[Max 5] 2 noob-vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:32

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
-Ik ben mijn eerste box-modeling avontuurtje in max begonnen en ik heb 2 vraagjes;
In de hier onder afgebeelde shot zie je dat ik 2 polygonen geselecteerd heb, nu wil ik graag een paar nieuwe polygonen aan de rest van het model plakken zodat de 2 geselecteerde polygonen onderdeel worden van een 'box' met 6 zijden. Hoe doe ik dat?
Afbeeldingslocatie: http://webgraphics.tmfweb.nl/temp/max_polygon.gif

-en hoe snijd ik eigenlijk een stuk uit een surface (in dit geval een raam uit de body die ik dus al ge-boxmodeled heb)?

This too shall pass

Verwijderd

hmmmzzz... kben zelf ook nog redelijk n00b hoor maar wat punt 1 betrefd kan je die geselecteerde polys niet gewoon extruden.

punt 2

maak een box ter grootte van je raam
verschuif die naar de plek waar je je raam wilt hebben
en dan kan je met boolean er een gat van maken

Verwijderd

Je kan idd de poly's extrude (gaat vooral handig als je je model naar editable-poly hebt omgezet).

pas op met je boolean, wil nogal eens fout gaan of een slordige mesh opleveren.
Met extrude kun j ook makkelijk je raam maken. Extrude de polys die t raam gaan vormen tot aan t einde van je dikte van de mesh. Delete nu de polys zodat er het gat ontstaat dat je wilt.
Nu is wel zo netjes om de vertex die ontstaan zyn na het extrude te welden met de orginele vertex.... hmpz.. hoop dat t een btje duidelijk is..

[edit typos, is veel t vroeg man :p]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 11:20 ]