Toon posts:

Niets anders dan vastlopers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een pc staan met de volgende onderdelen:
* epox MB socket a (K8-TA2?)
* Diamond modem
* SB 5.1
* Realteak netwerkkaart
* Geforce 2 MX videokaart

Ik draai nu winXP home, en het enigste wat hij doet is vastlopen.
Er is nergens een duidelijk punt waaruit blijkt wat het probleem kan zijn. :?
Het enigste is dat het vastlopen, na de eerste keer, al gebeurd voordat ik een gebruiker kan kiezen. :'(

Alle onderdelen hebben altijd gewerkt, en werken in een ander systeem ook.
Mijn vermoeden is dan ook dat het een probleem betreft met het moederbord, of dat de temp. van de videokaart te hoog word.
De temp. van de proc. (amd athlon 1000) is 50 graden, en de kast temp. is 28-30 graden.
Temp. van de videokaart weet ik niet.

De onderdelen zijn nu ongeveer 2 jaar oud.

Kan het moederbord defect zijn, en zo ja, waar kan het dan aan liggen? Als de pc een tijdje uitgestaan heeft kan ik weer opstarten en een poosje werken waarna hij weer vastslaat.

En dezelfde vraag geld voor de videokaart, kan de temp. daarvan te hoog worden en de hele comp laten vastlopen.
Drivers voor de videokaart zijn de detanator 40.72

Iemand die hier iets meer van weet, of suggesties heeft om eens uit te proberen?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59

SmartDoDo

Woeptiedoe

Volgens mij hoort dit meer in PMG. Heb je de Hangen en Opstartproblemen al doorgenomen? Daar staan wellicht een aantal interessante zaken in.

Ik zou in ieder geval proberen zo kaal mogelijk op te starten, dus met zo min mogelijk hardware. Dat langzaam op te bouwen tot hij een keer gaat vastlopen. De temp van je processor lijkt me niet echt een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses als ik het in een verkeerd forum heb geplaatst.

Heb de draad net gelezen, maar ik heb dat dus zo'n beetje allemaal geprobeerd tot en met alles in een ander systeem, andere voeding etc.

Laatste wat ik geprobeerd heb is om te instaleren/starten met het absolute minimum.
Ieder keer wat toegevoegd, en kijken hoe het gaat. Zolang de kast maar op mijn kamer staat kan ik alles draaien. Heb alleen de progjes die daar genoemd zijn niet geprobeerd, zal ik nog ff doen.
Zet ik 'm op de plek waar hij moet komen te staan dan is het einde oefening.

Het enigste wat in de buurt van de comp. staat is de motor van een koelcel, maar die staat achter houten schotten, en er hangt een TL-lamp.
Lijkt me ook niet dat dit te veel stoort met elkaar.
Ook met de TL balk uit dan slaat hij vast.

Op mijn kamer heb ik altijd de kast open, en is de temp. een stuk lager.
De kamer waar hij staat is gewoon normaal kamertemp.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-08 11:57

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

OH >> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Misschien simpel gedacht maar een keer windows herinstallen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het, dat ik daar niet aan gedacht heb.

Heb ondertussen windows al een keer of 4 opnieuw geinstalleerd, maar het schijnt allemaal niets te helpen.
Na het installeren gaat het een poosje goed, en daarna is het weer het oude liedje.
O.a. win2k, win98 en nu dan winxp erop.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

xp pro een idee? hoor wel vaker over gelazer met xp home..
en geef je Hardisk 's een grondige test, wie weet liggen er wat clusters dwars

[ Voor 43% gewijzigd door dadj op 30-01-2003 16:02 . Reden: typo ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Spruit_elf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:02

Spruit_elf

Intentionally left blank

Verwijderd schreef op 29 January 2003 @ 00:36:
Op mijn kamer heb ik altijd de kast open, en is de temp. een stuk lager.
De kamer waar hij staat is gewoon normaal kamertemp.
is de airflow mischien bagger in die kast post eens pics of zo(als dat kan)
prober hem ook open te zetten op de plek waar ie moet staan

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 00:36:
...

Het enigste wat in de buurt van de comp. staat is de motor van een koelcel, maar die staat achter houten schotten, en er hangt een TL-lamp.
Lijkt me ook niet dat dit te veel stoort met elkaar.
Ook met de TL balk uit dan slaat hij vast.

...
Houten schotten bieden in de regel geen afscherming voor EMI/ EMC. Mocht dat het probleem zijn, zorg dan dat je de stekker in ieder geval in een geaard stopcontact steekt. Als die motor op dezelfde groep zit, zonder scheidingstrafo, stoort ie gegarandeerd op je voedingskabel. Aangezien dit echter vrij onbelangrijk is voor de betreffende pc, als ie goed geaard is, ligt het probleem vast ergens anders.
Pagina: 1