56K Modem kapot? Ook adsl-modem werkt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jammie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-12-2025

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Matched: modem, 56k
Ik heb pas het adsl-pakket ontvangen en geïnstalleerd. Daarvoor werkte ik goed met het 56K-modem. De adsl-installatie (Planet Internet Comfort met multi-pc modem) ging volgens het boekje.
Na een paar dagen werd de adsl-verbinding steeds slechter. Het multi-pc modem moest steeds opnieuw een nieuwe verbinding kiezen. De afgelopen dagen was adsl zelfs onmogelijk (bij elke gif of html-pagina maakte het modem opnieuw verbinding, vaak zonder succes). Het heeft NIETS te maken met de problemen bij Planet, zoveel is wel duidelijk.

Omdat internet voor mijn bedrijf onmisbaar is, heb ik de kabels van mijn 56K-modem weer aangesloten en die van de ethernetkaart en het adsl-modem afgesloten. Maar vanaf dat moment is het 56K-modem vreemd gaan doen. Het duurt heel lang (als ik op het explorer-icoontje klik) voordat het scherm van de inbelverbinding verschijnt (ik heb altijd al gekozen voor niet automatisch een verbinding maken).

Nu is het zo dat zelfs het 56K-modem geen NUMMER meer kiest. De melding bij 'details' is: geen kiestoon.

Ik heb mijn hele systeem (WinME) teruggezet naar een herstelpunt vóór de hardware-installatie van mijn Sitcom 10/100 ethernetkaart. Ik heb de telefoonlijn gecontroleerd en alle modem- en internetinstellingen etcetera. Ik heb zelfs weer de ethernetkaart uit mijn pc geschroefd. Opnieuw opgestart, opnieuw NIET als client voor windows enzovoort ingesteld, MAAR NIKS WERKT!!!

Mijn vragen:

1. Is mijn 56K-modem kapot? (via apparaatbeheer wordt aangegeven dat het wel correct werkt).
2. Is er een relatie tussen een eventueel defect 56K-modem en de slechte adsl-prestatie?
3. Heeft het misschien te maken met de voeding? Als 'extra's' op mijn pc heb ik een Wacom-tablet en een (voorheen) multi-pc modem plus ethernetkaart. Verder niks.

Ik hoop werkelijk dat iemand me kan helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jammie op 29-01-2003 00:11 ]

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geen matches
[edit]

[ Voor 100% gewijzigd door Jammie op 29-01-2003 00:13 ]

Verwijderd

Matched: 56k
als ze het allebei niet doen, lijkt me eerder dat er toch iets mis is met de instellingen. weet je zeker dat je geen virus hebt? (Yaha.k bijvoorbeeld gaf bij mij ouders ook ineens problemen met internet)

edit:
ff punt voor punt:
1: zie boven
2: als het eerst goed heeft gewerkt, dan is dus die 56k kaart niet stuk. zelfs al zou dat wel zo zijn, zou dat geen problemen moeten geven bij ADSL
3: wat voor voeding heb je er in zitten? hoeveel watt voor wat voor pc? iets meer info zou makkelijk zijn. te zwakke voeding zou trowens eerder spontane reboots geven, maar ik heb gekkere dingen meegemaakt....

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 00:14 ]

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Matched: modem
Ehm, hele banale maar simpele conclusie:

Is de telefoonlijn (bedrading, etc.) wel helemaal 100%? Ik bedoel, als het modem meldt 'No dialtone', dan bedoelt hij ook echt 'No dialtone'. Komt er nog iets van signaal over de lijn? Kun je een analoog toestel aan dat uiteinde van de kabel hangen en normaal een telefoongesprek kiezen?

Zoek het eens in die hoek... ;)

... en oranje! :P

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geen matches
Bendrix, ik heb zeker GEEN virus. Ik heb daar speciaal Norton op losgelaten.

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 15:08
Geen matches
Ik kan je aanraden om eens over te stappen op een "echt" OS. Probeer eens aan Windows 2000 of XP te komen. Het zou zomaar kunnen dat dat al veel problemen op gaat lossen.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat je splitter niet helemaal lekker is. Kan je wel bellen (zonder rare storing) over de lijn waar je ADSL op hebt ?

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geen matches
iNSaNe-oNe,

Ik heb de lijn gecheckt met een gewone telefoon. Was okee.
Ik heb zo ongeveer ALLE opties al gehad en gedaan.

