Dit kreeg ik ongeveer 5 minuten geleden... Ik hoop dat het te zien is hieronder maar het is dus een popup die echt vanuit het niets verscheen... Ben momenteel even adaware aan het uitvoeren kijken of die wat vind. Oke ik ben totaal niet beveiligd, vind firewalls irritant want de 3 keer ofzo dat ik geprobeerd heb een firewall te installeren krijg ik problemen met connecten naar game servers en mn thuisnetwerk. Heeft iemand een idee wat dit soort popups zijn/doen...?
Die berichten worden verzonden dmv het 'net send' commando in de command prompt
. Je kan de messenger service uitschakelen dmv het commando 'net stop messenger' in te tikken.
Wat ik ook even zou doen is via configuratiescherm -> systeembeheer -> services de service op 'handmatig' zetten.
Succes!
Wat ik ook even zou doen is via configuratiescherm -> systeembeheer -> services de service op 'handmatig' zetten.
Succes!
[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 29-01-2003 00:38 ]
Verwijderd
werkt niet voor 100% hoor...BrEeZeR schreef op 29 januari 2003 @ 00:37:
Die berichten worden verzonden dmv het 'net send' commando in de command prompt. Je kan de messenger service uitschakelen dmv het commando 'net stop messenger' in te tikken.
Succes!
ik zal es ff iets opzoeken.. wil je er zeker vanaf zijn dan moet je iets wijzigen in 't register.. dit heb ik zelf ook een tijdje terug moeten doen
wheh? idd ik zie nu pas dat het gewoon net send is, dat ken ik ook wel natuurlijk en gebruik het zelfs om via mn thuisnetwerk mn broertje te buggen
maar ik had geen idee dat dat ook via internet werkte... Ik heb de messenger service nu op handmatig gezet, houdt dat nu in dat ik niets meer kan ontvangen en verzenden???
Als je hem op handmatig zet dan start die service niet meer bij het opstarten van de computer, dus dan ontvang je niks meer. Ik zit gelukkig achter een router dus hoef me geen zorgen te maken
wat is trouwens, nu dit topic er toch is, het verschil tussen een service op "handmatig" zetten of een service "uitschakelen" ?
Verwijderd
Overgenomen uit computer Totaal van februari:
Automatisch, toepassing wordt geladen als Windoes start.
Handmatig, de service of toepassing wordt gestart wanneer deze nodig is.
Uitgeschakeld, om de service uit het geheugen te verwijderen en dus op non actief gezet.
Automatisch, toepassing wordt geladen als Windoes start.
Handmatig, de service of toepassing wordt gestart wanneer deze nodig is.
Uitgeschakeld, om de service uit het geheugen te verwijderen en dus op non actief gezet.
in plaats van symptoombestrijding toe te passen (het uitzetten van je messenger service) doe je er verstandiger aan om de reden dat je die dingen binnenkrijgt aan te pakken.
Het feit dat je geen firewall draait kan me niet zo boeien, maar dat je die popup krijgt betekent dat je file en printersharing aan hebt staan op je internet verbinding.
Nergens voor nodig.
Uitzetten dus, meteen.
Nou weet ik niet of je het afgelopen weekeind onder een steen hebt gezeten, maar dat soort onveilige configuraties is vragen om problemen.
[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 29-01-2003 01:13 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Hey!, die had ik dus ook denet.
Had gelijk ff een screenshot gemaakt:
http://jae.xs4all.nl/grap...Wierd%20Spam%20Pop-Up.jpg
Ik heb al zo'n beetje een jaar ADSL, laatste half jaar staatie 24uur/dag online, en nu toch echt de eerste keer dat ik dit zie. Ik denk dat een of ander spam bedrijfje net send heeft uitgevonden
Had gelijk ff een screenshot gemaakt:
http://jae.xs4all.nl/grap...Wierd%20Spam%20Pop-Up.jpg
Ik heb al zo'n beetje een jaar ADSL, laatste half jaar staatie 24uur/dag online, en nu toch echt de eerste keer dat ik dit zie. Ik denk dat een of ander spam bedrijfje net send heeft uitgevonden
Zoals hieronder staat, heb dit ook gehad... maar ben toch voor 99% zeker dat ik mijn file en printersharing UIT heb staan over internet (via LAN wel gewoon bereikbaar. Een klasgenoot heeft het toen zelfs nog getest of het biij mij open stond voor de zekerheid. Kan even niet meer vinden waar je filesharin aan/uit kan zetten, weet iemand dat (gebruik XP) ?BackSlash32 schreef op 29 January 2003 @ 01:12:
Het feit dat je geen firewall draait kan me niet zo boeien, maar dat je die popup krijgt betekent dat je file en printersharing aan hebt staan op je internet verbinding.
Nergens voor nodig.
Uitzetten dus, meteen.
Nou weet ik niet of je het afgelopen weekeind onder een steen hebt gezeten, maar dat soort onveilige configuraties is vragen om problemen.
edit:
Bedank bolivian! Maarre, BackSlash32, ik geloof dus niet dat file/printer sharing en messenger ook maar iets met elkaar te maken hebben.
file/printer sharin uit != messenger uit
messenger uit != file/printer sharing uit
Bedank bolivian! Maarre, BackSlash32, ik geloof dus niet dat file/printer sharing en messenger ook maar iets met elkaar te maken hebben.
file/printer sharin uit != messenger uit
messenger uit != file/printer sharing uit
[ Voor 13% gewijzigd door Menthix op 29-01-2003 01:29 ]
Het winnende antwoord van vandaag.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()