Hoi allemaal..
Mn pa vroeg vanmiddag of ik een executable kon maken die word kon openen direct naar een word document door middel van een parameter..
Ik met mijn ASP kennis ging ermee aan de slag en heb (eindelijk
) na een paar keer te roepen het kan niet.. een mooi ding geschreven.. Alleen heb ik nog iets wat mij niet lukt en wat ik ook niet kon vinden (of ik snapte het niet).. De exe doet het en opent via de Run ook het goede bestand.. alleen als ik dan in het taakbeheer kijk, zie ik daar de naam van de Exe staan.. terwijl mn word document geopend is enzo.. de code zover:
als er meer opmerking zijn graag, ik heb op school 10 weken vb gehad dus was best trots
[editje]
Ik had dit gevonden, maar kom er niet helemaal uit
[/editje]
Mn pa vroeg vanmiddag of ik een executable kon maken die word kon openen direct naar een word document door middel van een parameter..
Ik met mijn ASP kennis ging ermee aan de slag en heb (eindelijk
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Private Sub Form_Load() 'Created by Jasper Heus mail:jheus@hotmail.com 'Purpose: Open word document with extra parameter to specify the path Dim sCommandLine As String Dim WordDocument As String sCommandLine = Command() ' dit levert de command line op in sCommandLine WordDocument = sCommandLine Set wdApp = CreateObject("Word.Application") Set wdDoc = wdApp.Documents.Open(WordDocument) wdApp.Visible = True Set wdApp = Nothing Set wdDoc = Nothing End Sub |
als er meer opmerking zijn graag, ik heb op school 10 weken vb gehad dus was best trots
[editje]
Ik had dit gevonden, maar kom er niet helemaal uit
code:
1
2
3
| Private Sub Form_QueryUnload(Cancel As Integer, UnloadMode As Integer) Cancel = -1 End Sub |
[/editje]
[ Voor 11% gewijzigd door Jaspertje op 28-01-2003 22:38 ]