[NOS Faq] URL tips

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 23:26

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
www.xlr8yourmac.com - algemene newssite met veel informatie, met name op hardware en softwareconflicten gebied

www.macupdate.com - Software zoeken, zowel OS X als OS 9 (Classic)

www.versiontracker.com - idem, bestaat al veel langer maar heeft erg veel reclame zooi

www.macfixit.com - forum over Mac problemen, zoek eens rond :)

www.macosxhints.com - elke dag tips over het gebruik van OS X, zowel de BSD kant als de GUI

Lijken me leuke toevoegingen :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

mja, ik had die in SM gepost (als ik jou was) :+

[ Voor 22% gewijzigd door Erkens op 28-01-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen erin :)

Sowieso binnenkort wat hulp nodig van mensen uit A61 om het een en ander in te vullen voor de topicstart wizard op Mac gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Vraag maar :P

Nog 1 toevoeging:

fink.sourceforge.net - apt-get kloon, installatie van bv. wget dmv 'fink install wget', installatie gaat volledig automatisch

[ Voor 86% gewijzigd door chem op 28-01-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze zijn toegevoegd :)

chem schreef op 28 January 2003 @ 20:40:
Vraag maar :P

Nog 1 toevoeging:

fink.sourceforge.net - apt-get kloon, installatie van bv. wget dmv 'fink install wget', installatie gaat volledig automatisch

Waar kan ik logfiles vinden?

Wat zijn gebruikelijke vragen bij het oplossen van problemen aan MacOS systemen?

/me kan met redelijk wat OS'en overweg, alleen MacOS heb ik dus nog nooit mee gewerkt :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Logfiles onder OS X staan in /private/var/log/ (bv. system.log) en via dmesg natuurlijk. Deze mappen zijn buiten de Terminal om bereikbaar door appletje-~ in de Finder te rammen en vv met de hand het pad in te geven.
Daarnaast een interface in Applications / Utilities / Console.app (soort tail -f van 'System.out' achtige meldingen, zoals dns timeouts, prebinding meldingen, Cocoa meldingen etc.)

Soms voorkomend (al heb ik het zelf nog nooit gezien) onder OS X zijn opstartproblemen. Omdat de UNIX shell niet zichtbaar is is het niet altijd makkelijk te verhelpen. Zie bv. http://www.macosxhints.co...p?story=20030127060952700 of http://www.macosxhints.co...p?story=20010413003721342
Veel andere problemen hebben bv samenhang met Outlook (sugth...), vreemde printers (neem een standaard postscripts driver zoals meegeleverd) of andere applicatie problemen.

Als ik zoek op 'mac' met omega in NOS zie ik een aantal vragen "PC naar Mac filetransfer"en vice versa. Onder OS X neem je hiervoor de ingebouwde samba of andere unix-oplossingen, voor OS 9 zou ik indien mogelijk voor een FTP setupje kiezen (eenmalig en simpel). Daarnaast wat vragen over OS X op de PC (moehahaha, dat zou je wel willen he :P), welke OS op welke Mac (oude macjes, welke 7.x system etc., hier zijn standaard richtlijnen voor).

Als je wat standaardvragen uit omega kan verzamelen kan ik wel wat standaardantwoorden en tips geven.

Oh, en onder OS 9 zijn veel problemen verholpen door met shift op te starten :)

En DE performance tip voor OS X is geheugen. Sloten vol geheugen. Meer dan 384 is aan te raden, vanaf 512 wordt het pas echt leuk. 256 is echt het instapgebeuren. 1024 krijg je daarentegen meestal niet meer vol :P

[ Voor 8% gewijzigd door chem op 28-01-2003 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:* Thx, komen we al weer wat verder mee :P :)
Pagina: 1