Toon posts:

Hp 610 printer werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hp610c printer, deze print niet meer. De printer krijgt het signal binnen, pakt het papier (rollen zijn dus goed), wil beginnen met printen en stopt dan. Vervolgens gaat het oranje lampje branden en komt het papier niet verder. Er is dan nog geen inkt afgedrukt. Ik heb verschillende poorten geprobeerd (ecp,epp,spp) maar hij werkt gewoon weg niet. Wat kan het probleem zijn?

p.s win 98

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

al es een testpagina proberen te maken ?(zit er nog wel inkt in ?)

Verwijderd

de eigen printertestpagina >meestal paperfeed en power samen indrukken met aanzetten printer>ok ? dan de windows testpagina>niet ok? check kabel en drivers.

Verwijderd

Wat staat er bij het oranje lampje ? (mijn helderziendheid neemt een beetje af in deze kleine uurtjes).

Ik denk dat er iets mis is met de communicatie tussen printer/PC. Bij aanzetten van een printer worden namelijk altijd een hoop dingen nagekeken: papiervoorraad, inktpatroon, transporter-blokkering etc.

Controlleer dan in ieder geval kabel, drivers, biosinstellingen en wachtrij instellingen.

Een HP6xx moet in ieder geval wel op ECP/EPP kunnen communiceren.

Sommige parallelepoort apparaten raken behoorlijk in de war van een niet geaarde PC. Is de PC wel goed geaard op een geaard stopcontact ?

Verwijderd

probeer eens vanuit DOS een Dir>lpt1 te doen(vanuit de root ), als het papier doorvoer lampje gaat knipperen op de knop drukken en kijken of er iets uit komt, anders kijken voor een nieuwe kabel(IEEE1284 compliant er op gedrukt)