Asus GeForce4 met Video-in en -out

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:19
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe videokaart voor mijn systeem. Aangezien ik uit eerdere ervaringen zeer tevreden ben over Asus, zit ik dus nu weer aan Asus te denken.
Omdat ik ook via mijn PC TV/video kijk, moet de kaart wel in het bezit zijn van video-in. Video-out is daarbij natuurlijk ook erg handig, maar dat hebben de meeste kaarten wel.
Na wat zoeken in de Pricewatch en op de site van Asus viel mijn oog op de Asus V9280 Video Suite 128MB (GeForce4 Ti4200-8X).
Daarna zag ik nog andere versies van de V9280 staan, maar ik kon op de site van Asus niet echt duidelijk de verschillen ontdekken.

En wat ik ook enigszins vreemd vind, is dat de 9280-serie over een GeForce4 TI4200 beschikt, terwijl de V8460 een GeForce4 TI4600 heeft. Waarom zit er op een kaart met een hoger nummer (over het algemeen dus een betere/nieuwere kaart) een 'mindere' chip ?

Kan iemand mij hier wat meer duidelijk over verschaffen?

PS. Ik zie nu op de site van MyCom dat zij een V9480 verkopen, maar op de site van Asus staat ie niet tussen de andere videokaarten.
Op deze kaart zit, volgende MyCom, wel een TI4800SE, maar die heeft maar een RAMDAC van 250MHz, terwijl die V9280 op 350MHz loopt. En er staat niet expliciet bij dat deze over DDR-geheugen beschikt. Kortom: nog meer bomen waardoor ik nog minder bos zie.

[ Voor 20% gewijzigd door maikel op 29-01-2003 00:05 ]

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

De V9280 is zo genoemd omdat die 8x AGP ondersteund hiervoor was dat de V8440 die 4x AGP heeft(d8 ik)
en de V8460 heeft geen 8x AGP. Maar zoals je denk ik wel weet heeft 4x en 8x AGP weinig verschil?

[ Voor 77% gewijzigd door loodgieter op 29-01-2003 00:09 ]

• maikel
Twix schreef op 29 January 2003 @ 00:00:
is die 9280 geen MX versie en de 8460 een normale
Nee, het zijn allemaal TI's.

• loodgieter

loodgieter

maikel schreef op 29 January 2003 @ 00:05:
[...]

Nee, het zijn allemaal TI's.
Ja sorry zie mijn vorige post
En d8 dat dit het was :)

[ Voor 3% gewijzigd door loodgieter op 29-01-2003 00:08 ]

• maikel
Maar wat zijn de verdere verschillen tussen die 9280's dan ?
Die V9280 VideoSuite heeft volgens mij dual DVI-out. Verder scheelt ie volgens wat ik er van begreep niets.

• loodgieter

loodgieter

de verschillen van de V9280 series:

V9280 TD:
Graphics Engine NVIDIA GeForce4 Ti 4200-8X
Video Memory 64/128MB DDR
Engine Clock 250 MHz
Memory Clock 512MHz(256MHz DDR)
RAMDAC 350 MHz
Vertical Refresh Rate 60~240 Hz
Max. Display Mode 2048 X 1536 X 75Hz
Bus Standard AGP 8X/4X/2X
VGA out port Standard 15-pin D-sub
TV-out port S-VHS & Composite
DVI-I YES
2nd VGA YES

V9280 VS:
Graphics Engine NVIDIA® GeForce4 Ti 4200-8X
Video Memory 128 MB DDR SDRAM
Engine Clock 250 MHz
Memory Clock 512MHz(256MHz DDR)
RAMDAC 350 MHz
Max. Display Mode 2048 X 1536 X 75Hz
DVI-I YES (Dual DVI)
2nd VGA YES (Dual VGA)

V9280S:
Graphics Engine NVIDIA® GeForce4 Ti 4200-8X
Video Memory 128MB DDR
Engine Clock 275 MHz
Memory Clock 600MHz (300MHz DDR)
RAMDAC 350 MHz
Max. Display Mode 2048x1536@75Hz
DVI-I YES
2nd VGA YES

