 19" en Ati 9700 PRO

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

knarfyboy schreef op 29 januari 2003 @ 19:43:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde op mijn IIYAMA 19" en Ati 9700 PRO
Klinkt dus toch als een compatibiliteits probleem. :)

Pagina: 1