Gebruikerservaringen toshiba satelite pro gezocht

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:31

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik ga binnenkort een nieuwe laptop aanschaffen. Mijn oude laptop is nu echt verouderd, en ik kan er bijna niet meer mee doen waar ik hem ooit voor heb gekocht.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Satelite Pro 2100 lijn van Toshiba. De specificaties zijn t.o.v. de prijs zeer interresant. Maar goed... De specificaties kunnen nog zo goed zijn, dan kan nog steeds de laptop zelf slecht zijn. Vandaar dat ik gebruikerservaringen van de Satelite Pro 2100 lijn zoek, en eventueel ook van de Satelite 1410 lijn (gezien deze bijna identiek is).
Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat het touchpad nogal vrij ongevoelig is, maar dat is dan ook meteen het enige negatieve wat ik over deze laptop gehoord heb.

Toshiba heeft bovendien tot 7 februari een leuke actie. Bij aankoop van een Satelite Pro 2100 met een 14" scherm krijg je er gratis een Toshiba e330 PDA bij (laagste prijs in de pricewatch is € 599,-). Dat is een leuke aanbieding gezien je voor zo'n € 1200,- al een Satelite Pro 2100 kan krijgen.

Nu nog even wat specs van de laptops :
Toshiba Satelite Pro 2100 C 1.5
Intel Celeron Mobile 1.5 Ghz
20 GB HDD
32 MB Geforce 4 MX 420
14" TFT (max 1024x768)
256 MB DDR
DVD speler
3,5" FDD
56k Modem
10/100 Mb netwerk
3x USB
1x Firewire
Windows XP Pro
TV-out
Laagste prijs in Pricewatch : € 1208

Toshiba Satelite Pro 2100 P4 1.7
Idem als C 1.5 maar dan met :
Intel Pentium IV Mobile 1.7 Ghz
30 GB HDD
Scrollwieltje met 3e muisknop
1 x SD™ Card slot
Laagste prijs in pricewatch : € 1399

Het is mij het prijsverschil van ongeveer € 200 waard voor een P4 1.7 Ghz, en een 10 Gb grotere HD.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik heb er (nog ;)) nooit problemen mee gehad, het enige is dat ik dat touchpad nooit gebruik, ik heb er altijd een externe muis aan hangen. Dat werkt veel prettiger.
Ook heb ik er viltjes onder geplakt zodat hij aan de onderkant zijn warmte goed kwijt kan. Al met al ben ik er zeer tevreden mee. :)

Verwijderd

Koop die Mobile-Celeron niet, maar koop de Pentium-IV. Het prijsverschil is namelijk erg klein.

Mijn ervaringen met Toshiba qua performance zijn gewoon goed.

Echter de autonomie valt vies tegen (m.u.v. de Tecra). Een beetje laptop hoort toch de 3,5 uur te halen op een batterij, de Toshiba's (m.u.v. de Tecra met ongeveer 4,5 uur autonomie dus) halen dat met 2,5 uur werktijd dus bijlange na niet.

Pluspuntje voor Toshiba: Van alle laptops geven zij de autonomie weer in de specificaties. Volgens mij is Toshiba de enige fabrikant die dat doet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 08:17 ]

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
2,5 uur werktijd is op zich al redelijk lang (vergeleken met de 30 min van mijn huidige laptop is het zelfs een eeuwigheid).
Veel laptops hebben trouwens tegenwoordig de mogelijkheid om er de floppy of DVD drive uit te trekken, en om er dan een extra accu in te stoppen. Weet jij toevallig of de satelite pro 2100 serie dat ook heeft.Kon er niets over vinden namelijk op de website van Toshiba. Dan heb namelijk meteen 5 uur werktijd.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 08:15:
Koop die Mobile-Celeron niet, maar koop de Pentium-IV. Het prijsverschil is namelijk erg klein.

Mijn ervaringen met Toshiba qua performance zijn gewoon goed.

Echter de autonomie valt vies tegen (m.u.v. de Tecra). Een beetje laptop hoort toch de 3,5 uur te halen op een batterij, de Toshiba's (m.u.v. de Tecra met ongeveer 4,5 uur autonomie dus) halen dat met 2,5 uur werktijd dus bijlange na niet.

