Toon posts:

Windows haakt af op RAID0 op Asus P4PE

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een p4pe met alles der op en der an... sata/raid/gblan/sound/firewire

Nu wil ik een raid 0 opstelling maken dus striping als ik het goed heb...
Heb dus ook een sata converter gekocht en die doet het naar behoren
in het ctrl-f menu heb ik een array gemaakt in RAID0 en bij de install van winxp prof heb ik de driver van dus de 3th party scsi/mass storage geinstaleerd hij ziet ook een mooie 160gb schijf wat dus 2 maxtors zijn van 80 heb ik mooi partities gemaakt en gaat ie ze formateren.. maar bij de 100% format zegt hij dat de disk damaged is en dan als ik ctrl alt del doe vind hij 0 schijven bij de raid controller, druk ik de harde reset in op de kast dan vind hij ze weer prima en kan ik weer opnieuw beginnen waarna het dus op het zelfde liedje uitdraait ik heb het idee dat het misgaat bij de mbr... wie kent dit probleem en weet er eventueel een oplossing voor...?

[ Voor 2% gewijzigd door BalusC op 05-02-2003 18:34 . Reden: RAID1 >> RAID0 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke converters gebruik je :?

En draai je nou RAID0 of RAID1?? Je zegt tweemaal RAID1 (titel/tekst) en eenmaal RAID0 (tekst). Een 160GB schijf vormen met behulp van twee 80GB schijven slaat dus o.a. op RAID0.. Dat is twee tegen twee en dit valt niet tegen elkaar te wegen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
het is dus striping dus denk raid 0
het is een officieele asus converter....
tnx alvast

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen hier over?

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg jammer dat niemand hier nix mee weet aangezien ik er wel mee omhoog zit

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je onderwijl al wat andere dingen geprobeerd? Zoals de schijven even op IDE hangen en kijken of Windows zich wel laat installeren, verschillende drivers proberen, de MBR opschonen, HDD test tooltje van de fabrikant door de schijven heen jagen, etc..etc..

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het ondertussen op de standaard ide gegooit en op allbij laat windows zich prima instaleren ook als ik hem op de single raid controller (parralel) gooi doet hij het prima het doet zich dus alleen voor als ik hem op de serial ata gooi met de asus converter er tussen het maakt dan niet uit welke schijf ik neem...
Dus de schijven zijn in orde...

Verwijderd

Topicstarter
mm vertel je meer zeggen ze nix meer :<

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We tasten nog in het duister, zie hier voor soortgelijke ervaringen :|
Windows wil niet op A7N8X Gold met 2x IDE op SATA
XP Prof rond formatteren niet af

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat het wederom maxtor schijven betreft in combinatie met asus converters zie hiervoor ook de link van BALTUSc

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 February 2003 @ 22:37:
Wat mij opvalt is dat het wederom maxtor schijven betreft in combinatie met asus converters zie hiervoor ook de link van BALTUSc
sorry herstel BalusC

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klik eens hier

Daarmee kun je je bericht wijzigen zonder dat je -voor sommigen irritant overkomende- monologen gaat posten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog voor dit probleem het is bij mij nog niet opgelost...

Verwijderd

als je telkens problemen krijgt bij je format van de HDD, ook met progjes van derden (bijv. powerquest Partition Magic 8.0), kan je er vanuit gaan dat 1 van je HDD's naar zijn gootje is. Soms kan je op zo'n schijf zelfs nog windows installeren, maar veel RAID-controllers zijn wat kritischer als het op BAD-sectors en dergelijke aankomt dan een normale IDE-controller.

Verwijderd

Heb je beide harde schrijven op de SATA poorten aangesloten of 1 op de IDE en 1 op een SATA poort van de RAID-controller? Ik heb zelf ook 2 maal 80 GB in RAID0 op een ASUS P4PE, 1 op IDE en 1 met converter op SATA en dat verloopt vlekkeloos.

Verwijderd

Topicstarter
heb er 1 serial en 1 met een converter

• LoCuTuS2000
  • Laatst online: 21-03 16:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Zelf heb ik dit al een paar keer geinstalleerd met maxtor hd's en 2 converters, dit ging prima. Heb je dat al geprobeert?

Verwijderd

Topicstarter
neej dat heb ik nog niet gedaan maar dat is in principe onzin aangezien het ook anders zou moeten werken he... gewoon zoals ik het heb ander kan ik weer 25 euro investeren in zon ding maaja als dat de enige oplossing is dan moet ik wel maar wacht nog ff wat andere eventueel te melden hebben.,..
]

Verwijderd

Ik ben ook bezig met een raid o opstelling
ik heb twee ibm schijven van 40 gig aan gesloten op mijn mobo
1 op de sata met dongle en 1 op raid1 connector

tijdens het booten zegt hij al dat er geen hardeschijven zijn gevonden

bij het tweede menu die van de raid staat netjes dat er twee harde schijven zijn gevonden met een gezammelijke ruimte van 80 gig. Alles netjes in gesteld raid o enz,

Maar als de pc opnieuw opstart om windows xp te instal. dan geeft hij aan dat hij geen harde schijven kan vinden.

wat doe ik verkeerd.
Pagina: 1