Stelling: De mensheid is op aarde neergeplant.

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Ik zat hierover te lullen met een paar maten van mij, maar hoeveel waarheid zou hier eigenlijk écht in kunnen zitten?
We hadden het zó gefilosofeerd:
(dit topic is serieus bedoeld!)
Na de ijstijd.. kwamen er ruimteschepen.. met aliens.. die een deel van hun bevolking op de aarde neerplantten (omdat hun zon opraakte ofzo?). Wij zijn geëvolueerd om goed op de Aarde te kunnen leven (Duh.). Zij houden ons nog nauwlettend in de gaten (vandaar die sightings boven Mexico), en ze maken contact met ons zodra we ver genoeg geëvolueerd zijn (de juiste techniek hebben en de juist gedachten enzo).

Hoeveel waarheid zou er in zo'n verhaal kunnen zitten?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
En het andere leven op aarde, apen enzo ?
Misschien we lals een grote ark van Mars gekomen omdat dat daat een beetje vervelend werd.

Verwijderd

Tja, niets van dit alles is enigszins gebaseerd op bewijsbare feiten. Klaar.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Wel eens van "zoogdieren" gehoord?

Nee? Nou, de mens is één van de honderden soorten zoogdieren...

Verwijderd

ik sta wel open voor ideeen, maar dit is wel erg ver gezocht. ik kan me best voorstellen dat zoiets tot de verbeelding spreekt maar -m het maar plat te zeggen- slaat dit nergens op.

Verwijderd

ik denk zelf dat het leven van een andere plek dan de aarde komt, maar alleen de mensen... nee .
en die dingen boven mexico, dat komt denk ik doordat daar 65miljoen jaar geleden een meteoor is neergekomen en het magnetische veld van de aarde zelf flink in de war heeft geschopt. en dat dat magnetisme mischien reageerd met vochtige lucht ofzo :?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 22:28 schreef DiSiLLUSiON het volgende:
Na de ijstijd.. kwamen er ruimteschepen.. met aliens.. die een deel van hun bevolking op de aarde neerplantten (omdat hun zon opraakte ofzo?). Wij zijn geëvolueerd om goed op de Aarde te kunnen leven (Duh.). Zij houden ons nog nauwlettend in de gaten (vandaar die sightings boven Mexico), en ze maken contact met ons zodra we ver genoeg geëvolueerd zijn (de juiste techniek hebben en de juist gedachten enzo).[/quote]waarom zou een ras honderdduizenden jaren wachten op een evolutie die van nul begint?
hadden ze beter meteen de technologie mee kunnen geven, en waarom zouden ze wachten? ik bedoel, als je een planeet wil bewonen stuur je de mensen erheen, ga je niet een deel van de mensen neerpoten en dan ff een paar duizend jaar wachten.
hadden ze net zo goed ergens anders heen kunnen vliegen.

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Beetje toevallig dat al het leven op aarde behoorlijk veel DNA gemeenschappelijk heeft met van aliens afstammende mensen...

"This is the noise that keeps me awake."

• Unicorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

DiSiLLUSiON:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Na de ijstijd.. kwamen er ruimteschepen.. met aliens.. die een deel van hun bevolking op de aarde neerplantten (omdat hun zon opraakte ofzo?).[/quote]"Hier heb je een knuppel, hier heb je een berevel, en tegen de tijd dat jullie weer het oude niveau van technologie hebben bereikt mag je weer meedoen. Tot die tijd blijven we achter de maan hangen, badend in de luxe van ons ruimteschip."

Erg lullig hoor, die aliens. :)

ReapeR:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en die dingen boven mexico, dat komt denk ik doordat daar 65miljoen jaar geleden een meteoor is neergekomen en het magnetische veld van de aarde zelf flink in de war heeft geschopt. en dat dat magnetisme mischien reageerd met vochtige lucht ofzo[/quote]De sightings daar zijn van een nog veel eenvoudiger oorsprong, namelijk de rijke fantasie van de lokale bevolking, en af en toe een werknemer van een computer graphics bedrijf die een hoax wil zetten. :)

(Ik heb daar zelf nog een paar "ufo's" gezien... ik vond de reactie van de Mexicanen eigenlijk veel leuker. ;) )

Verwijderd

ik denk dat wij teveel naar films als "the matrix" kijken, toch geloof ik wel dat er iets is wat wij niet beseffen, als je alleen al bedenkt dat wij maar zo'n laag percentage van onze hersens gebruiken. dat in ogenschouw genomen zal er in de betreffende stelling wel een kern van waarheid kunnen schuilen. maar dan rest de vraag... hoe zijn de aliens ontstaan??

