Toon posts:

[VBA/Word] Functie maken voor font / size *

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een scriptje om een formulier uit te schrijven in in een document. Nu heb ik meerder keren met een aantal fonts te maken. Elke regel die ik vet wil drukken en een grootte er op wil toepassen kost mij tig regels aan vba code. Is er niet een manier om een stukje code weg te zetten waarin in je een font en size aangeeft en die code steeds toepast op de stukken waarin je het wilt hebben?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
copy paste heet dat :)

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Je bedoelt in een macro die je achter een button hangt?
Of een function SUB?
Of iets wat ik zonder telepatie niet kan begrijpen anders?

[ Voor 5% gewijzigd door kvdveer op 28-01-2003 21:53 . Reden: In vb heet dat een sub, niet een function of een method ]

Localhost, sweet localhost

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik het zo zeggen ik wil in een stuk script een niet 10 keer een font instellen. En de copy past methode bedoel ik al helamaal niet. Als ik bijvoorbeeld in een code kan verwerken dat FontId1 (iets in de trend) zeg dat size is tien, tekst is vet en onderstreept. Dan moet ik dus in code steeds FontId1 kunnen aanroepen. Zo wordt de code eenstuk korter!

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Je beschrijft een sub, een procedure dus. Als je dat niet kent is het in ieder geval verstandig om eens serieus na te denken over een boek over de beginselen van het programmeren.
Je kunt een stuk code maken die de gewenste acties uitvoert op de tekst die op dat moment geselecteerd is. Dan roep je dat stuk code aan door middel van de naam die je in het begin hebt bedacht voor de verzameling 'opmaak-code'.
Zoek ook eens op google en MSDN naar de verschillende termen die je hier hoort...

My personal website

Verwijderd

blackwin, blijkbaar wil niemand je echt helpen. Beetje overdreven reactie mensen!

In Word kun je stylen gebruiken. Als je een aantal voorkeursstylen aanmaakt dan kun je deze gewoon in vba gebruiken. Zie [Format], [Style]. Gebruik evt de record macro functie om te zien hoe de code eruit komt te zien. Succes.
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    Selection.TypeParagraph
    Selection.Style = ActiveDocument.Styles("Normal")
    Selection.TypeText Text:="test"
    Selection.TypeParagraph
    Selection.Style = ActiveDocument.Styles("test")
    Selection.TypeParagraph
    Selection.Style = ActiveDocument.Styles("Normal")
    Selection.TypeParagraph

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 11:46 ]

Pagina: 1