Toon posts:

magneten en weerstand

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 4 vragen, misschien dat iemand mij kan helpen.

Weet iemand waar je magneten kan kopen. Magneten van bijvoorbeeld 1*1*80cm? Meer industrieele staafmagneten dus eigenlijk.

Hoe kan ik berekenen wat de weerstand van aluminium folie is. Ik heb nergens meer een binas. Dus kan iemand mij helpen. Een formule geven bijvoorbeeld.

En weet iemand waar je goedkoop aan mylar kan komen? Dit wordt gebruikt om membranen van te maken.

En waar kan je geperforeerd metaal vinden, is niet persee nodig. Maar zou wel handig zijn als ik dat kon vinden. Dus een plaat metaal met 50% gaten erin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:28:
Ik heb 4 vragen, misschien dat iemand mij kan helpen.

Weet iemand waar je magneten kan kopen. Magneten van bijvoorbeeld 1*1*80cm? Meer industrieele staafmagneten dus eigenlijk.
Conrad misschien? Anders zou ik een profesionelere DIY-zaak benaderen.
Hoe kan ik berekenen wat de weerstand van aluminium folie is. Ik heb nergens meer een binas. Dus kan iemand mij helpen. Een formule geven bijvoorbeeld.
Er is niet echt een formule voor, maar je kan de soortelijke weerstand van aluminium wel opzoeken op internet, google maar eens..
En weet iemand waar je goedkoop aan mylar kan komen? Dit wordt gebruikt om membranen van te maken.
Ook een DIY-zaak denk ik :?
En waar kan je geperforeerd metaal vinden, is niet persee nodig. Maar zou wel handig zijn als ik dat kon vinden. Dus een plaat metaal met 50% gaten erin.
Idem, al denk ik niet dat ze zoiets hebben, misschien maken ze het voor je..

Verwijderd

Topicstarter
magneten zijn niet bij conrad te bestellen. diy zaken.... ik ken er zo geen... misschien wat tips ofzo?

en de soortelijke weerstand van aluminium moet dat vermenigvuldig worden met het (breedte*lengte*dikte) om de weerstand te berekenen? (sorry maar ben al lang niet meer met natuurkunde bezig geweest)

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 18:19
Magneten kun je krijgen bij Goudsmit magnetics. Je kunt een catalogus aanvragen en telefonisch een prijsopgave krijgen.

Verwijderd

enneeeh, wat ga je ermee doen? Klinkt spannend dit. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 20:47:
enneeeh, wat ga je ermee doen? Klinkt spannend dit. :)
Ik ben van plan planar-magnetic speakers te bouwen. Het grootste probleem is zoals altijd dat in amerika zowat alles in een goede hardware store te vinden is en hier in nederland zowat niets te vinden is.

Nu moet ik alleen nog een beetje zien te begrijpen hoeveel aluminium folie ik moet gebruiken om 8ohms circuit te bouwen zodat ik mijn versterker geen pijnlijke dingen aan doe :)

Verwijderd

Topicstarter
Linchpin schreef op 28 January 2003 @ 20:46:
Magneten kun je krijgen bij Goudsmit magnetics. Je kunt een catalogus aanvragen en telefonisch een prijsopgave krijgen.
Mooi, de magneten zijn juist het moeilijkste om te vinden :)

Nu de mylar nog, terwijl normale folie voor de eerste beta testen ook goed zullen zijn.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:04

LopeZ

Too much is never enough

weinig met computers te maken imo
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.