Toon posts:

Mylar, magneten, geperforeerd metaal, weerstand.

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 vragen, misschien dat iemand mij kan helpen.

Weet iemand waar je magneten kan kopen. Magneten van bijvoorbeeld 1*1*80cm? Meer industrieele staafmagneten dus eigenlijk.

Hoe kan ik berekenen wat de weerstand van aluminium folie is. Ik heb nergens meer een binas. Dus kan iemand mij helpen. Een formule geven bijvoorbeeld.

En weet iemand waar je goedkoop aan mylar kan komen? Dit wordt gebruikt om membranen van te maken.

En waar kan je geperforeerd metaal vinden, is niet persee nodig. Maar zou wel handig zijn als ik dat kon vinden. Dus een plaat metaal met 50% gaten erin.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

als dit met speakers te maken heeft, kan je het eens bij speakerland proberen, als dit niets met audio/pc's te maken heeft, zou ik de vraag eens in het algemene forum van forum.fok.nl ofzo stellen :)

[ Voor 45% gewijzigd door JvS op 28-01-2003 21:07 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 28 January 2003 @ 21:07:
als dit met speakers te maken heeft, kan je het eens bij speakerland proberen, als dit niets met audio/pc's te maken heeft, zou ik de vraag eens in het algemene forum van forum.fok.nl ofzo stellen :)
Ik ben al van het algemene forum afgegooid omdat ik heb laten weten dat het eigenlijk voor de bouw van planar-magnetic-speakers is. Terwijl het mij persoonlijk gaat om de vragen hier boven en niet voor de rest het bouwen van de speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:13:
[...]

Ik ben al van het algemene forum afgegooid omdat ik heb laten weten dat het eigenlijk voor de bouw van planar-magnetic-speakers is. Terwijl het mij persoonlijk gaat om de vragen hier boven en niet voor de rest het bouwen van de speakers.
Over de bouw van deze speakers is het mij trouwens bekend dat niet al te veel personen hier er verstand van hebben. En bij speakerland hoef ik het ook niet te proberen, want die hebben geen onderdelen voor dit soort speciale speakers.

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:29
Je wilt dus een magnetostaat maken? Ik ben wel benieuwd of het lukt.
Waarom maak je trouwens geen electrostaat. Een electrostaat heeft een aantal voordelen boven een magnetostaat en er zijn veel goede bouwbeschrijvingen te vinden. Bovendien zijn de materialen eenvoudig verkrijgbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Poecillia schreef op 28 januari 2003 @ 22:35:
Je wilt dus een magnetostaat maken? Ik ben wel benieuwd of het lukt.
Waarom maak je trouwens geen electrostaat. Een electrostaat heeft een aantal voordelen boven een magnetostaat en er zijn veel goede bouwbeschrijvingen te vinden. Bovendien zijn de materialen eenvoudig verkrijgbaar.
Magnetostaten zijn duurder. Er komt veel eletronica bij te pas. En ze zijn qua geluid vergelijkbaar met magnetostaten. Magnepan speakers krijgen zelfs zeer hoge ratings. Het principe verschilt niet veel.

Maar mylar is iets wat in beide gevallen gebruikt moet worden en bijna niet te vinden is.
Geperforeerd metaal ook.
Alleen de magneten niet.

Dus zo een wereld van verschil is het totaal niet.

Verwijderd

Tik maar eens in op google "ESL" en dan zoeken op nederlandse pagina's.

Verwijderd

Ik ken wel gepeforeerd metaal, aluminium met vierkante gaten. Denk ongeveer 40% gat. Gewoon bij een ijzerwaren winkel vragen. Folie is wel te koop, gewoon zoeken waar de mensen die een ESL hebben gemaakt het gekocht hebben. Zoek ook op dit forum was ook iemand met zelfbouw ESL. (zijn naam was Poecila oid). En magneten zijn heus wel te koop je moet het dan wel in industriele toepassingen zoeken.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hoe groot moet dat mylar doek zijn? Koop anders een bassdrumvel van Remo, bij mijn weten worden die van Mylar gemaakt. En dat geperforeerde metaal, kan je dat zelf niet maken? Anders bij een machinefabriek, waar ze bijvoorbeeld ook chassis maken, laten maken, hoewel dat bij kleine aantallen wel duur zal zijn.
Voor de soortelijke weerstand van aluminium, kijk hier even...

• Poecillia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 17:29

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
www.goudengids.nl

no kiddin' :P

google

1 bedrijf
Kijk bij privacyschermen.

nog één

helemaal geweldig :)
Toevallig is een vergelijkbare vraag al eens gesteld op een engelse maillijst, antwoorden:
The stuff you are probably looking for is called perforated sheet metal. I
have purchased it before from McNichols Mfg. (www.mcnichols.com)
Check your local industrial AC/Heating repair places.
I got some free, 2 ft square, perferated sheets that are used in office building drop ceilings for the air vents.
What this is called is expansion metal, and most any commercial metal joint
will stock it in various gages
How about this? actually i have encountered the same problem but i talked my way out of it for the Eminence loaded box is to be ceiling mount and no one can touch its woofer.I will have to source my own supply locally in case of next assigment.

http://www.cleansweepsupply.com/pages/skugroup22401.html
Magneten, met dank aan de goudengids

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond op 30-01-2003 22:58 ]

Pagina: 1