Toon posts:

MSI KT3 Ultra-aru of toch..

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
maar een Nforce2 mobo. in een ouder topic van mij werd al een kt4 gesuggereerd. Ik ben een poweruser qua downloaden ofzo maar overclocken zal voor mij niet eens nodig zijn (bij mn nieuwe mobo zal ik een Athlon XP 2000+ en Dane-Elec 512 mb geheugen kopen[dimm pc2700]).
dus welke zouden jullie mij aanraden:
• MSI KT3 Ultra-Aru
• MSI K7N420 Nforce 420
• MSI KT4...

gewoon een leuk en stabiel mobo dus die ik niet al te zwaar zal gaan belasten..

Verwijderd

Ik kan een asus A7N8X zeer aanraden of een epox 8krda.

Ik zou in ieder geval voor een Nforce2 mobo gaan omdat deze op dit moment gewoon het snelst zijn (dual drr enz) goede features, en klaar voor de Barton dus upgraden zal ook weinig problemen opleveren

Maar ik zou eens eerst even zoeken wat jij precies wilt en waar je hem voor gebruikt en een paar reviews lezen enz ,

Wij kunnen moeilijk antwoord geven op deze vraag omdat iedereen andere dingen belangrijker vind (Uitrusting, Snelheid noem maar op)

Dus eigelijk een search vraagje ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geen 'vaste GoTbezoeker' om t maar ff zo te zeggen en overclocken ed boeit me dus echt geen ene reet. Ik wil gewoon een lekker mobo waarop ik denk ik vooral lekker wil kunnen gamen. Met een nieuwe Gforce ofzo drachter en dan gewoon gamen. T nieuwste van t nieuwste ofzo hoef ik niet, ik heb liever betrouwbaarheid dan snelheid. Ennem, rond de 100-150 euro een normaal bordje dus. Geen 3dmax ofzo wat ik erop zal draaien, alleen bijv. counterstrike enzo. Jep, gamen zal t meeste worden na gewoon surfen en t downloaden met KaZaa....iets 'standaard's dus, vandaar dat de ultra me wel aansprak maar als een Nforce dan toch relaxter is...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 00:35 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Uit: LEZEN eer je hier een topic opent!
Welke processor/mobo/geheugen moet ik nemen?

Zie hiertoe ook de Technische PMG FAQ en Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen

Het komt er concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna op zélf zoek gaat:

check de specs/info op websites van desbetreffende fabrikanten

hier kun je veel specifieke info over chipsets terugvinden (onder Hardware)

kies evt CPU-, chipset-, geheugen- en/of mobofabrikant die je het meest aanspreekt

zoek wat reviews op: www.tweakers.net en www.google.com zijn zeer handig

struin op GoT rond naar probleemgevallen/ervaringen

vergelijk de prijzen op de Pricewatch

weeg de voor- en nadelen tegen elkaar af

maak uiteindelijk als échte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze

Tip: zie ook de volgende artikelen
Tweakers.net Best Buy Guide
Wat past bij elkaar? cpu/mobo/ram
En for the record: tegenwoordig zijn de meeste mobo's stabiel en als je ze niet zwaar gaat belasten moet je op basis van features en/of prijs kiezen (of voor mijn part mobokleur 8)7 )- als je werkelijk niet veel gaat belasten zou je een ECS K7S6A kunnen overwegen; stabiel als een rots en minder dan 10% trager dan een nForce2 mobo, maar kost geen EUR 60 :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.