[XP] Hoe kan ik mijn profielnaam op HD wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 01:33
Hi,

Ik heb zonet een nieuwe PC gekregen waarop WInXP geinstalleerd is. Nu heb ik in configuratiescherm mijn accountnaam een nieuwe naam 'Piet' gegeven, aangezien de naam al was ingesteld door de leverancier. nl : 'P.G.P van Puffelen'. Echter, bij de Documents en Settings op de HD blijft de naam die de leverancier erin had gezet staan. Hoe kan ik de vastgelegde naam van dit account definitief wijzigen?

Thanx,
Grover.

Verwijderd

Nieuw profiel aanmaken. Inloggen als admin. Puffelen naar Piet kopiëren, Puffelen deleten, inloggen als Piet.

• Grover
A. Dus ik maak een nieuw profiel aan, genaamd Piet ?
B. Inloggen met deze Piet?
C: Vervolgens alles onder dir. Documents en Settings van Puffelen naar Piet copieeren?

Wat bedoel je met inloggen als Admin? I'm a newbie on XP.....

Grover.

Verwijderd

Admin = Administrator. Dat is een standaard aanwezig account voor beheer. En die je ook alleen daarvoor moet gebruiken.

Je maakt gewoon bij User Accounts een nieuwe user Piet aan. Dan log je in als Admin en kopieer je de hele documents en settings van puffelene naar piet. Dan kun je puffelen deleten (hoeft niet). En dan kun je inloggen als piet.

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Zoals HlpDsK het zegt moet het werken, zo doe ik het ook ook altijd...

offtopic:
Steeds je naam eronder zetten leest irritant!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

YouKnow schreef op 29 januari 2003 @ 08:13:
offtopic:
Steeds je naam eronder zetten leest irritant!
En mag ook niet :z

Default blanke hetero

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb zo'n idee dat hij niet eens het wachtwoord van de admin weet. Niet bedoelt als flame, maar als ie niet weet wat met admin bedoelt word......

• Rody
  • Laatst online: 01-08 10:13
je kan ook gewoon alles uitzetten qua inlog opties en kom je automatisch in windows.

• Grover
Hurricane schreef op 29 January 2003 @ 09:20:
Ik heb zo'n idee dat hij niet eens het wachtwoord van de admin weet. Niet bedoelt als flame, maar als ie niet weet wat met admin bedoelt word......
De PC winkel heeft de PC geinstalleerd en ik heb inderdaad nog nooit gewerkt met XP en me er inderdaad nog nooit in verdiept. Dus ja... ik weet inderdaad niet eens het ww van de admin.....

De leverancier heeft het account 'Puffelen' erop gezet, welke 'beheerder' is gemaakt. Daarnaast zie in Config scherm nog een gast-account en that's it. Ik neem dan aan dat ik met die Puffelen die beheerder is ook de taken kan uitvoeren waarvan hierboven wordt gezegd dat het specifiek met administrator moet gebeuren, of moet ik specifiek met administrator inloggen? Ik gebruik XP Home.

Toch bedankt!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens in de WOS FAQ, daar staat hoe je moet inloggen als admin. Wel eerst even het admin wachtwoord te weten zien te komen uiteraard.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Grover
blackd schreef op 29 januari 2003 @ 15:59:
Kijk eens in de WOS FAQ, daar staat hoe je moet inloggen als admin. Wel eerst even het admin wachtwoord te weten zien te komen uiteraard.
Als ik inlog met 'administrator' zonder password dan krijg ik de melding:

'kan u niet aanmelden vanwege een accountbeperking'. Ik heb het bedrijf gebeld waar ik de pc gekocht heb en deze wist me niet 123 te vertellen hoe ik onder een administrator kan inloggen.

Als ik de pc aanzet en via CTRL-ALT-DEL naar het inlogscherm ga, dan staat daar 'Puffelen' als username. Kan ik dan gewoon niet via dat user een en ander voor elkaar krijgen of heb ik echt de admin nodig?

Thanx,

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 18:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Als je dezelfde rechten hebt als de administrator / beheerder dan wel ja.

Verwijderd

Hurricane schreef op 29 januari 2003 @ 19:14:
Als je dezelfde rechten hebt als de administrator / beheerder dan wel ja.

Maar niet als je je eigen profiel wilt verwijderen. Dat kan niet want dan is bv. user.dat in gebruik.
Pagina: 1