Verwijderd

Geen matches
ok, was de moeite van het vragen waard :-)

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Brainwaste schreef op 29 January 2003 @ 00:15:
Ik kan je aanraden om eens over te stappen op een "echt" OS. Probeer eens aan Windows 2000 of XP te komen. Het zou zomaar kunnen dat dat al veel problemen op gaat lossen.
Een andere mogelijkheid is natuurlijk dat je splitter niet helemaal lekker is. Kan je wel bellen (zonder rare storing) over de lijn waar je ADSL op hebt ?
Beste Brainwaste,

Adsl is niet aan de orde nu. Dat liep al verkeerd. Ik wil nu mijn verbinding veiligstellen via mijn oude 56K-modem. En dát juist functioneert niet meer! Dus er is ook geen splitter of zoiets.

Waarom kiest mijn oude 56K-modem niet meer? Is-ie kapot? Ik hoor wel een klik, maar het nummer wordt niet gekozen (message: geen kiestoon). En ik heb de lijn gecheckt! Met een gewone telefoon doet de lijn het prima!

[ Voor 11% gewijzigd door Jammie op 29-01-2003 00:22 ]

Verwijderd

Geen matches
is het niet een idee om gewoon de helpdesk te bellen?

Die helpen je helemaal vanaf het begin met het uitzoeken wat het probleem is want het kan ook een fout in de centrale zijn na het gereedmaken voor adsl

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 00:22 ]

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Jammie schreef op 29 januari 2003 @ 00:20:
[...]

Waarom kiest mijn oude 56K-modem niet meer? Is-ie kapot?
Heb je nog en andere PC waar je hem in kunt testen?

Of een andere telefoonlijn? :X

• Brainwaste
Ja, wat dat betreft denk ik toch dat het in je OS of in je voeding zit. Wat je kan proberen is alle meuk die je niet direct nodig hebt voor internet zoals je cdrom, floppy en modem los te koppelen en dan even aan de slag te gaan met het instellen van je ADSL. Je moet dan van tevoren wel ff software die je voor de install van ADSL nodig hebt op je hardeschijf zetten.
Als het dan wel werkt heb je toch een voeding die het niet helemaal trekt.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Semmy,

Ik heb zowel Planet Internet en KPN gebeld. Beiden konden het probleem niet verklaren. En ook ik ben ervan overtuigd dat het een HARDWARE-probleem is.
Waarom doet mijn 56K-modem het nu niet en toen wel? Zelfs niet na het 'systeem-herstellen'? Schud het maar in m'n pet!

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Brainwaste,

Ik heb alles software- en hardwarematig teruggebracht naar het pun voordat ik zelfs de ethernetkaart installeerde. En nog steeds niks op het 56K-modem.
En Insane-One: ik heb nu tijdelijk een laptop, waarmee ik internet. Andere telefoonlijn, dus geen vergelijk.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Jammie schreef op 29 januari 2003 @ 00:30:
En Insane-One: ik heb nu tijdelijk een laptop, waarmee ik internet. Andere telefoonlijn, dus geen vergelijk.
OK, dan om problemen met de telefoonlijn écht uit te sluiten:

Kun jij met die laptop inbellen via de telefoonlijn waarop nu dat 56K-modempje is aangesloten? Als de laptop dan ook vrolijk 'No dialtone' meldt, dan is het vrij duidelijk. Anders is echt je 56K-modem naar zijn grootje.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geen matches
Okee, ga ik even proberen. Meld me over 5 minuten weer.

• Brainwaste
Geen matches
Het kan zijn dat er bij je poging ADSL te installeren toch iets permanent overschreven is. Zelf vertrouw ik nooit zo op de recovery functie van ME.
Maar ik ga er in de eerste plaats niet van uit. Ik denk toch dat je splitter niet helemaal lekker is.
OS en de lijn zijn de enige twee dingen waar nog een fout in kan zitten gezien de info die je gegeven hebt.

Verwijderd

Ik geef ook nog ff een voor de hand liggende bijdrage.

Aangezien je modem wel herkend wordt in app.beheer en alleen te kennen geeft dat ie geen kiestoon heeft. Is het dan niet mogelijk dat je de telefoonlijn er gewoon verkeerd hebt in gestopt? Dus in "phone" i.p.v. "line".
Die fout heb ik namelijk in het verleden zelf wel eens gemaakt.
Hij moet in "line" zitten want het is dus de buitenlijn en je telefoontoestel moet in "phone".

Een ideetje, ik hoor het wel hoe de situatie verder loopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 12:00 ]

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Insane: ik log nu met de laptop in op de bewuste telefoonlijn en dat werkt allemaal dus goed. Met de lijn is niets mis.