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 12:41 schreef ik_zei_de_gek het volgende:
ik denk dat wij teveel naar films als "the matrix" kijken, toch geloof ik wel dat er iets is wat wij niet beseffen, als je alleen al bedenkt dat wij maar zo'n laag percentage van onze hersens gebruiken. dat in ogenschouw genomen zal er in de betreffende stelling wel een kern van waarheid kunnen schuilen. maar dan rest de vraag... hoe zijn de aliens ontstaan??[/quote]:?
eeeeeeehm
volgens mij was dat stuk over hersengebruik een ander draadje en iedereen kan een geschiedenis van aliens bedenken, omdat niemand nog kan bewijzen of ze nu wel of niet bestaan.

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Ranzige stelling, hoor.
Als dat denkbeeld jou aanspreekt, moet je eens naar de Scientology Church gaan. Die hangen namelijk allemaal die theorie aan. Is overigens bedacht door een slechte SF-auteur met de naar L. Ron Hubbart :r

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> dat wij maar zo'n laag percentage van onze hersens gebruiken [/quote]Ik heb sterk de indruk dat er hier een hoop mensen veel te veel beïnvloed worden door een reclame van een rampzalig niet nader te noemen computermerk.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 14:17 schreef Apoc2 het volgende:
Ik heb sterk de indruk dat er hier een hoop mensen veel te veel beïnvloed worden door een reclame van een rampzalig niet nader te noemen computermerk.[/quote]hoezo dat nou weer???Het is al lang bekent dat de mens nog geen 1/3 deel van onze hersencapasiteit gebruikt. Dat da computermerk die feit gebruikt kunnen wij niet helpen.

• Agent-X
  • Niet online
Ik denk dat ze eigenlijk bedoelen dat ze niet weten waarvoor het gebruikt wordt.
Voor de oorsprong naar aards leven zul je toch ens flink met al het verschillende dna gaan stoeien en kijken waar het en en ander bij elkaar komt als het al bij elkaar komt.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 12:50 schreef [YR]paladin het volgende:
:?
eeeeeeehm
volgens mij was dat stuk over hersengebruik een ander draadje [/quote]jij gebruikt vast een ander gedeelte van je hersens dan ik, want wat ik bedoelde is dat er inderdaad een tijd kan komen dat aliens ons geschikt achten voor contact met hun. zie daar de verklaring waarom we maar zo weinig hersens gebruiken. de rest gaan we gebruiken in dat nieuwe tijdperk :? of zo

• Unicorn
  • Laatst online: 29-04-2024

Unicorn

rogue soeper

Maiar:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik denk dat ze eigenlijk bedoelen dat ze niet weten waarvoor het gebruikt wordt.[/quote]De grap is juist dat we wel (ongeveer) weten waar die delen voor gebruikt worden. Dat we maar 30 of 40 procent van de hersenen tegelijkertijd gebruiken is logisch; dat andere deel hebben we op dat moment niet nodig. (Het is ook niet altijd dezelfde 30%.)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Voor de oorsprong naar aards leven zul je toch ens flink met al het verschillende dna gaan stoeien en kijken waar het en en ander bij elkaar komt als het al bij elkaar komt.[/quote]Dat gaat uitstekend, daarmee kun je een heel mooi boompje bouwen.

• 4POX
  • Laatst online: 11:58

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 14:30 schreef 1234Dennis het volgende:
hoezo dat nou weer???Het is al lang bekent dat de mens nog geen 1/3 deel van onze hersencapasiteit gebruikt. Dat da computermerk die feit gebruikt kunnen wij niet helpen.[/quote]Shit, dan gebruik ik 50%, Met een foutmarge

AKA Rinkel weblog

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

die die die my darling

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

oeps.. Verkeerde draad gesloten...
Bah, topics met bijna dezelfde titel, het zou verboden moeten worden :(

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Agent-X
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dat gaat uitstekend, daarmee kun je een heel mooi boompje bouwen.[/quote]En gaat dat naar een of meerdere `oerorganismes` toe ?
Alles heeft een begin maar is dat begin meteen met een diversiteit begonnen ?
Over die hersenen..klinkt logisch ;)

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 14:30 schreef 1234Dennis het volgende:
hoezo dat nou weer???Het is al lang bekent dat de mens nog geen 1/3 deel van onze hersencapasiteit gebruikt. Dat da computermerk die feit gebruikt kunnen wij niet helpen.[/quote]Waarvan acte! ;) (capaciteit)

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• DiSiLLUSiON
  • Laatst online: 14-01 15:01
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 13:50 schreef The_Jester het volgende:
Ranzige stelling, hoor.
Als dat denkbeeld jou aanspreekt, moet je eens naar de Scientology Church gaan. Die hangen namelijk allemaal die theorie aan. Is overigens bedacht door een slechte SF-auteur met de naar L. Ron Hubbart :r[/quote]dat denkbeeld spreekt mij helemaal niet aan, zo filosofeerden (fantaseerden eigenlijk :P) we...

