Plextor 40x maakt enorme herrie

Pagina: 1
Acties:

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06
Ik heb hier een plextor 40x scsi cdrom speler liggen van een m8

Deze moet dus ff getest worden, en als hij goed is is het de mijne ;)

Het probleem is dus dat de cdrom perfect werkt, maar deze af en toe gewoon een kolere herrie maakt, niet te zuinig gewoon.

Dit doet de speler overigens met en zonder cd

Heeft iemand misschien een idee waaraan dit kan liggen en misschien opgelost kan worden :?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
wat voor herrie is het?
Van de fan (als die er in zit) of echt zo'n trillend geluid.
In het 2e geval alle schroeven goed vastdraaien.

Verwijderd

ik heb op et moment denk ik hetzelfde probleem.

om de zoveeltijd gaat ineens de drive spinnen, met of zonder CD erin. voor de rest doet hij het wel goed enkel het is wel irritant dat hij steeds weer gaat spinnen.

ik ben nog opzoek naar een oplossing en post die offcourse als ik het heb kunnen vinden, en houd in de tussentijd een oogje op het topic voor als het al opgelost is :)

[edit] *sigh* weer vergeten :/ dit is Jaguar645 op zijn eigen server pc, maar waarop rev altijd zit en dus ignelogged is :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 01:36 ]

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 15:17

dfr0st

Geel is mooier

open laten staan, niet echt een oplossing maar wel van het geluid af.

-

Verwijderd

dfr0st schreef op 29 januari 2003 @ 02:07:
open laten staan, niet echt een oplossing maar wel van het geluid af.
:P is wel een oplossing maar niet de gene die gezocht word ;)

Verwijderd

Ik heb hem zelf ook en volgens mij is het op te lossen door de nieuwste firmware te installeren.
Zelf heb ik mijn ultraplex 40 gewoon teruggestuurd naar plextor en een gloednieuwe ontvangen. Wat dat betreft heeft plextor een perfecte service op zijn scsi onderdelen

• Bossie
De drive maakt echt een takkeherrie, en hij ziet goed vast

@semmy, deze speler dateert uit 1999, en plextor geeft 2 jaar garantie dus dat gaat jammer genoeg niet

De speler kapt er nu ook mee tijdens het kopieren ed, ik denk dat ie gewoon rustig aan het sterven is :(

*edit*
De laatste firmware zit er ook al in

[ Voor 9% gewijzigd door Bossie op 29-01-2003 14:34 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:59

momania

iPhone 30! Bam!

(jarig!)
TLRnZ schreef op 29 januari 2003 @ 14:31:
deze speler dateert uit 1999, en plextor geeft 2 jaar garantie dus dat gaat jammer genoeg niet
Je kan allicht plextor even een mailtje sturen om te proberen.
Wat al gezegd is: Plextor levert op z'n SCSI spullen echt top service. Ze willen ook de beste in die markt zijn dus ze zullen wel moeten.
Zelf heb ik ook deze cdrom en eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ik heb volgens mij ook wel een keer de firmware ge-upgrade, dus dat zou je eens kunnen proberen. Helpt vaak wel.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mauriceb
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:18
Dat klinkt alsof je scsi kanaal gereset wordt. Heb ik ook eens gehad, Windows Verkenner blijft dan even hangen, alle cd-rom spelers spinnen opnieuw op alsof een cd voor het eerst wordt geraadpleegd. En dat is inderdaad behoorlijk irritant als je cd's bent aan het branden...

Ik heb het toen kunnen oplossen door de laatse nieuwe drivers te installeren, volgens mij was het force ASPI.

Ik heb dezelfde CD-rom speler (ook 1999) en ook een cd-r van Plextor en ik heb er nog ( >:) ) steeds geen problemen mee.

• Bossie
mauriceb schreef op 29 January 2003 @ 14:38:
Dat klinkt alsof je scsi kanaal gereset wordt. Heb ik ook eens gehad, Windows Verkenner blijft dan even hangen, alle cd-rom spelers spinnen opnieuw op alsof een cd voor het eerst wordt geraadpleegd. En dat is inderdaad behoorlijk irritant als je cd's bent aan het branden...

Ik heb het toen kunnen oplossen door de laatse nieuwe drivers te installeren, volgens mij was het force ASPI.

Ik heb dezelfde CD-rom speler (ook 1999) en ook een cd-r van Plextor en ik heb er nog ( >:) ) steeds geen problemen mee.
Heb je daar mischien een linkje van :?

edit

Google is my friend :)

ik ga die driver straks ff proberen, moet straks nog ff werken en dan post ik het resultaat wel ff

[ Voor 11% gewijzigd door Bossie op 29-01-2003 16:28 ]

• Bossie
*update*

Volgens mij is de drive inmiddels overleden, hij gaat niet meer open en is constant "busy"

/slotjuh

Verwijderd

Ik heb ook die drive, bedoel je die aanspin geluiden van de motor? dat is meetsal vrij normaal, ze noemen het wel eens het plextor geluid.
Dit gebeurd inderdaad ook als de SCSI bus word gerest.
Maar als i op busy blijft staan en hij gaat niet meer open en dicht is i of verkeerd aangesloten of hij is overleden.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:49

grimson

domeingrommer

RIP !

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• Bossie
idd :(

*1337 post*

[ Voor 7% gewijzigd door Bossie op 30-01-2003 15:45 ]

Pagina: 1