Die zijn er wel, maar daar gaat het niet om.
Het punt is onder andere dat human error als root zijnde veel ernstigere gevolgen kan hebben dan als user.
ik lees al eeuwen dat je niet als root moet ingelogd zijn altijd, ben dat al even lang wel en heb nog nooit ergens een probleem mee gehad.
Een kennis van mij deed dat ook. Totdat hij eens iets gruwelijk fout deed, wat hem zijn complete systeem kostte (qua software dan).
Maar goed, als je zo graag altijd als root wilt inloggen: ik hou je niet tegen.
Maar ik raad het wel af.
en als ik dan al een keer als iemand anders ben ingelogd duurt het meestal minder dan 3 minuten voor ik weer iets moet doen waar ik wel root voor moet zijn

Dan vraag ik me af wat je allemaal doet

Tum|mut schreef op 29 januari 2003 @ 11:05:
Wat ik bedoel is je maakt een andere root user aan en gebruikt vervolgens dat om alles te installeren. Als mensen je proberen te hacken zullen ze neem ik aan proberen het root paswoord te krijgen en als dit er niet is zullen ze misschien de hack opgeven en doorgaan met een volgend slachtoffer (ik denk hierbij aan het verkrijgen van ddos zombies).
Misschien dat je een enkele scriptkiddie oid ermee tegenhoudt, maar een beetje cracker heeft dat wel door. Een user is root doordat hij uid 0 heeft, dus een programma hoeft niet noodzakelijk op de username te letten. Anders is een blik in /etc/passwd wel genoeg om te zien hoe root heet.