[samba] Berichten versturen naar NT/XP machines

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 23:12
Ik ben al een tijd op zoek naar een programma onder Linux met dezelfde functionaliteit als NET SEND onder Windows. Onder Windows XP is het namelijk mogelijk om een bepaalde computer (of een heel domein/workgroup) een bericht te sturen. Ik weet ook dat het met Samba mogelijk is om naar Win9x machines een WinPopup bericht te versturen (via smbclient -M), maar bestaat er ook zoiets voor het WinNT systeem? Als je op forums/google zoekt kom je al gauw bij WinPopup uit, maar dat is dus (denk ik) niet wat ik moet hebben.

Kan er iemand wat duidelijkheid scheppen? :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

smbclient -M <netbios naam pc>

bericht typen en CTRL+D

edit:
en dat bericht ontvang ik gewoon op mijn xp machine en dat is NT ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Erkens op 28-01-2003 20:30 ]

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Als dat niet wil kun je even proberen smbclient -I <pc IP> -M <netbiosnaam pc> te doen. Verder zou het gewoon moeten werken.

Persoonlijk vind ik het een erg prettig middel om de aandacht van mijn jongere broer te krijgen als hij aan het gamen is.. >:) (*pop* *crash*)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Freak_NL schreef op 28 januari 2003 @ 21:19:
Als dat niet wil kun je even proberen smbclient -I <pc IP> -M <netbiosnaam pc> te doen. Verder zou het gewoon moeten werken.

Persoonlijk vind ik het een erg prettig middel om de aandacht van mijn jongere broer te krijgen als hij aan het gamen is.. >:) (*pop* *crash*)
daarom heb ik dat in mijn windows uit staan.
ik ff wat proberen nav dit topic, werkt het niet |:(
service weer aanzetten en het werkt :P

btw is het ook andersom mogelijk?
dus net send vanaf mijn windowsbak naar linux? (ja ik ken write, maar dan moet ik wel eerst remote inloggen :/ )

[ Voor 15% gewijzigd door Erkens op 28-01-2003 21:23 ]

• eborn
Freak_NL schreef op 28 January 2003 @ 21:19:

Dat werkt idd :) En heb je toevallig ook enig idee waarom het niet met alleen de netbios naam werkt?

En is het ook mogelijk om naar een hele workgroup te sturen? Ik heb al iets met de -W optie geprobeerd, maar dat werkt niet echt :)

• eborn
Erkens schreef op 28 January 2003 @ 21:21:
btw is het ook andersom mogelijk?
dus net send vanaf mijn windowsbak naar linux? (ja ik ken write, maar dan moet ik wel eerst remote inloggen :/ )
Het is mogelijk om berichten die naar je Samba server worden gestuurd te 'pipen' naar een bepaald programma of script. Dat kun je in de smb.conf instellen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

eborn schreef op 28 januari 2003 @ 21:31:
[...]
Het is mogelijk om berichten die naar je Samba server worden gestuurd te 'pipen' naar een bepaald programma of script. Dat kun je in de smb.conf instellen.
och ja natuurlijk, tnx
Pagina: 1