Maar Waarom zou het niet kunnen dat we gewoon een of ander experiment zijn van een stelletje buitenaardsen? Dat de Dino's vermoord zijn door de buitenaardsen (zij hebben dan de Ijstijd veroorzaakt ofzo?), en dat wij nu moeten zien te overleven, totdat zij er geen zin meer in hebben ons te observeren?

Verwijderd

dan hebben ze wel grenzeloos geduld ?! :? en zijn ze (de aliens) niet gauw verveeld. ik neem aan dat hun eigen planeet beter en mooier is dan die van ons, anders zouden ze wel massaal hier naar toe komen. en dat "feit" verklaart voor mij niet waarom ze elders een project opzetten om daarvan een afstandje van te gaan "genieten"... maar ja ik gebruik ook maar een klein gedeelte van mijn hersens dat wel meer niet kan verklaren :)

Verwijderd

Ik vind het ook een beetje vreemd, wij (de mensen) gaan als we over geavanceerde technologie beheersen toch ook niet meet een stelletje mensen naar een planeet, ze daar dumpen en opserveren en wachten tot ze waardig zijn. Wat natuurlijk wel kan (waarschuwwing: zieke theorie) is dat wij, de mensen, eerst met andere inteligente rassen op een planeet woonden, wij misdroegen ons, en werden daardoor voor straf naar deze planeet verbannen, waar we weer vanaf mogen als we waardig bevonden worden. Die observaties zijn er dus om te kijken of wij ons goed gedragen, stelletje schoolmeesters, die aliens.

Verwijderd

en misschien hebben de hypergeavanceerde mensen van vroeger zichzelf wel het stenen tijdperk ingebombardeerd ;)
met misschien kan je altijd doorgaan.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 00:25 schreef [YR]paladin het volgende:
met misschien kan je altijd doorgaan.[/quote]Uiteraard... maar het blijft voor ons altijd een "misschien" nog niemand heeft echt duidelijke feiten en bewijzen op tafel kunnen leggen. Wij mensen kunnen niet zonder bewijzen... Fantasie alleen is voor ons niet genoeg... maar MISSCHIEN kunnen aliens hun leven en ons leven wel beheren door middel van hun eigen fantasie.

Verwijderd

Oude beschavingen, Erich von Daniken, de wortelrassen van Blavatsky (Lemurie, Atlantis). Het is interessant en spreekt tot de verbeelding, maar een doorbraak in die richting is nog ver te zoeken.

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het zou ook zo kunnen zijn dat we niet zijn neergeplant door aliens maar een beetje 'geholpen' met evolueren. Dit verklaart waarom wij als enige aardse levensvormen gebouwen maken, autorijden en over de hele wereld met elkaar communiceren...
Dit lijkt me waarschijnlijker dan dat aliens alle levensvormen (dus ook bacterien en amoeben) hier geplant hebben.

Always outnumbered, never outgunned!

Verwijderd

Jullie zien ze vliegen, die aliens :D

Verwijderd

[b]Op woensdag 15 november 2000 16:38 schreef Keize001 het volgende:
Dit lijkt me waarschijnlijker dan dat aliens alle levensvormen (dus ook bacterien en amoeben) hier geplant hebben.
waarom is dat waarschijnlijker?? het klinkt volgens mij alleen maar onlogischer??

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Het idee uit 2001 vind ik aannemelijker:
De menselijke evolutie naar intelligentie is bevorderd door een buitenaards ras (of eigenlijk een robot gebouwd door een buitenaards ras zoals in de film/het boek).

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

• Virgol
  • Laatst online: 14-10-2025
Ja natuurlijk is de mens door aliens hier neer gezet. We zitten immers allemaal in een reuzen experiment. Daarom hadden de egiptenaren ook gloeilampen (en die hebben ze nog steeds).

Virgol
Pagina: 1