Waarom grappige reacties eerder gemodereerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom worden zogenaamde grappige, open deuren (die ook nog niet eens grappig zijn) eerder gemodereerd dan een inhoudelijke? Is het soms dat die gewoon een +1 krijgen omdat ze "grappig" zijn, of omdat ze gemakkelijker cq. sneller te beoordelen zijn dan andere reacties. Ik zie echt veel reacties die proberen grappig te zijn daarvoor ook nog eens beloond worden met een +2.

Als voorbeeld neem ik deze reactie. Deze is in het afgelopen uur geplaatst, en nu al staat ie op +2. Nu kan er wel gezegd worden van vriendjespolitiek enzo, maar dan vraag ik me af of het dan wel nog nut heeft om de ΓΌberhaupt te reageren. Ik heb een beter idee: ik ga op elke reactie een open deur plaatsen waarin ik grappig probeer te zijn, eens kijken hoeveel mensen dan wakker zullen worden :{.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:11

botoo

πŸ’€ too old to die young

Omdat de mensen nu eenmaal op gevoel modden ipv op inhoud |:( , en dat krijg je er schijnbaar niet uit :|

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh die heb ik gemod met +1 grappig toen ie nog unmodded was. Ik ken die gast totaal niet, ik vond het grappig en zag dat de andere reacties mbt. die ik had gelezen (!!! stuk of 15 schat ik zo) al gemod waren waar ik het mee eens was. En anders komt-ie wel uit op +1 grappig ofzo als anderen het flauw vinden. Alsof dat zo'n punt is. Dus, even je vooroordelen voor je houden enzo.

Daarnaast: momentopname...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Grappig bedoelde post komen in regel op 0 of 1 uit (al naar gelang de humor ervan en de humor van de moderator).

Zo ben ikzelf een beetje een zuurpruim, zie een 'grapje' al gauw als de zoveelste variatie (dubbelpost dus), maar als mijn mondhoeken trekken dan laat ik 'm wel op 1 staan. Pas als ik van m'n stoel val vind ik dat het grapje boven het maaiveld uit mag komen.
dwz, als ik daardoor niet m'n laptop laat vallen, want dan gaat 'ie naar de haringkelder . . .

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Grappig bedoelde post komen in regel op 0 of 1 uit (al naar gelang de humor ervan en de humor van de moderator).
Same here :)
Voegen inhoudelijk niks toe en dan houdt het bij mij snel op.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[nohtml]
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 23:45:
Oh die heb ik gemod met +1 grappig toen ie nog unmodded was. Ik ken die gast totaal niet, ik vond het grappig en zag dat de andere reacties mbt. die ik had gelezen (!!! stuk of 15 schat ik zo) al gemod waren waar ik het mee eens was. En anders komt-ie wel uit op +1 grappig ofzo als anderen het flauw vinden.
Dat iedereen iets anders vind van een grap is logisch, want niet iedereen lacht om dezelfde grappen. Dat is maar goed ook :P.
Alsof dat zo'n punt is.
Waar ik dus op doel is dat grappig bedoelde reacties eerder hoog staan dan andere reacties.
Dus, even je vooroordelen voor je houden enzo.
:{ B)
botoo schreef op 29 januari 2003 @ 08:34:
Zo ben ikzelf een beetje een zuurpruim, zie een 'grapje' al gauw als de zoveelste variatie (dubbelpost dus), maar als mijn mondhoeken trekken dan laat ik 'm wel op 1 staan. Pas als ik van m'n stoel val vind ik dat het grapje boven het maaiveld uit mag komen.
Ik mod ze dan niet dubbelpost, maar eerder overbodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou en dat is geen probleem als ik 'm +1 grappig doe en een ander overgewaardeerd wordt het +1 grappig. Dat grappige posts eerder goog staan zie ik verder geen feiten voor in dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

Het valt misschien eerder op omdat je een grappig-post heel makkelijk herkent, en omdat de standaardscore hooguit op de 1 ligt, dus afwijking van die norm springt eerder in het oog.

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Leuke grapjes mogen wmb best op +2 hoor. Jullie doen net alsof een grappige reactie per definitie waardeloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Mag zo zijn, maar als er _iets_ persoonsgebonden is, dan is het humor wel. Daar komt bij dat je nog maar zelden een originele grap ziet (althans in mijn ogen :)), dus persoonlijk ben ik dan sowieso al eerder geneigd om een reaktie op de 1 te laten staan.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

polaris schreef op 29 januari 2003 @ 17:02:
Leuke grapjes mogen wmb best op +2 hoor. Jullie doen net alsof een grappige reactie per definitie waardeloos is.
Op een moppenforum kan je alle grappen en grollen naar de humor ervan categoriseren, op T.net word er gemod naar informatieve waarde, en in de T.net grappenmakers voegen daarin zelden veel toe.

uit de faq:
Grappig:

Omdat zogenaamde grappige postings vaak onterecht hoge scores krijgen is de * botoo totaalscore voor de moderatie tag 'Grappig' beperkt tot 2 punten. Mocht een posting volgens jou toch meer waard zijn, dan kun je altijd de andere positieve tags gebruiken.

FXDLS 'S&S edition'

πŸ’€ memento mori πŸ’€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Ik vind grapjes op +2 in principe niet erg, maar als ik ze niet lollig vind mod ik wel naar de 1 toe. Als het echt een domme opmerking is die elke keer weer gemaakt is gewoon keihard 0-overbodig

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1