De TD & VS verschilen alleen in DVI en VGA
De S is hoger geklocked.

hier ook nog uitleg over de features van de V9280

Ik hoop dat je hier genoeg informatie uit kan halen?
Veder veel suc6 met het uitzoeken van een VGA-kaart

[ Voor 5% gewijzigd door loodgieter op 29-01-2003 13:15 ]

• maikel
Bedankt voor het overzicht, maar ik heb toch nog een vraagje: bij de VS staat "2nd VGA YES (Dual VGA)" en bij de S staat "2nd VGA YES".
Moet ik dat interpreteren als "de VS kan twee monitoren aansturen (verschillend beeld) en de S kan 1 beeld op 2 monitoren tonen" ?
Zo ja, dan ga ik voor de VS aangezien dat erg handig is met betrekking tot 3D'en bijv.

[ Voor 70% gewijzigd door maikel op 29-01-2003 13:48 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

MBV

Ik weet het niet, maar ik denk dat de SE 2x dvi heeft met 2 convertors, en de andere 1 vga en 1 dvi zonder convertors. Anders zou ik het ook niet weten. Kijk anders even of je een screenshot kan vinden

• maikel
Een plaatje zegt mij weinig, dus ik zal 'm ook maar even hier posten.
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/v9280vs/v9280-vs_l.jpg

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
maikel schreef op 29 januari 2003 @ 14:06:
Een plaatje zegt mij weinig, dus ik zal 'm ook maar even hier posten.
[afbeelding]
2 dvi aansluitingen en 1 tv-out :?

• maikel
Inderdaad een beetje vreemd aangezien er ook video-in op moet zitten.

Op de pagina's van Asus staan steeds een aantal icoontjes/logo's voor de features en daar staat steeds dit logo bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/images/geforce4.gif

[ Voor 58% gewijzigd door maikel op 29-01-2003 14:16 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002

MBV

Bij XFX en Leadtec is dat ook zo: dan zit er een soort Y-kabel bij, naar video in/uit. hij heeft ook meer pinnetjes, lijkt op ps2. Als het een VIVO is, en dat werd mij uit het twix' verhaaltje niet duidelijk.

• maikel
Kan iemand me nog wat meer hierover vertellen?

Verwijderd

op die ene aansluiting kan je bijgeleverde 'break-out box' aansluiten.. daarop zitten de benodigde in- en uitgangen

• maikel
Ooooh, daar had ik dus niks over gevonden.
En waarom staat er bij al die kaarten op de site van Asus het logo van een GeForce4 MX terwijl het allemaal TI's zijn?
Het is toch OF MX, OF TI ?

Verwijderd

Het is inderdaad of MX, of TI.. en dit zijn allemaal TI's.. geen idee waarom dat MX logo er staat.. luie web-beheerder oid???

• maikel
Aha. Gelukkig maar, zou nogal vervelend zijn als ik 'm gekocht had en het bleek toch een MX te zijn of zo. :)
Bij de S staat wel '2nd VGA: YES', maar houdt dat ook in dat ie twee verschillend beelden kan tonen ?
Of is dat alleen maar bij de VS, want daar staat het expliciet bij.

Als dat laatste het geval is, ga ik denk ik voor de VS.

Verwijderd

maikel schreef op 30 januari 2003 @ 15:30:
Bij de S staat wel '2nd VGA: YES', maar houdt dat ook in dat ie twee verschillend beelden kan tonen ?
Jazeker! Op de VS heb je 2 DVI aansluitingen, op de S heb je een VGA en een DVI aansluiting. Beide aansluitingen worden aangestuurd door een aparte ramdac (chip voor beeld) -> 2 verschillende beelden. De TV-out is op een van de twee ramdacs aangesloten.
Wat betreft de TV-in: je hebt dan een stekkertje van ~ 8 pins voor in het zwarte gaatje tussen de monitor-outputs, door die connector kan dan TV-in en TV-out.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Hmm, deze verwarring heeft mij ook de verkeerde kaart opgeleverd! Ik heb de V8420S gekocht met de gedachte om daar mijn TV box opaan te sluiten. Dat rare stekkertje met 8-9 pinnentjes past prima, maar werken ho maar. Die vreemde aansluiting splitst alleen maar in twee soorten TV-OUts (SVHS en Tulp).

