[DNS] A record WWW werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Ik ben bezig met een DNS server voor tijdens een lanparty. Hiervoor gebruik ik de bijgeleverde DNS server van Windows 2000 Server.

Ik heb diverse A (host) records aangemaakt die allemaal blijken te werken.

code:
1
2
3
C:\Documents and Settings\Edwin>ping velochill.fragvalley.lan

Pinging velochill.fragvalley.lan [10.0.1.3] with 32 bytes of data:

Uiteraard krijg ik geen ping reply, maar hij resolved netjes de DNS naam naar het goede IP.

Nu komt mijn probleem. Op de DNS server PC draai ik ook de website voor de lanparty. Ik wil dus een A record aanmaken genaamd www en die verwijzen naar IP 10.0.0.1
Ik gebruik dus 2 subnets, maar dat maakt op zich niets uit. Het probleem is dus dat ik deze melding krijg als ik www wil pingen:

code:
1
2
C:\Documents and Settings\Edwin>ping www.fragvalley.lan
Ping request could not find host www.fragvalley.lan. Please check the name and try again.

Het rare is dat als ik bijv. een A record aanmaak genaamd INTRANET en die verwijs naar hetzelfde IP (10.0.0.1) dat het dan wel werkt.

Is WWW een gereserveerde ofzo die ik ergens apart moet instellen ?!?!

Plz help !

Verwijderd

Je link in je sign naar "Fragvalley Lanpary" werkt ook niet. Of is dat toeval :P .

Waarom wil je perse www ervoor hebben. Het is wel mogelijk, maar ik neem aan dat je ook een proxyserver gaat installeren voor de lanparty of niet :? Want dan wordt het iets moeilijker.

• EdwinB
Nee, de clients zullen via NAT het internet opgaan. Zoals het hier nu bij mij thuis dus ook werkt.

Hmz. Ff mn signature repareren.... http:/// werkt niet nee :)

• Ezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2024

Ezz

Zitten 10.0.1.3 en 10.0.0.1 wel in het zelfde subnet???

...The needle was four feet long and thick as a pencil. I tried to run but the doctor had been an olympic javelin champion. My new nickname at the hospital is Bob - short for shishkabob...

Verwijderd

Ezz schreef op 28 januari 2003 @ 21:44:
Zitten 10.0.1.3 en 10.0.0.1 wel in het zelfde subnet???
Wat is je subnetmask :?

• EdwinB
Het lijkt me logisch dat ik gewoon kan pingen en remote beheren naar 10.0.0.1

Mijn subnetmask is dus (zoals verwacht) 255.255.254.0

Dit was natuurlijk ook te herleiden uit het stukje:
Het rare is dat als ik bijv. een A record aanmaak genaamd INTRANET en die verwijs naar hetzelfde IP (10.0.0.1) dat het dan wel werkt.

• Ezz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2024

Ezz

Als 10.0.0.1 buiten jouw domein valt, dan zal een DNS met alleen www niet worden omgezet naar het juiste ip. Pingen naar www zal wel lukken.

Als je de DNS aanpast en de totale naam www.fragvalley.lan hierin laat verwijzen naar 10.0.0.1 werkt het wel.

...The needle was four feet long and thick as a pencil. I tried to run but the doctor had been an olympic javelin champion. My new nickname at the hospital is Bob - short for shishkabob...

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Normaal gesproken maak je een CNAME record aan, ofwel een alias. De alias is dan www en die is dan voor machine.fragvalley.lan

Mijn iRacing profiel

• EdwinB
Het probleem is 'opgelost' door bij computer identification (werkgroep enzo) op MORE te klikken en dan bij Primary DNS suffix of this computer in te vullen: fragvalley.lan

Toen werkte t ineens. Maar ik vind het geen nette oplossing

Verwijderd

dan valt dus je dns server blijkbaar niet in het fragvalley.lan domain, anders hoefte je de primary dns suffix niet te veranderen.

Maar je hoort dit op te lossen dmv CNAME's
Pagina: 1