Toon posts:

Probleem met router (sitecom)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop niet dat deze probleem ooit is voorgekomen, maar goed ik begin even met me verhaal:

Ik had eerst een U.S. Robotics routertje gehaald, installatie ging goed alles werkt perfect, moesten de kabel even verwisselen, want die kabel werkte niet van quicknet modem naar router, dus moesten een speciale kabeltje halen. Dat is overgrens gelukt.
Maar dan zit ik met een probleem, ik gebruik QuickNet Abonoment: Power dat is ietsje meer dan 100 kb/s.
Sinds ik de router heb download ik niet hoger dan 50 kb/s. Dat vind ik zwaar irritant, vanwege als iemand anders op computer 2 zit en ook ff gaat downloaden gaat het enorm traag.

Ik dacht zelf dat het aan de router lag, dus ben gisteren naar winkel gegaan om een nieuwe te halen heb nu een SiteCom routertje, perfect geinstallerd niets mis mee, maar weer het zelfde verhaal maar, 50 kb/s.
Ik controlleer steeds me speed bij speedtest.nl.

Alles staat als het goed is ingesteld.

Ik vind dit echt enorm irritant wordt er zelfs boos van.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

PS: Ik weet niet waar ik dat kan instellen, hoe ik m'n internetsnelheid moet verhogen staat ook nergens in het menu...

Vriendelijke groeten,
Hjalmar.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je het ook nog zonder router getest ..... we hebben we ff een virus uitbraak nu he ?

edit vooruit linkje maar ....... http://www.xs4all.nl/nieuws/overzicht/sqlslammer.html

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 29-01-2003 00:44 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt, daar weet ik van.

Maar dat zou onmogelijk kunnen heb net 2 dagen win xp erop staan.

En nee, heb niet zonder router getest.

Want dat kan niet kijk:

Internet komt binnen van quicknet, naar me modem beneden, gaat vervolgens door naar m'n router, met een speciale internet kabel, een zelfde kabel van router naar m'n pc.

Als ik m'n speciale kabel meteen op netwerkkaart aansluit wil m'n internet niet meer werken!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 00:48 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Arhg ..... weet je wat dat virus heeft gedaan met het internet ????
het heeft behoorlijk op z'n kont gelegen en kruipt net weer een beetje overend.

dud kijk niet gek als het wat langamer is

en nogmaals de enige manier om nu een goed vergelijk te hebben is die router er tussenuit halen. (k weet het je hebt geen kabeltje)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op 29 January 2003 @ 00:54:
Arhg ..... weet je wat dat virus heeft gedaan met het internet ????
het heeft behoorlijk op z'n kont gelegen en kruipt net weer een beetje overend.

dud kijk niet gek als het wat langamer is

en nogmaals de enige manier om nu een goed vergelijk te hebben is die router er tussenuit halen. (k weet het je hebt geen kabeltje)
Ja idd, zelfs Microsoft schijnt besmet te zijn...
Maarja, heb ff multikabel op hun donder gegeven, of dat zal helpen is nog maar de vraag.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

"Op hun donder gegeven" :D

Ja voor mijn gevoel is het hele internet wat traag sinds dat gehannes met dat virus... Aan die router zal het niet liggen. Als je je pjoeter rechtstreeks aansluit zal het geen kB/s sneller gaan verwacht ik.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:13

chromeeh

the Gnome

GerbenW schreef op 29 januari 2003 @ 03:17:
"Op hun donder gegeven" :D

Ja voor mijn gevoel is het hele internet wat traag sinds dat gehannes met dat virus... Aan die router zal het niet liggen. Als je je pjoeter rechtstreeks aansluit zal het geen kB/s sneller gaan verwacht ik.
You got point!

Maar ff serieus.... Zoals al gezegt pak een andere kabel en sluit je comp eens rechtstreeks aan op je modem.
En wacht anders nog ff een weekje ofzo, aangezien het internet 'bij moet komen' van een virus attack.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al eerder heb gezegt, dat kan niet rechtstreeks...

Werkt me internet niet...

;(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 17:30 ]

Pagina: 1