Er is op die ASUS site echt niet uit te komen wat welke type nu wel of niet kan, omdat je veel type aanduidingen tegenkomt die niet vermeld worden.

Zijn die dingen nog te flashen naar een hoger type? Enkel verschil om TV-IN te krijgen is de 'deluxe' serie kaarten met extra's waar je niet echt op zit te wachten, zoals die spetterend 3D bril! Ik ken de chip niet die dit afhandeld.

• maikel
Maar bij die kaarten staat toch echt dat ze video-in hebben.
En WhizzVin: dat "Beide aansluitingen worden aangestuurd door een aparte ramdac (chip voor beeld) -> 2 verschillende beelden." slaat dus op de VS en niet op de S (die heeft ook 2 aansluitingen: VGA en DVI) ?

• maikel
Zou iemand me nog duidelijk het verschil kunnen uitleggen tussen dual-vga (op de VS) en 2nd VGA (op de S) ?

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
raar dat je de Asus V9480/TVD GF4 TI4800 128Mb al wel overal kunt bestellen maar dat ie niet op de Asus Sites staan...

Zit nl. te twijfelen tussen die en de Asus V9280/TD/P GF4 TI4200 128Mb (is maar 16 euro goedkoper dus geld is het niet)

• pietvs
  • Laatst online: 12-08 16:30
De VS heeft als enigste video IN, en allemaal hebben ze video OUT. Als je de handleidingen download op de asus site kan je daarin kijken wat de verschillen precies zijn. Heb ik ook gedaan omdat ik dus naar een dualDVI kaart met video in zoek. Dat wordt waarschijnlijk de V9280VS omdat die dus DUAL DVI en video IN heeft. De 9180 heeft het ook maar dat is een MX. Check: http://ftp.asuscom.de/pub.../V9280_Series/E-V9280.pdf en dan wordt er hopelijk een hoop duidelijk.

System Specs - Homepage

• maikel
Wat een vaag gedoe zeg: in de docs staat inderdaad dat de VS als enige video-in heeft, maar volgens de site van Asus (http://www.asus.com/products/vga/v9280s/overview.htm) heeft de S toch ook echt video-in. :?

En ik weet ook nog steeds niet of die dual-VGA inhoudt dat ik 2 verschillende beelden kan krijgen (zoals wanneer je twee videokaarten hebt) of dat ie het gewoon kloont.

Verwijderd

maikel schreef op 01 februari 2003 @ 11:25:
Zou iemand me nog duidelijk het verschil kunnen uitleggen tussen dual-vga (op de VS) en 2nd VGA (op de S) ?
Ik ben zelf ook aan het kijken voor zo'n Asus kaartje, die VS heeft gewoon 2xDVI en wordt gelevert met 2 DVI-DSUB converters, de S staat voor superfast, hij heeft nl. geheugen dat sneller is geklokt dan een Ti400, deze heeft echter 1 DVD en 1 VGA en wordt gelevert met 1 converter DVI-DSUB.

Alle GF4 kaarten beschikken over een dual ramdac, dus gewoon 2 beelden onafhankelijk van elkaar, met dual vga bedoelen ze dat je 2 DSUB monitoren er op kan aanlsuiten.

Zelf ben ik er ook nog niet uit of ik voor de VS of S ga, eerst ff een pasr revieuws lezen die info geven over het snelheidsverschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 16:16 ]

• maikel
Ok, dus die twee beelden tegelijk is geen probleem.
Wat houdt 'DSUB' precies in?
Als dat iets anders is dan de standaard-VGA, kan S dus geen twee standaard-VGA-monitoren tegelijk aansturen.