Brainwaste: lijn is dus okee. Misschien heeft de installatie bij adsl inderdaad iets overschreven. Maar het rare is dat mijn 56K-modem het vanmiddag wel gewoon goed deed. Hoewel het wel soms lang duurde voordat het schermpje inbelverbinding verscheen.

Ik ga nu weer terug naar mijn andere telefoonlijn, ff geduld...

• Brainwaste
Tja, dan is er denk ik nog maar 2 opties over. Of de install van je OS is naar de eeuwige jachtvelden verhuist of je 56k modem heeft de geest gegeven.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geen matches
Brainwaste: welke install? Windows functioneert verder goed.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Geen matches
Jammie

Het onnodig kicken van je topic is niet gewaardeerd op Gathering Of Tweakers :| Zie ook Kicken van je topic en dan
Een probleem neerleggen in de verwachting dat je begrepen wordt, en dat je wel eventjes (binnen 10 minuten) een (kant en klare) oplossing hebt.
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Je kan ook eerdere berichten aanpassen met deze knop Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 29-01-2003 00:54 . Reden: UBB vergeten af te sluiten :( ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geen matches
Riemer???

Ik ben al lang bezoeker en poster van dit forum en zie niet wat ik nu verkeerd heb gedaan. Alleen in mijn eerste post heb ik per ongeluk op de quote-knop gedrukt ipv op de edit-toets.

En waarom? Juist omdat ik nu op een andere PC aan het typen ben dan op die van mijzelf!!! Zie TOPIC!!! Niet te flauw doen, svp.

• Brainwaste
Ik bedoel dat er bij je huidige installatie van Windows ME essentiele netwerk onderdelen zijn overschreven die je niet zo 1 2 3 terug krijgt via de recovery van ME.
Je kan nu 3 dingen even proberen.

1. Windows ME over je oude installatie heen installeren.
2. Een hele nieuwe installatie van Windows ME doen.
3. Een nieuwe (betere) versie van Windows installeren, daarmee bedoel ik dat windows 2000 of xp kan proberen.

Als je onder Windows 2000 nog steeds geen gebruik kan maken van je 56k modem denk ik toch echt dat die defect is geraakt. Windows 2000 ondersteund vrij veel nieuwe hardware en zo ongeveer alle oudere hardware.

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Ik ben inderdaad bang dat mijn 56K-modem de geest heeft gegeven. Maar het is wel opvallend dat dit is gebeurd na de installatie van de ethernetkaart en het multi-pc modem.

Ik weet nu werkelijk niet meer wat ik moet doen. Ik ga maar slapen en hoop op positieve reacties morgen. Heel triest allemaal. Ik moet toch al vechten voor het behoud van mijn bedrijf. Dit maakt het er allemaal niet makkelijker op...

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen matches
Jammie schreef op 29 januari 2003 @ 00:58:
Riemer???

Ik ben al lang bezoeker en poster van dit forum en zie niet wat ik nu verkeerd heb gedaan. Alleen in mijn eerste post heb ik per ongeluk op de quote-knop gedrukt ipv op de edit-toets.

En waarom? Juist omdat ik nu op een andere PC aan het typen ben dan op die van mijzelf!!! Zie TOPIC!!! Niet te flauw doen, svp.

Als je het vanaf nu niet meer doet is het goed, maar Riemer heeft wel een punt. Zie ook mijn pushmessage hierover. Gebruik gewoon wat vaker de edit knop, de helft van de posts hier is van jou :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geen matches
Doe niet zo flauw. Ik heb echt een probleem. Ik ben zeer afhankelijk van mijn internetverbinding en zoek hulp. Liefst zo snel mogelijk. Morgen word ik weer wakker en moet ik er zakelijk weer tegenaan. Ik heb niks aan die administrator-berichten, maar zoek mensen die me écht willen helpen.

Denk alsjeblieft met me mee. Ik post dit topic niet zomaar!

• Brainwaste
Is het nu niet een idee (verondersteld dat je 56k modem echt kapot is) om te proberen ADSL aan de praat te krijgen ?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Zoals hier al vaker aangegeven is, doe een re-install van je OS, of nog beter, installeer een NT-variant (2000 of xp). Ook kun je naar de winkel lopen en voor een paar tientjes een nieuw 56k modem kopen.

