Toon posts:

19" Monitor advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een 19" monitor en ik zag op BBS Nederland (http://www.bbsnederland.nl/)
wat leuke goedkope staan. De vraag is, welke raden jullie me aan?
(ik ben natuurlijk een monitor-leek/idiot).

Hansol 900P/910P: fl853,17
Dot Pitch .26mm (HOR. 0.22mm)
Resolution 1024x768 @ 60Hz, 70Hz, 75Hz, 85Hz

Likom K9033LD: fl828,28
0.25/0.26 DOT Pitch
1024x768 NI @ 115 Hz

Iiyama S900MT1: fl820,78
Dot pitch 0,22mm x 0,14mm x 0,26mm (H x V x D)
Resoluties 1024 x 768 @ 118Hz

Hansol 910A: fl809.58
Dot Pitch 0.26mm (0.22)

Ik weet dat dit belangrijk is, maar moet ik op nog meer letten?
Ik geloof dat Hansol900p/910p geen flatscreen is (kut dus).

Thanx for helping out!

• r00tie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
1 woord: Iiyama

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

Als de Iiyama S900MT1 een monitor is met platte scherm dan zou ik voor de Iiyama gaan
(als ik uit die 4 moest kiezen dan)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:51
ik zit nu te staren naar die s900mt...en dat is dus geen flatscreen. Verder wel een prima monitor hoor. beeld is rustig en goed naar te kijken. Kost weinig en niet onbelangrijk:
de garantie! 3 jaar lang en ze komen hem binnen 2 werkdagen ophalen en dan krijg je een vervanger tot ie gerepareerd is. Bij de andere merken weet ik niet hoe dat zit.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-08 19:39

ken

dan zou ik zoeken naar een ander

ga echt voor een platte scherm kost wel iets meer maar dan heb je ook wat

bezuinig niet op een monitor
als je eenmaal een platte scherm hebt dan wil je niks anders meer :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 17:03
wanneer komt de lg flattron 19" nou es een keer uit? dan heb je tenminste flatscreen zonder damperwires... (maarja, ze hebben nog lang geen 21", dus mijn iiyama 22" zal ik nog wel ff houden >:))

• sanderb
ok..waarom is een flatscreen dan zoveel beter???
Bij mij ging de keuze tussen een "gewone"19" of een flatscreen 17". (beiden Iiyama)
Ik weet dat je eerst moet wennen aan een flatscreen. als je dat voor het eerst ziet lijkt het beeld "hol"te zijn, omdat je al je hele leven tegen bolle buizen aankijkt en dit als recht ervaart. Ook die damperwires zijn in het begin irritant vind ik. Het zal best dat het went, maar wat is er dan zoveel beter aan flatscreen, buiten dat een cirkel echt een cirkel is en een vierkant een vierkant. ik heb die test van ct gedownload en om nou te zeggen dat ik hier een enorm vervormd beeld heb...neuh! recht is recht!

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Nah flatscreen hoeft niet echt. Ik zoek gewoon een degelijke 19" monitor want ik ben die 15" hier nou wel een beetje zat. :(
Thanx for helping out so far though.

• sanderb
als flatscreen niet echt hoeft (haal je ook niet in die prijsklasse) kan ik je de iiyama aanraden. die heb ik zelf en bevalt dus prima. over de anderen kan ik niets zeggen. probeer ze anders eens te gaan bekijken in een winkel (hebben ze die ergens allemaal bij elkaar staan...:) )
en wat is de garantie bij die andere monitoren? een vriendin van me had een 17" die het an 2 jaar begaf en niks geen garantie meer..das zonde van je geld. een monitor hoort heeel lang mee te gaan...maar toch..

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

IIyama A901HT!

Don't You stare there, Operate!

• sanderb
mwah....das maar een klein prijsverschilletje he :)

Verwijderd

Topicstarter
Nuttig ja..
Maar als een flatscreen monitor het extra geld echt waard is, is het een kleine moeite om het budget wat te verhogen. Als het om kwaliteit en zuurverdiend geld gaat (*cough* studiebeurs *cough* (just kidding dammit) ben ik errug geduldig!

• sanderb
ik kan van die 435 per maand niet echt lekker sparen hoor...maar als je dan toch voor kwaliteit gaat...pak dan meteen de duurste 21"....en gooi er dan ook meteen een videokaartje tegenaan van zo'n 2000 piek....maar tegen de tijd dat je dat bijelkaar hebt ben je al afgestudeerd...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jongens hij wil geen flatscreen, probeer het maar niet

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb een hansol... 17" en die is niet flatscreen inderdaad... Neem hem dan niet!!
Ik heb er spijt van.

Ik zou voor de Iiyama gaan. 1 vraag:
Waarom ga je uit van 1024 * 768?

Dat is toch niet de resolutie die je op een 19" gaat draaien.

Verwijderd

mmm ik heb de LG Studioworks 995E en die bevalt me echt prima:)

----
ik draai op dit moment op 1280x1024@85Hz

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-08 18:17
Ik zou lekker voor die Iliyama gaan, lijkt een zeer goede prijs/prestatie verhouding.
Ken hem verder niet.

Ik heb zelf nu al weer 1 3/4 jaar een Belinea 19" draaiend op 1280*1024 @ 85Hz
(max is 1600) en geen platte buis, maar een een gewone ordinaire "bolle" buis en dat bevalt goed.

Op een "platte" buis van Iliyama zitten 2 of 3 van die dunne haarlijntjes en die zijn &%#@$$#^% klote, echt iritant vindt ik dat.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>... en wat is de garantie bij die andere monitoren? een vriendin van me had een 17" die het an 2 jaar begaf en niks geen garantie meer..das zonde van je geld. een monitor hoort heeel lang mee te gaan...maar toch..[/quote]Ook als je monitor na 3 jaar kapot gaat heb je nog garantie, dat staat in de wet, het gaat namelijk over "de verwachte levensduur" en die is bij een monitor echt geen 1 jaar.

Je leverancier kan je dan aansprakelijk stellen omdat hij een slecht product heeft verkocht!!! Dus trap er niet in als iemand zegt dat je maar 1 jaar garantie hebt.

• sanderb
een probleem:
Het bedrijfje waar ze die compu had gekocht bestaat niet meer. Het is een noname monitor, dus ik heb geen id bij wie ik dan aan zou moeten kloppen?

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:31
ik heb een iiyama en het is best aan te raden
echt heeeeele hoge refreshrates, en mooi strak beeld..
Ik heb de A901, da's dus zo'n dure flatscreen, maar ik heb gehoord dat het S model ook een supermooi beeld geeft
Met iiyama zal je niet snel verkeerd gaan in ieder geval, al zullen die andere monitoren ook best mooi zijn.

WEBN & chill (@IBKR)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm. Ik denk dat ik maar voor de Iiyama dan. Iedereen blijkt er zeer tevreden over. (ik zal morgen maar eens ff het verschil checken tussen normaal en flatscreen bij de plaatselijke mycom)

Thanx for the help all.
Pagina: 1