Toon posts:

[outlook XP] 2 van de 3 contactpersonenlijsten removen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo pplz

Nieuw probleem:

Mijn outlook heeft 3 lijsten met contactpersonen! waarvan ik er natuurlijk maar 1 nodig heb... En het is enorm moeielijk om deze 2 te verwijderen. Ik zal de boel toelichten met afbeeldingen en uitleg...

Ik draai XP pro by the way

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.steffann/printscreen1.jpg

Klik hier voor de 1024 versie van de afbeelding

Hier begint mn probleem. Je hebt een nieuwe email geopend, en je klikt op Aan. Dan krijg je dit bericht...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.steffann/printscreen2.jpg

Je klikt op OK, en je krijgt NO CONTACTPERSOON TE ZIEN. terwijl je er toch 67 in je lijst hebt staan! Je probeert iedere knop die er zit: eigenschappen, nieuw enz enz.
Nix helpt, je krijgt altijd de foutmelding van afbeelding 1.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.steffann/printscreen3.jpg

Het enige waar je op kunt klikken is op het scrollpijltje in het bovenste menu waar CONTACTPERSONEN staat. Je ziet nu 3 contactpersonenlijsten :D jahaa. bijzonder!!!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.steffann/printscreen4.jpg

Als je de 2e probeert, krijg je ook de foutmelding van afbeelding 1.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.steffann/printscreen5.jpg

alleen nummer 3 doet het. Deze geeft mijn 67 contactpersonen weer die ik ook in de contactpersonen in de normale outlookbalk heb staan.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/p.steffann/printscreen6.jpg

Bij de 3e lijst staan dus wel alle contacten zoals je kunt zien...

Kortom, dit is super vervelend. Vooral als je een moeder hebt die niet zo goed kan omgaan met een PC. Dan wil je natuurlijk dat als je op AAN klikt je de contactpersonen te zien krijgt en niet een hoop gezeur met foutmeldingen moet oplossen...

WAT IK ZELF GEPROBEERD HEB...

Ik heb al geprobeerd alle contactpersonen en emails in een nieuw .pst bestand te zetten. (dit is het bestand van meer dan 50MB in C:\Documents and Settings\USER\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook waarin alle emails en contactpersonen opgeslagen worden) Uit de "oude" .pst heb ik alle emails en contactpersonen geknipt, en op het bureaublad geplant. De "oude" .pst heb ik vervolgens verwijderd, en vervangen met een lege .pst uit de account van een andere gebruiker. Nu heb ik alle contactpersonen en emails terug gezet. Maar IPV 3 contactpersonenlijsten, zijn het er nu 4 geworden, en alleen de 4e doet het!!! :( :'(

In de foutmeldingen staat dat je de help van Outlook moet vragen. Je roept meneer IJzerdraad dus op, en je typt contactpersonen in. Maar zoals gebruikelijk vind je geen oplossing...

Laatste hoop??? GoTten!!!

en nou maar hopen dat ze me wille helpen
alvast bedankt!!!

ONYX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In het kader van een kick: mooi uitgebreide uitleg van wat er aan de hand is. Zou iedereen zo kunnen doen :*

En een ontopic poging:
Outlook balk -> eigenschappen contactpersonen -> activiteiten -> contactpersonen wijzigen. Staan er daar toevallig wat te veel aangevinkt?

edit:
Al zou het verstandig (en aardig) zijn als je de plaatjes een stuk kleiner maakt in kilobytes. Met meer dan 1MB aan plaatjes geven mensen zonder breedband het al heel snel op ;)

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 31-01-2003 19:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:37:
Het enige waar je op kunt klikken is op het scrollpijltje in het bovenste menu waar CONTACTPERSONEN staat. Je ziet nu 3 contactpersonenlijsten :D jahaa. bijzonder!!!
Jammer genoeg niet :) :
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/co.png
EDIT: Hier niet helemaal goed zichtbaar :| , maar ik heb dus 2 contactpersonen lijsten. Die geladen is is de tweede, en dat waarschuwingsvenster komt omdat ik de eerste probeerde te openen.
F_J_K schreef op 31 January 2003 @ 17:43:
En een ontopic poging:
Outlook balk -> eigenschappen contactpersonen -> activiteiten -> contactpersonen wijzigen. Staan er daar toevallig wat te veel aangevinkt?
Daar staat bij mij maar één contactpersonen, terwijl ik er 2 heb :(

Ik heb dit overigens sinds dat ik na een reïnstall mijn outlook.pst teruggekopiëerd had, de volgende keer importeer ik het oude bestand maar eens, misschien dat dat beter gaat.

