Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

probleem met winlirc + ab

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na ongeveer een week te hebben gegoogled en ongeveer 300 got topics gelezen te hebben zit ik nog steeds met mijn probleem en ms kan een van jullie me helpen
ik heb een ir receiver gebakken via dit schema
Afbeeldingslocatie: http://remote-controlled.org/img/schema.gif

hij doet het....althans....dat weet ik iig.....
ik krijg met serial watcher gewoon code en heb dus nu winlirc geinstalld en zet hem op com 2.... alles flex... ik probeer raw code uit.... werkt ook
dus ik denk nu ga ik hem learnen want ik kan de config file niet vinden voor mijn ab
namelijk een samsung ding van een stereo torentje

maar als ik wil gaan learnen en op een knop moet drukken geeft hij geen reactie
en ik snap er geen hout van waarom geeft hij in hetzelfde programma wel aan dat hij code ontvangt maar als ik wil gaan learnen doet hij compleet niets ik krijg na verloop van tijd dat hij geen signaal ontvangt

wie kan me hier mee helpen ik kom hier gewoon niet mee verder
ps hij doet dit bij alle ab's in huis = verschillende merken/types

Verwijderd

Dat heb ik ook gehad! Noh... heb het nog steeds eigenlijk, kameraad van mij heeft er al naar gekeken en zei dat ik alles opnieuw moest doormeten of opnieuw solderen. Ik heb preciés hetzelfde probleem! :(
Tis op zich niet zo'n dure schakeling, paar euro, dus je kunt de onderdelen opnieuw kopen en weer ff proberen. Maar ik denk zélf dat de fout in de schakeling zit op één of andere manier. Volgens die kameraad van mij was het perfect gesoldeerd. Very strange...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik werk in een electronica winkel......rotor in amsterdam......dus ik denk dat het niet echt aan mijn soldeer werk ligt :P
maar er is dus weinig over dit probleem bekend......dat merk ik wel

Verwijderd

ik heb het zelf ook gehad. ligt volgens mij aan onzuiver signaal van je ab. Kijk maar eens bij raw code als je 2 keer de zelfde knop in drukt krijg je toch andere code. Is wel k*t jah, weet niet wat je er aan kan doen. Een andere ab gebruiken, sommige hebben hier geen last van.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35

Whuzz

Dodgeball!

Het kan ook zijn dat je IR-sensor teveel 'ruis' oppikt. Stoorsignalen van electrische aparaten in de buurt. Dan werkt het leren niet, omdat ie door alle ruis geen constant signaal kan krijgen. Ik had hetzelfde probleem. Heb hem toen op mijn laptop aangesloten, ben met m'n laptop in een andere kamer (washok :P ) gaan zitten, daar had ie veeeel minder ruis. Heb op m'n laptop de AB aangeleerd, daarna die config file naar m'n eigen PC gekopieerd en gaan met die banaan :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
oke dan .........daar ga ik op verder werken bedankt voor het advies :D

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:22
Krijg je in raw mode ook signaal binnen als je niet 'zapt'?? Dan is er teveel storing (bijv tl-buis)

Verwijderd

Topicstarter
DRAFTER86 schreef op 31 januari 2003 @ 19:03:
Krijg je in raw mode ook signaal binnen als je niet 'zapt'?? Dan is er teveel storing (bijv tl-buis)
jah dat heb ik zeker......hoe kan ik dit het beste verhelpen
moet ik er iets omheen gaan bouwen ofzo...

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:52
Check dit:
dit gebruik ik
[image]http://www.xs4all.nl/~akker01/schema.jpg[/image]

omdat dit schema iig bij mij wel werkt, en omdat je een ander schemaatje wou proberen.
er zijn volgens mij trouwens wel meer topics hierover geweest
Pagina: 1