Pluspuntje voor Toshiba: Van alle laptops geven zij de autonomie weer in de specificaties. Volgens mij is Toshiba de enige fabrikant die dat doet.
Ik zou als ik jou was zeker voor de laptop met de Pentium IV gaan, het prijsverschil is te verwaarlozen, zeker als je je realiseert wat je ervoor terugkrijgt.

Ook mijn ervaringen met Toshiba zijn erg goed, ik typ dit nu achter een Toshiba Tecra, echt een hele fijne laptop. Hij haalt qua autonomie de 4,5 uur echter niet hoor, met 3-3,5 uur mag ik al in mijn handjes klappen :). Het is in ieder geval een snelle, stabiele laptop in een, en dat is ook erg belangrijk (heb hem al eens van tafel laten donderen :P), heel erg stevige behuizing. Dat hebben alle Toshiba's volgens mij wel. Een kennis van mij heeft een Satellite Pro en is daar ook heel tevreden over, hij sleept hem overal mee naartoe. Over dat touchpad heb ik hem in ieder geval nog nooit gehoord.

Verwijderd

Ik heb idd zelf een keer een Toshiba van de tafel laten vallen. Er was slechts een stuk van de behuizing af gebroken (lijm doet wonderen :Y) ) maar de laptop zelf ging er niet op achteruit.

Overigens denk ik niet dat de Toshiba's in het topicstartbericht meerdere batterijen kunnen dragen. Maar als je in Windows 2000 instelt dat je systeem hibernatet ('t kofschip :P ) bij bijvoorbeeld 3% batterijkracht dan kun je gewoon de primaire batterij wisselen zonder verlies van gegevens :Y)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Toshiba's staan idd goed bekend :)

Ik zou als ik de TS was alleen wel even goed informeren, en evt. zoeken op GoT, er is namelijk een serie geweest met een zwak beeldscherm. Wat de klachten precies waren weet ik niet, maar het ging voornamelijk om laptops die op een universiteit (vraag mij niet welke) aangeboden werden aan de studenten.

edit: gevonden :) [rml][ laptop tu/e] brak of niet?[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door Timmert op 29-01-2003 11:58 ]

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 08:01

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

dat waren laptops van de tu/e, het ging om de sat pro 6100 serie koop dat ding niet want grote kans dat je display kapot gaat.

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Lekkere actie vandaag trouwens van toshiba... Ze heeft de prijzen van zo'n beetje al haar laptops verlaagd, behalve die van de Satelite Pro 2100. Die hebben ze met zo'n € 300 verhoogd. De gratis e330 die je er bij krijgt is opeens niet zo gratis meer.
Ben aan het kijken of er nog leveranciers zijn die hem voor een normale prijs leveren, want voor de € 1650 waar hij nu gemiddeld op zit kan je ook een hoop andere laptops krijgen.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

MaNdM

1000-dingen-doekje

wouterve schreef op 29 januari 2003 @ 11:25:
[...]

Ik zou als ik jou was zeker voor de laptop met de Pentium IV gaan, het prijsverschil is te verwaarlozen, zeker als je je realiseert wat je ervoor terugkrijgt.

Ook mijn ervaringen met Toshiba zijn erg goed, ik typ dit nu achter een Toshiba Tecra, echt een hele fijne laptop. Hij haalt qua autonomie de 4,5 uur echter niet hoor, met 3-3,5 uur mag ik al in mijn handjes klappen :). Het is in ieder geval een snelle, stabiele laptop in een, en dat is ook erg belangrijk (heb hem al eens van tafel laten donderen :P), heel erg stevige behuizing. Dat hebben alle Toshiba's volgens mij wel. Een kennis van mij heeft een Satellite Pro en is daar ook heel tevreden over, hij sleept hem overal mee naartoe. Over dat touchpad heb ik hem in ieder geval nog nooit gehoord.
Ik haal makkelijk ruim de fabrieksopgave van 3,7 uur hoor... :/

Ik heb de Satellite Pro 6000 van Toshiba en ik vind het een heerlijk werkende laptop, bij mij is het een P!!! Mobile maar wel met tualatin core erop :)