Vaag dat je adsl niet werkt... Ik wijt het toch aan een fout in je OS, vandaar mijn (onze) opmerking(en) over het herinstalleren daarvan :)

• Brainwaste
Geen matches
:D Great minds think alike heb ik wel eens vaker hier gehoord :D
Wat was ook alweer precies de reden waarom ADSL niet werkte bij jouw ?

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Geen matches
Brainwaste schreef op 29 januari 2003 @ 10:12:
Wat was ook alweer precies de reden waarom ADSL niet werkte bij jouw ?
Mis ik hier iets :? :P

• Brainwaste
ja, ik had niet zo heel veel zin om terug te bladeren naar het begin van het topic. Maar dat heb ik nu toch maar even gedaan. Omdat de kans reeel is dat het 56k modem kaput is lijkt met mij verstandiger om te proberen ADSL werkend te krijgen. Dan kan je tenminste gebruik maken van de verbinding waar je voor betaald.

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Geen matches
Ja, precies. Ik dacht alleen dat die opmerking naar mij toe bedoeld was, vandaar mijn reply :)

Ik denk, zoals gezegd, dat er iets fout zit in de instellingen, en ik zou als ik de TS was een re-install van Windows doen :)

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-05 17:26
Geen matches
Dit lijkt me absoluut een probleem van het OS. ME staat niet voor niets voor Meer Ellende..

Regel evt. een andere harddisk waar je een ander os (w2k, xp of 98se) op installeerd, en doe gewoon rustig op je gemak.

Probeer je ADSL eens werkend op je notebook te krijgen..

edit:

Je geeft zelf aan dat je serieuse reply's wilt van mede-gotters.. Ongeveer iedereen geeft aan dat het aan je OS ligt.. Probeer iets met deze info te doen (systeemherstel sux by the way)

[ Voor 28% gewijzigd door Jester op 29-01-2003 12:02 . Reden: toevoeging ]

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Even een paar vragen over jouw ADSL gebeuren:
Werkt de modem...groene lampjes?
Is er verbinding tussen de modem en de PC....kan je pingen naar(waarschijnlijk) 10.0.0.138?
Ik ga er even vanuit dat je de overige instellingen van de netwerkkaart en inbelverbinding goed hebt staan!

• Brainwaste
Geen matches
Ben je er nog mee bezig geweest of geef je de moed op ?

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Jammie schreef op 29 January 2003 @ 00:02:
Mijn vragen:

1. Is mijn 56K-modem kapot? (via apparaatbeheer wordt aangegeven dat het wel correct werkt).
2. Is er een relatie tussen een eventueel defect 56K-modem en de slechte adsl-prestatie?
3. Heeft het misschien te maken met de voeding? Als 'extra's' op mijn pc heb ik een Wacom-tablet en een (voorheen) multi-pc modem plus ethernetkaart. Verder niks.

Ik hoop werkelijk dat iemand me kan helpen.
1). Er is een kans dat het modem daadwerkelijk geen fysiek contact maakt met de aansluitingen van de telefoonkabel.
2). Het lijkt me puur toeval, maar het zou kunnen dat je Inbelnetwerk 'rot' is.
3). Als het aan je voeding zou liggen zou de pc nog meer andere kuren moeten vertonen (uitvallen, soms niet aangaan, etc).

Heb je de optie wachten op kiestoon uitgezet?
Uit het hoofd met WinME kon je de optie vinden bij:
Start -> instellingen -> inbelnetwerk -> rechtermuisknop inbelicoontje "Planet" oid
-> kies eigenschappen -> Beneden staat je modem (kijk ook of dit goed staat en niet dat hier nog iets staat van VPN) -> druk beneden configureren -> kijk dan bij het 2e tabblad (was verbinding dacht ik) of daar staat : "Databits 8, Pariteit Geen en Stopbits 1" (als je toch in dat scherm bent :P ) beneden staat een optie "Wachten op kiestoon voor nummerkiezen" zet die uit -> rechts onder kun je klikken op geavanceerd, kijk of hier een modemstring staat, zoja welke en post het hier ;) -> druk vervolgens alle 3 de schermen met "OK" weg.

Eventueel zou je ook kunnen kijken of het modem goed reageert, maar aangezien je foutmelding 680 - geen kiestoon krijgt moet dit wel zo zijn.
(Ter volledigheid de plek waar je kan testen: Start -> instellingen -> configuratiescherm -> modems -> diagnostische gegevens -> klik op de poort van je modem -> rechtsonder klikken op "meer gegevens" ;) )

En nog een laatste, kijk of je modem 2 ingangen heeft meestal heten deze "LINE" en "PHONE", uiteraard moet het kabeltje van je telefoonlijn in de "LINE" zitten.

