ik heb net een hd koeler in mn kast zitten (was wel nodig, mijn maxtor heethoofd werd gewoon 51 graden als de verwarmingf een beetje aan stond
)
anyway: het is een spire cooler met 2 van die 'leuke' 40mm herrie dingen
normaal zou ik wel weten hoe ik een 3 pins op 7 of 5 volt moet laten draaien (search vraagje
)
maar deze koelers zitten op een andere manier verbonden aan mn voeding
je hebt een 4 pins mannetje (van de hd koeler dus) die gaat gewoon in een 4pins vrouwtje van je voeding, maar nu zitten er 4 draadjes (van elke fan 2) aangesloten op dat mannetje,
en dat mannetje gaat daarna gewoon weer over in vrouwtje
(gewoon een 4 pins verlengstukje van 3 cm, waar 2 fans op zitten...)
hoe lager krijgen? (maakt neit uit als die 4pins aansluiting helemaal 7 volt word, heb er toch zat)

zoiets, alleen dan met 2 fans...
(vandaag even geen reacties meer van mij, ga nu slapen
(ps, bestaat er niet een kabeltje dat ik er tussen kan zetten?
zo niet, en ik moet gaan knippen, hoe moet ik ze dan weer aan elkaar krijgen? dmv solderen?
(heb het met een oude fan ooit geprobeerd, de draadjes een elkaar te krijgen dmv een lijmpistool... geen suc6
)
anyway: het is een spire cooler met 2 van die 'leuke' 40mm herrie dingen
normaal zou ik wel weten hoe ik een 3 pins op 7 of 5 volt moet laten draaien (search vraagje
maar deze koelers zitten op een andere manier verbonden aan mn voeding
je hebt een 4 pins mannetje (van de hd koeler dus) die gaat gewoon in een 4pins vrouwtje van je voeding, maar nu zitten er 4 draadjes (van elke fan 2) aangesloten op dat mannetje,
en dat mannetje gaat daarna gewoon weer over in vrouwtje
(gewoon een 4 pins verlengstukje van 3 cm, waar 2 fans op zitten...)
hoe lager krijgen? (maakt neit uit als die 4pins aansluiting helemaal 7 volt word, heb er toch zat)

zoiets, alleen dan met 2 fans...
(vandaag even geen reacties meer van mij, ga nu slapen
(ps, bestaat er niet een kabeltje dat ik er tussen kan zetten?
zo niet, en ik moet gaan knippen, hoe moet ik ze dan weer aan elkaar krijgen? dmv solderen?
(heb het met een oude fan ooit geprobeerd, de draadjes een elkaar te krijgen dmv een lijmpistool... geen suc6