Ik heb thuis een pc staan met de volgende onderdelen:
* epox MB socket a (K8-TA2?)
* Diamond modem
* SB 5.1
* Realteak netwerkkaart
* Geforce 2 MX videokaart
Ik draai nu winXP home, en het enigste wat hij doet is vastlopen.
Er is nergens een duidelijk punt waaruit blijkt wat het probleem kan zijn.
Het enigste is dat het vastlopen, na de eerste keer, al gebeurd voordat ik een gebruiker kan kiezen.
Alle onderdelen hebben altijd gewerkt, en werken in een ander systeem ook.
Mijn vermoeden is dan ook dat het een probleem betreft met het moederbord, of dat de temp. van de videokaart te hoog word.
De temp. van de proc. (amd athlon 1000) is 50 graden, en de kast temp. is 28-30 graden.
Temp. van de videokaart weet ik niet.
De onderdelen zijn nu ongeveer 2 jaar oud.
Kan het moederbord defect zijn, en zo ja, waar kan het dan aan liggen? Als de pc een tijdje uitgestaan heeft kan ik weer opstarten en een poosje werken waarna hij weer vastslaat.
En dezelfde vraag geld voor de videokaart, kan de temp. daarvan te hoog worden en de hele comp laten vastlopen.
Drivers voor de videokaart zijn de detanator 40.72
Iemand die hier iets meer van weet, of suggesties heeft om eens uit te proberen?
* epox MB socket a (K8-TA2?)
* Diamond modem
* SB 5.1
* Realteak netwerkkaart
* Geforce 2 MX videokaart
Ik draai nu winXP home, en het enigste wat hij doet is vastlopen.
Er is nergens een duidelijk punt waaruit blijkt wat het probleem kan zijn.
Het enigste is dat het vastlopen, na de eerste keer, al gebeurd voordat ik een gebruiker kan kiezen.
Alle onderdelen hebben altijd gewerkt, en werken in een ander systeem ook.
Mijn vermoeden is dan ook dat het een probleem betreft met het moederbord, of dat de temp. van de videokaart te hoog word.
De temp. van de proc. (amd athlon 1000) is 50 graden, en de kast temp. is 28-30 graden.
Temp. van de videokaart weet ik niet.
De onderdelen zijn nu ongeveer 2 jaar oud.
Kan het moederbord defect zijn, en zo ja, waar kan het dan aan liggen? Als de pc een tijdje uitgestaan heeft kan ik weer opstarten en een poosje werken waarna hij weer vastslaat.
En dezelfde vraag geld voor de videokaart, kan de temp. daarvan te hoog worden en de hele comp laten vastlopen.
Drivers voor de videokaart zijn de detanator 40.72
Iemand die hier iets meer van weet, of suggesties heeft om eens uit te proberen?