Ding is krachtig en toch zuinig met zn accu, niets dan lof over Toshiba

Ook de support is heel goed, via mail hoef je zoiezo nooit langer te wachten dan 24u op een reply (ik kreeg ze soms al binnen 10 minuten zelfs)
Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 11:28:
Ik heb idd zelf een keer een Toshiba van de tafel laten vallen. Er was slechts een stuk van de behuizing af gebroken (lijm doet wonderen :Y) ) maar de laptop zelf ging er niet op achteruit.
Ja idd, die van mij heeft een reisje door de lucht gemaakt, hij was toen volop een film aan het overzetten van partitie naar de andere part. en dat ding natuurlijk volop aan het "rammelen" (je hoort het amper) maar na een vlucht van 2 meter door de lucht en een val van ruim een meter hoogte was er helemaal niets aan het handje :D

Stootje kunnen ze dus makkelijk hebben...

[ Voor 21% gewijzigd door MaNdM op 29-01-2003 16:43 ]

To be determined...

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Heb alleen ervaring met de pro 6100 en een beetje met de pro 6000. Beide ben ik zwaar positief over, vooral de 6100 (en nee, geen displayproblemen). Ding tiept heerlijk, aan plaatje te zien komt tobo-grootte en positie van de 2100 overeen, en verder, tja, ding is snel en draait UT zelfs soepeltjes :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

heee jongens ik had een vraagje over de Satellite Pro 2100

Mobile Intel Pentium 4 Processor 1.70 GHz - M.

256MB DDR geheugen

14.1" TFT beeldscherm

30 GB HDD / 8x DVD-ROM geïntergreerd

Wifi Wireless LAN voorbereid

10/100 Ethernet LAN geïntergreerd

Ingebouwde FDD

nVidia GeForce4 420 Go met 32 MB DDR

Secure Digital (SD), iLink (IEEE1394 Firewire), Parallel, Fast Infrarood, 3xUSB

Touchpad muisbesturing met scroll wheel

Windows XP Professioneel (UK, NL, FR)

mij vraag is nu die 8x DVD-ROM geïntergreerd is dat gwoon een dvd speler dus kun je er alleen dvdtjes in afspelen want ik wil er wel gebrande cdtjes in kunnen afspelen :)
:) :) :)

Verwijderd

hee jongens kan iemand mij vertellen wat Toshiba e330 PDA precies inhoud want ik ben van plan om deze laptop te gaan kopen ?? :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 08:42

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 05 maart 2003 @ 17:41:
hee jongens kan iemand mij vertellen wat Toshiba e330 PDA precies inhoud want ik ben van plan om deze laptop te gaan kopen ?? :)
Een Toshiba e330 pda is geen laptop, is een organizer.
Dus een elektronische agenda zeg maar (PDA=Personal Digital Assistent).
Verwijderd schreef op 05 March 2003 @ 16:50:
heee jongens ik had een vraagje over de Satellite Pro 2100

Mobile Intel Pentium 4 Processor 1.70 GHz - M.

256MB DDR geheugen

14.1" TFT beeldscherm

30 GB HDD / 8x DVD-ROM geïntergreerd

Wifi Wireless LAN voorbereid

10/100 Ethernet LAN geïntergreerd

Ingebouwde FDD

nVidia GeForce4 420 Go met 32 MB DDR

Secure Digital (SD), iLink (IEEE1394 Firewire), Parallel, Fast Infrarood, 3xUSB

Touchpad muisbesturing met scroll wheel

Windows XP Professioneel (UK, NL, FR)

mij vraag is nu die 8x DVD-ROM geïntergreerd is dat gwoon een dvd speler dus kun je er alleen dvdtjes in afspelen want ik wil er wel gebrande cdtjes in kunnen afspelen :)
:) :) :)
Een DVD-Rom is downwards compatible met CD-Rom.
Dat wil zeggen dat alles wat op een CD-Rom drive leesbaar is,
kan je ook lezen met een DVD-Rom drive,
inclusief zelf gebrandde CDR's of CDRW's.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

thanksss
Pagina: 1