Tijdelijke oplossing die bij mij altijd werkt: Zogauw ik naar iemand in 1 van de contactpersonen groepen een email stuur, blijft die contactpersonen als standaard ingesteld staan.

edit:
Trouwens nog nooit een topic met zó weinig reacties op GoT gezien :+

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 31-01-2003 19:27 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor het compliment :D

De afbeeldingen zijn nog maar 50K :D was effe vergeten ze te comprimeren srry

maar nog effe over die Tip van jou: er staat maar 1 contactpersonen aangevinkt, omdat er ook maar 1 in de lijst staat. Alleen als je emails maakt vind hij opeens 3 lijsten met contactpersonen... :@

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En de tijdelijke oplossing van XanderH doet het hier ook niet
En ik heb net Office opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 31 januari 2003 @ 21:23:
bedankt voor het compliment :D
Welk compliment :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
maar goed, ik weet nog steeds niet echt wak er nou aan moet doen...
nog andere ideeen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-10 17:04

pbd

hoeveel staan er bij jou bij:
- menu Extra
- Emailaccounts
- Bij "adreslijst" aanvinken van "bestaande adreslijsten en adresboeken weergeven of wijzigen" en dan "Next"

Mocht je het daar niet kunnen vinden dan moet je mogelijk in het register duiken omdat er mogelijk verwijzingen achter gebleven zijn van reeds verwijderde adresboeken (door herinstallatie of import vanuit Outlook Express).

[ Voor 7% gewijzigd door pbd op 04-02-2003 00:22 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heel misschien kan je hier nog wijzer uit worden: Outlook XP: 4 hidden "contacts" folders?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had exact hetzelfde probleem toen ik een nwe laptop kreeg.
Nadeel was dat het Japanse s/w was dus ik weet niet precies wat de foutmeldingen waren, maar nu ik dit zag begreep ik het.

Wat ik gedaan heb.

Outlook opnieuw geinstalleerd, vervolgens de .pst file van de oude compu gekopieerd (cdrom) en toen de file handmatig neergezet in de map waar op de nwe compu de .pst file staat (eerst de oude weghalen).
Dit was voor mij de truuk...

mvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Hey, ik heb een voor mij werkende oplossing :):
blackd schreef op 15 oktober 2002 @ 18:02:
En wat staat er bij Tools -> Email accounts -> View or change existing directory or address books?
Hier heb ik alles verwijderd, opnieuw een outlook adresboek toegevoegd, ik kreeg de melding dat ik outlook moest herstarten, even in mijn adresboek kijken - shit, leeg :( - weer even naar Tools -> Email accounts -> View or change existing directory or address books, kiezen voor edit, stond niets in het lijstje en ik kon ook niet toevoegen :( , venster sluiten, adresboek openen, en wat zag ik daar :) Één contactpersonen lijst met al mijn namen er in !!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat laatste van XanderH ook es proberen...

Laat strax meer weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik geloof dat ik de oplossing heb
- Klik op je adresboek in de taakbalk van Outlook
- ga naar tools/options
- onderin staat " When sending mail .. blablabla"
- hier staan 3 ( in jouw geval) contacts
- een hiervan is jouw oorspronkelijke adresboek. klik op properties om te kijken welke het is die in jouw pst staat.
- verwijder de andere 2 die leeg zijn

je dient nog wel aan te geven boven aan welke van de 3 contacts je wilt gebruiken

edit:

Aanvullende informatie:

Start Outlook 2002.
On the Tools menu, click E-mail Accounts.
Click View or change existing directories or address books, and then click Next.
Click Outlook Address Book, and then click Remove.
Click Yes when you receive the prompt to confirm the removal.
Click Add.
Click Additional Address Books, and then click Next.
Click Outlook Address Book, and then click Next.
Click OK when you receive the message to restart Outlook 2002.
Click Finish.
Click Exit on the File menu to quit Outlook 2002.
Restart Outlook 2002.
In the Folder list, right-click the folder that you want to use with the Address Book (for example, right-click Contacts), and then click Properties.
Click the Outlook Address Book tab.
Click to select the Show this folder as an e-mail Address Book check box (if it is not already selected), and then click OK.

[ Voor 63% gewijzigd door docftp op 09-02-2003 14:38 ]

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XanderH ownzzz...

Zijn trucje werkte bij mij ook :D tnx!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op 09 February 2003 @ 14:31:
XanderH ownzzz...

Zijn trucje werkte bij mij ook :D tnx!!!
Ik ben blij dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 16:35
Ik heb in windows 2000, enig id hoe het dan moet; adresboek zit bij mij namelijk niet in windows, maar wel onder outlook

Earth is nice, heaven is better...

Pagina: 1