Het wordt dus denk ik de S. Die kan wel twee standaard-monitoren aansturen, maar geen twee DVI's. En die heb ik toch niet. :)

[ Voor 29% gewijzigd door maikel op 04-02-2003 16:41 ]

Verwijderd

Denk dat ik die ook ga kopen, 2 monitoren is wel heel leuk enzo, maar voor mij niet praktisch :) (geen buro ruimte meer, en zou ook niet weten waarom ik precies 2 monitoren nodig zou hebben :P)

En de S is een stukkie sneller, zolang er maar 1 DVI aanlsluiting op zit vind ik het goed :)

Morgen maar even langs MyCom wippen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2003 17:00 ]

• pietvs
maikel schreef op 04 February 2003 @ 15:21:
Wat een vaag gedoe zeg: in de docs staat inderdaad dat de VS als enige video-in heeft, maar volgens de site van Asus (http://www.asus.com/products/vga/v9280s/overview.htm) heeft de S toch ook echt video-in. :?

En ik weet ook nog steeds niet of die dual-VGA inhoudt dat ik 2 verschillende beelden kan krijgen (zoals wanneer je twee videokaarten hebt) of dat ie het gewoon kloont.
Ik zou het eerst controleren voordat je hem koopt. Want de website is enorm vaag en staan vaak fouten op. In de manual staat toch echt:
Available Models
V9280 Video Suite
• DDR Frame Buffer + DVI-I (1st VGA) + DVI-I (2nd VGA) + TV-Out + Video-In
V9280S/TVD
• DDR Frame Buffer + VGA +DVI-I (2nd VGA) + TV-Out
V9280 TD
• DDR Frame Buffer + VGA + TV-Out

Dus de VS heeft als enigste video IN.

System Specs - Homepage

• pietvs
Verwijderd schreef op 04 February 2003 @ 16:55:
Denk dat ik die ook ga kopen, 2 monitoren is wel heel leuk enzo, maar voor mij niet praktisch :) (geen buro ruimte meer, en zou ook niet weten waarom ik precies 2 monitoren nodig zou hebben :P)

En de S is een stukkie sneller, zolang er maar 1 DVI aanlsluiting op zit vind ik het goed :)

Morgen maar even langs MyCom wippen :)
Het zou mooi zijn als je ons op de hoogte houd of de S dus wel of niet video in heeft en misschien dat je bij mycom alle modellen even kan bekijken voor ons?

System Specs - Homepage

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Ik denk dat ik zowat met hetzelfde probleem zit. Na de beslissing om een GF4TI kaart te kopen, begon het onderzoek, naar welke kaart u juist nemen.
Hierbij kwam ik oa bovenstaande problemen ook tegen:

1) hoe zit het met de DualMonitor? Hier heb ik reeds kunnen uit opmaken dat alle TI kaarten dit aankunnen, en je enkel nog een connector nodig hebt om DVI=>D-SUB om te zetten. (Is soms vaag of het erbij geleverd wordt of niet! Bij sommige precies wel, andere niet)

2) Een TI4800SE is een TI4400 met het enige verschil dat die AGP8x is. Maar als ik een prijslijst bekijk, dan is de 4800SE goedkoper dan de 4400 ???
vb vanuit een willekeurige prijslijst:
Asus V9480/TVD/128M GF4 Ti4800SE-8X Vivo, DVI, PAL 229 €
Asus V8440 Geforce 4 TI4400 128MB DDR TVOut 250 €
Hoe te verklaren? of zijn er wél verschillen?

3) Je ziet overal die Asus V9480 GF4TI4800SE op prijslijsten, MAAR nergens te bespeuren op de asus website? Heb ook gezocht via google, t.net, ... en ook niets van reviews te vinden of andere site hierover...
dus ook weer vaag!!

Iemand die nog wat verheldering kan brengen?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

• pietvs
Kristof schreef op 14 February 2003 @ 14:55:
Ik denk dat ik zowat met hetzelfde probleem zit. Na de beslissing om een GF4TI kaart te kopen, begon het onderzoek, naar welke kaart u juist nemen.
Hierbij kwam ik oa bovenstaande problemen ook tegen:

...

3) Je ziet overal die Asus V9480 GF4TI4800SE op prijslijsten, MAAR nergens te bespeuren op de asus website? Heb ook gezocht via google, t.net, ... en ook niets van reviews te vinden of andere site hierover...
dus ook weer vaag!!

