Toon posts:

Mandrake MNF - Spoofing MAC adres - Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met Mandrake MNF en heb op alle mogelijke wijzen geprobeerd om het MAC adres te spoofen. Dit wil ik omdat de originele Chello kaart in mijn Windows PC wil laten als backup.

Omdat ik gebruik maak van Chello moet ik het MAC adres spoofen. Op geen enkele wijze krijg ik dit voor elkaar. Normaal zou je verwachten dat dit in /etc/sysconfig/network-scripts/draknet_conf achter de parameter "Eth1Mac=" in te stellen is, maar dat werkt niet.

Ik wil niet "ifconfig down - ifconfig eth0 hw...." etc in een apart script plaatsen indien dit niet hoeft.

Hoe is dit op te lossen? Op de Mandrake fora is daar ook niets te vinden.
Momenteel draai ik FreeSCO al een paar jaar en dat werkt vlekkeloos. FreeSCO heeft alleen geen uitgebreide IDS mogelijkheden.

Problemen die ik reeds heb opgelost:
Inmiddels heb ik de LAN kant aan de praat gekregen met DHCP. Het blijkt namelijk dat je enkel het laatste byte moet ingeven bij het instellen van de DHCP range. Dus in plaats van 192.168.0.1 192.168.0.25 enkel 1 en 25 invullen. Een ander probleem was dat via de webadmin de ISA NE2000 kaart niet ingesteld kon worden omdat het IO adress en IRQ niet correct aan de driver worden doorgegeven. Oplossing: als root (eerst als user dan als SU omdat ik niet als root kan inloggen?!) inloggen en met draknet de kaart installeren. Webadmin ziet de kaart nog steeds niet, maar via autodetect vindt MNF de kaart uiteindelijk wel.

PS. deadinspace: bedankt, maar in geen enkel script kan ik ifconfig vinden voor je tip: pre-command="ifconfig ${IFACE} hw ether 00:11:22:33:44:55"

Verwijderd

Dit schijnt onder RedHat te werken, en MDK is een RH clone als ik me niet vergis...

IPADDR="1.2.3.4"
MACADDR="11:22:33:EE:FF:GG"

in je /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

http://www.google.nl/sear...t+hw+ether+ifcfg-eth0&lr=