Toon posts:

Lage fps met snel systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem: Ecs K7S6A, xp 1600+@1900+, 512 mb pc2700, radeon 9500 gemod naar 9700

Mijn probobleem is dus dat bijv splinter cell slecht draait. Op 1024*768 dropt de framerate soms naar 10 terweil dit met dit systeem veel sneller zou moeten draaien. De details staan op medium en er staat geen fsaa aan.

Ik heb het bios al geflashed naar de nieuwste versie en wat insellingen verandert.
Fast write aan uit. Ik heb ook wat met een tweakprogje geprobeert maar dit helpt niet.
Ik heb ook ander drivers geprobeerd cat 2.5 met dx8.1 ipv cat 3 met dx9

met 3dmark haal ik ongeveer 11600 http://service.futuremark.com/compare?2k1=5694556

Heeft iemand een idee om dit wat sneller te krijgen??

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ik neem aan dat het de splintercell Demo is die je hebt gedraait, en nog een tip de cat 3 met dx 9 werken traag bij elke game althans bij mij (Powercolor 9700 Pro). Maar wat het probleem is denk ik die mod van je, ik had er laatst wat over gelezen en dat niet elke kaart die prestatie verhoging leverde.

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

kijk eens of indexing aan staat bij search in je startmenu had ik wel en dat gebruikte 320MB intern geheugen dan is het logisch dat alles traag gaat

Verwijderd

mwah vrij normaal voor jou sys, xp 1900 is nou niet echt snel , zorg ervoor dat je geen dingen in je startup heb staan en sluit alle dingen op de achtergrond of als je gaat gamen.

heb je xp sjek dan de tweakguide op tweaktown eens voor xp , scheelt echt !!! :)

edit/// hoe zie jij je fps in splinter cell :? //edit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen dingen op de achtergrond draaien en de kaart draait op zijn gewone snelheid evensnel of mischien zelfs langzemer als mijn radeon 8500

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:11:
Ik heb geen dingen op de achtergrond draaien en de kaart draait op zijn gewone snelheid evensnel of mischien zelfs langzemer als mijn radeon 8500
type dan eens bij run msconfig in en kijk eens bij startup en services nadat je alle m$ dingen verborgen hebt , kijk eens wat daar allemaal draait

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:09:
mwah vrij normaal voor jou sys, xp 1900 is nou niet echt snel , zorg ervoor dat je geen dingen in je startup heb staan en sluit alle dingen op de achtergrond of als je gaat gamen.

heb je xp sjek dan de tweakguide op tweaktown eens voor xp , scheelt echt !!! :)

edit/// hoe zie jij je fps in splinter cell :? //edit
je drukt op tab en typt daar : ''stat fps" (8>

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:13:
[...]

type dan eens bij run msconfig in en kijk eens bij startup en services nadat je alle m$ dingen verborgen hebt , kijk eens wat daar allemaal draait
Daar staan twee progjes de ene heeft als status : is gestopt en de andere wordt uitgevoerd deze heet ati hotkey poller

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:11:
dan zal je cpu/chipset wel de bottleneck zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
primemaximuz schreef op 28 januari 2003 @ 21:08:
Ik neem aan dat het de splintercell Demo is die je hebt gedraait, en nog een tip de cat 3 met dx 9 werken traag bij elke game althans bij mij (Powercolor 9700 Pro). Maar wat het probleem is denk ik die mod van je, ik had er laatst wat over gelezen en dat niet elke kaart die prestatie verhoging leverde.
Ik heb dus ook cat 2.5 en dx 8.1 geprobeerd en ik heb wel degelijk een prestatie winst deze is goed te zien bij de nature test van 3mark van ongeveer 70 naar 101
zie mijn link bovenaan dit topic

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:21:
[...]

Ik heb dus ook cat 2.5 en dx 8.1 geprobeerd en ik heb wel degelijk een prestatie winst deze is goed te zien bij de nature test van 3mark van ongeveer 70 naar 101
zie mijn link bovenaan dit topic
Dit lijkt me dus onzin voor splinter cell wordt 1000mhz aangeraden en hier zit ik dus ruim boven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:22:
[...]

Dit lijkt me dus onzin voor splinter cell wordt 1000mhz aangeraden en hier zit ik dus ruim boven
ja whatever lees maar eens een paar testen over cpu schaling en video kaarten ;)

en btw je kan ook de edit knop gebruiken :(

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:22:
[...]

aangeraden is echt geen optimaal hoor... En bij aangeraden betekent dat dus niet dat je minimaal 20 fps (bijvoorbeeld) haalt...

|>

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:28
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:18:
[...]

dan zal je cpu/chipset wel de bottleneck zijn ;)
een 1900+ is echt wel snel genoeg voor dat spel, mijn broertje speelt dat op een 1200 mhz met geforce 2 soepel :X

Last.fm
Films!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Impix: Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop ipv steeds meerdere berichten na elkaar te posten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:23:
[...]

ja whatever lees maar eens een paar testen over cpu schaling en video kaarten ;)

en btw je kan ook de edit knop gebruiken :(
Je zou best gelijk kunnen hebben maar ook als ik de resolutie lager zet draait het nog steeds slecht. Met mijn radeon 8500 draait het dan nog beter 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 21:43:
[...]

Je zou best gelijk kunnen hebben maar ook als ik de resolutie lager zet draait het nog steedt slecht. Met mijn radeon 8500 draait het dan nog beter 8)7
is je mod wel 100% goed gelukt dan, presteerde die beter zonder mod :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:46:
[...]

is je mod wel 100% goed gelukt dan, presteerde die beter zonder mod :?
De mod is wel goed gelukt bij 3dmark een verhoging van 1500 punten en bij de nature test van onvereer 65 naar 87. Maar splinter cell wil alleen niet echt lekker draaien en mafia valt ook wat tegen

edit : je zoe misschien wel gelijk kunnen hebben omdat de Nature test vrij gpu afhankelijk en deze wel snel draait, maar ik vindt het toch gek

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 21:52 ]

Pagina: 1