Toon posts:

[Director MX] Transitions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een transition laten af spelen op 1 plaatje.
Ik heb een transion neer gezet in de effecten bar. Echter speelt hij de transition af op elke laag die er onder zit (sprite). Hoe kan ik het zo maken, dat die het op alleen het plaatje doet waar ik dat wil ?

BVD.

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07-2025
een transition werkt op alle sprites...

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet juist niet, is dat te voorkomen met een script ?
ik las wel iets van puppetTransition, maar dat lukt niet.

• hobbit_be
nee - je kunt geen transitions toepassen op 1 sprite alleen op de hele scene. als
je zelf sprite transitions will toepassen zul je daar behaviours voor moeten schrijevn (raad aan om Flash te gebruiken). Transitions zijn eigenlijk alleen om PowerPoint presentation mee te maken en is al HEEL oud :) als iets puppet noemt wil dit zeggen dat het 'object' via lingo kan worden gecontroleerd maar je kun niet meer dan als in de score: sorry :)... weet niet wat je wil doen dus kan je ook niet echt meer helpen dan dit

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het antwoord, ik zal even laten zien wat ik wil.
Door middel van mijn dir bestandje wat u hier kunt downloaden: http://www.multimedia-4u.nl/bob_marley_2.zip

Bij de 4e knop (video), komt een plaatje rechts onder, en alleen dat plaatje moet een disolve hebben, en niet alle buttons die nu dus mee gaan.

BVD.

• hobbit_be
yow... hmm is dit commercieel?

in ieder geval zul je dit niet met een transition kunnen doen (is ook niet proper) als het aan
mij lag zou ik geen dissolve gebruiken -> nogal kinderlijk (no offence) een mooie fadein is altijd netter (en dat gaat wel in director). als je nou absoluut dit wel zou willen zou ik zoeken
naar dissolve lingo behaviour. iemand heeft vast een dissolve geschreven in image lingo en dit kun ke dan op je sprite 'plakken'. Heb helaas geen tijd deze maand anders zou ik graag het even proggen, maar het bestaat vast!. anders kijken wat je met Flash MX kunt doen aangezien die je mooi kunt importeren dus als je een dissolve in Flash MX (kun je misschien effe posten in deze GoT ;) zitten veel studenten met wat tijd) hebt kun kje die direct gebruiken. Maar het gaat best wel :).

Voor de rest best wel proper, hoewel ik zelf nooit de score gebruik :)
Pagina: 1