Als het nog niet lukt kun je het beste de naam van je modem hier posten (hoe hij dan in Windows ME geinstalleerd staat bv Standaard 56000 bps modem) en zou je de bekabeling ook kunnen nakijken of alles goed zit.
Jammie schreef op 29 januari 2003 @ 00:46:
Brainwaste: lijn is dus okee. Misschien heeft de installatie bij adsl inderdaad iets overschreven. Maar het rare is dat mijn 56K-modem het vanmiddag wel gewoon goed deed. Hoewel het wel soms lang duurde voordat het schermpje inbelverbinding verscheen.

Ik ga nu weer terug naar mijn andere telefoonlijn, ff geduld...
Als het lang duurt voor je het schermpje inbelverbinding krijgt vraag ik me af hoe je altijd verbinding maakt. Altijd meteen Internet Explorer / Outlook Express aanklikken? Zou je het volgende kunnen proberen.
1) 'Handmatig' proberen verbinding te maken: Start -> instellingen -> inbelnetwerk -> dubbelklik op Planet icoontje.
Als het hier al lang duurt om het venster te openen zou je de Inbelnetwerk kunnen herinstalleren. Klik hier voor een beschrijving, LET OP deze is wel voor Win98, maar aangezien WinME bijna identiek is met dit gebeuren zou je waar "Externe Toegang" staat kunnen vervangen door "Inbelnetwerk".
Voor de verdere instellingen in WinME kun je hier kijken.

2) Als het alleen lang duurt voordat je het inbelscherm krijgt bij IE / OE (en je dus WEL GOED verbinding krijgt als het handmatig gebeurt), kun je het volgende bekijken: Start -> instellingen -> configuratiescherm -> Internet Opties -> tabblad verbindingen -> (staat daar je Planet verbinding als standaard ingesteld? zo nee, even aanklikken en "Als standaard instellen" of "beginwaarde" aanklikken ;) ) daaronder lees je nog 3 opties, zorg dat daar het stipje staat bij "Altijd mijn standaardverbinding kiezen".

Nog niets als je IE opstart? Kijk dan nog in IE bij Bestand of "Offline werken" nog aangevinkt staat, deze uitvinken en opnieuw IE starten. ;)

edit:
Vragen nog beantwoord :z

[ Voor 44% gewijzigd door Kleintje81 op 30-01-2003 16:28 ]

BF2 stats Systemen

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Beste posters,

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties. En Brainwaste: ik heb de moed niet opgegeven.

Het volgende is nu het geval.

1. De bliksem was inderdaad in mijn inbelmodem geslagen (56K). Daarom werkte het oude modem niet en kon ik dus helemaal niks meer, ook niet GoT bekijken (en replyen)... Het modem is inmiddels vervangen en de trage, maar wél zekere 56K-verbinding werkt weer. Een pak van mijn hart. Ik kan zakelijk in ieder geval weer vooruit en dit antwoord posten. Met dank aan de lange openingstijden van Paradigit. Hulde!

2. Het tweede probleem (adsl) blijkt volledig los te staan van het eerste, wat me nu ook wel duidelijk is. Sommigen van jullie wijten het probleem aan WinMe (brak). Met respect voor jullie ervaringen, maar daar geloof ik niet in. Ik heb nog nooit problemen met WinME gehad. Ik ga heel zorgvuldig om met het register en het installeren van programma's. Drivers geven eigenlijk nooit een probleem en onderhoud zorgt ervoor dat mijn OS en PC supersnel blijven. WinME kán het niet zijn, daarvan ben ik overtuigd.
Het probleem gaat veel verder, en ik heb er al tig telefoontjes aan gepleegd. Naar Planet en naar KPN. Planet is zeer behulpzaam (hoewel pas na lange tijd bereikbaar). Alle instellingen doorgenomen, alles geprobeerd, maar zonder succes. Vervolgens enkele keren met KPN gesproken (daarbij moet je maar afwachten of je wordt teruggebeld...). Lijn bekeken: okee. Adsl-modem rechtstreeks op telefoonlijn aangesloten (zonder splitter): probleem hetzelfde. Alle instellingen: goed.
Nou werd ik vandaag (na het opnieuw bij Planet te hebben gemeld) voor de tweede keer door KPN teruggebeld. De medewerker zei: 'de lijn is niet goed'. Bullshit! Ik heb met hem alles hardwarematig doorgenomen, ben in mijn ISRA-kast gedoken. Mijn adsl-lijn is volledig onafhankelijk geïnstalleerd van mijn overige twee KPN-lijnen (die via een telefooncentrale lopen). Vanaf het ISRA-punt loopt 1 lijn van 4 meter naar een telefoonstopcontact, er zit niets tussen en de lijn is ruisvrij. 'En toch,' zei de KPN-medewerker, 'is die lijn erg instabiel.' Echt gelul. Ze zeggen zomaar wat.