Iemand die nog wat verheldering kan brengen?
Het lijkt wel een enorm zooitje bij ASUS. Want er staan een hoop kaarten niet op de website die er wel zijn. En op hun website zijn ze ook onduidelijk met aansluitingen enzovoort. Ze gooien een hoop door de war. Dat ben ik niet gewend van asus. Ik heb mijn leverancier gevraagd of hun een 9280VS konden bestellen maar konden ze niet krijgen want het is amper mogelijk om de juiste kaart te krijgen want er zijn er een hoop met meerdere nummers.

Ik hoop dat er een aantal mensen zijn die al verschillende versies van de ASUS videokaarten hebben zodat die precies kunnen vertellen wat wel en niet op de kaarten zitten. Daar zouden wij die een kaart willen aanschaffen heel blij mee zijn.

System Specs - Homepage

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Bij mijn leverancier hebben ze veel spullen van Asus ook niet op voorraad.. zij zeggen dat dat komt doordat ze vanaf het chinese nieuwjaar 3 weken dicht zijn geweest daarzo in Azië...

Misschien dat ze daarom ook achterlopen met het bijwerken van de website...

Verwijderd

Ik heb van de week mijn ASUS V9280/TD binnengekregen. Dit is dus een TI4200 met 1x DSUB en 1x DVI (converter bijgeleverd).
Misschien dat dit iets meer duidelijkheid geeft.

• maikel
En heeft die video-in ?
En heeft Bush z'n videokaart al binnen?

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:58
Volgens meerdere reviews die ik op internet bekeken heb heeft deze kaart wel degelijk video-in

bron:
http://www.hardocp.com/article.html?art=MzkyLDI=
http://www.vr-zone.com/reviews/ASUS/Ti4200-8x/
http://www.sharkyextreme....cards/article.php/1554221

En hier is een foto van de achterkant van de doos:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1038633666ErUkRvpqlz_2_2_l.jpg

Hier kun je rechtsboven nog net lezen:
video-in / tv-out

Ik ben er dus bijna zeker van dat de V9280S wel degelijk video-in heeft.

Disclaimer:
Mocht deze kaart toch geen video-in hebben, dan ben ik niet verantwoordelijk voor de eventueel geleden schade ;)

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43

rajackar

Blood Minister

Een collega van mij is in bezit van een Asus V9280S. De specificaties van deze kaart zijn als volgt:
- GPU clock = 275MHz, dit is ongeveer 10% meer dan bij een Ti4200 128MB en 8x AGP
- Memory Clock = 600MHz ipv de standaard 500MHz.
- Het type geheugen is BGA ipv. TSOP. Het verschil hiertussen is hem niet helemaal duidelijk, maar het schijnt sneller geheugen te zijn.
- Tevens heeft de kaart iets met 8 Layers ipv de standaard 6 layers. Dit heeft betrekking op de PCB, zover het uit de beschrijving op te maken is.

De kaart heeft overigens zowel Video In als Video Out dmv een externe bracket, die aangesloten wordt op de S-VHS aansluiting op de kaart.. Ook wordt er een converter bijgeleverd van DVI naar analoog.

S staat overigens voor een snellere versie dan de standaard specificaties.

De letters SE bij de huidige videokaarten houden in dat deze op een lagere snelheid werken, dan wat standaard is. Waarom dit zo is, is mij niet bekend. Dit is uiteindelijk terug te zijn in de prijs. Zie bovengenoemd voorbeeld.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
MBV schreef op 29 January 2003 @ 14:15:
Bij XFX en Leadtec is dat ook zo: dan zit er een soort Y-kabel bij, naar video in/uit. hij heeft ook meer pinnetjes, lijkt op ps2. Als het een VIVO is, en dat werd mij uit het twix' verhaaltje niet duidelijk.
S-video uitgang signaal??

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik heb nog wat info over de VideoSuite..

Hij heeft 2 DVI's met 1 converter naar vga , hij is video in en out dmv breakoutbox..

8x agp

Ja ja ja Nee !!

Pagina: 1