Conclusie: ik heb per omgaande (hoe lang gaat dat duren?) een KPN-monteur besteld. Het moet maar eens afgelopen zijn met al die praatjes. Volgens mij is er gewoon een kabel of het modem zelf stuk. En reken maar dat ik over zijn schouder zal heenkijken. Ik weet inmiddels zoveel van adsl en telefoonlijnen, dat zo'n monteur mij niet snel meer het bos in zal sturen. Het is GEEN softwareprobleem (ook niet door WinME). Het is gewoon een hardwarekwestie. Het zal me wel weer een hoop poen kosten, maar ik ga echt niet meer zelf aan de slag...

ADSL: supersnel internetten. La-me nie lachuh! Het heeft me alleen maar een hoop ellende gebracht!

Verwijderd

Geen matches
Hoe weet je nou dat het geen software probleem is als je niet eens probeert je os te herinstalleren of te vervangen terwijl iedereen dit zegt :|

Het zou je 100 eu voor de kpn monteur schelen als dat zo is. Waar je ook max 4 weken op kan wachten. Tja, je moet het zelf weten ;)

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

Tys

Geen matches
Messchien is de kaart beschadigd geraakt bij het plaatsen van the ethernetkaart...

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Jammie

Jammie

Da's pas lekker!

Topicstarter
Geen matches
XenoDaSouljah,

Niet iedereen zegt dit. Het OS herinstalleren is een drastische stap. Ik heb geen enkele aanleiding om te vermoeden dat het om het besturingssysteem gaat. WinME werkt bij mij al ruim 2 jaar prima. Geen crashes, wat je veel leest, en geen instabiliteit.
Geloof me, het IS geen softwareprobleem. Er zit iets hardwarematigs gruwelijk mis.

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 23:31

Kleintje81

Blaat

Jammie schreef op 31 januari 2003 @ 00:25:
XenoDaSouljah,

Niet iedereen zegt dit. Het OS herinstalleren is een drastische stap. Ik heb geen enkele aanleiding om te vermoeden dat het om het besturingssysteem gaat. WinME werkt bij mij al ruim 2 jaar prima. Geen crashes, wat je veel leest, en geen instabiliteit.
Geloof me, het IS geen softwareprobleem. Er zit iets hardwarematigs gruwelijk mis.
Heb ik beetje voor niets zo'n grote post zitten maken... :+

Ik heb gehoord dat WinME goed werkt mits je goede drivers hebt, als je verrotte drivers heb zul je daardoor veel crashes krijgen.

Als je lijn ruisvrij is wil dat niet veel zeggen, misschien maakt je ADSL modem niet 100 % contact met de buitenwereld, soortgelijk probleem had ik ook met mijn kabelmodem gehad.

Uitsluiten dat het een software probleem was kan je nooit 100 % zeggen, ik zou zeggen als het allemaal niet lukt alsnog je Inbelnetwerk te herinstalleren.

Mijn motto: "Het zijn en blijven computers ..." >:)

BF2 stats Systemen

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 17:52
Als eerst je ethernet kaart problemen gaf, en nu je modem, lijkt het op _of_ probleem met OS _of_ probleem met hardware (IRQ, voeding ofzo)

Als het mijn machine was zou ik hem een klisma geven (maw compleet nieuwe install)

en dan modem of ethernet erin (voor het geval die 2 vechten , wat ik me niet kan voorstellen)

Suc6

/EDIT

Bleek nog een pagina te staan .. had ik ff niet gezien, lees deze reactie onderaan pag 1 dan lijkt het nog een zinnige opmerking 8)7 :?

/EDIT

[ Voor 20% gewijzigd door Bud_s op 31-01-2003 01:00 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

Ik heb zo die hele lappen text niet allemaal doorgelezen maar wat als je nu es een ander systeempje aan die modem hangt... Mocht ie het dan wel doen dan ligt het aan je pc. Het kan best zijn dat je mamaplank verrot is. Wie weet.

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1