Toon posts:

Probleempje met tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc'tje met een tv-out videokaart. Nu kan ik daarmee perfect beeld krijgen op mijn tv, dit alles goed en aardig, maar nu het probleem.

Zodra ik een filmpje opstart (divx/vcd) op mijn pc, en die via mijn tv-out op mijn tv kijk, doet ie het goed, maar als ik dit beeld op full-screen zet, krijg ik een beetje verschoven beeld, alsof de verschilldende layers niet recht over elkaar heen liggen, ook wel streperig beeld te noemen. Het vreemde hieraan is dat als ik een dvd op mijn tv (via de tv-out van de pc) bekijk dat ik er daar dan geen last van heb.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
- Andere afspeelprogramma voor videobestanden (WindowsMediaPlayer, Winamp, PowerDVD, DIVX Player)
- Andere drivers voor mijn videokaart (GeForce 4 ti4600)
- Andere Divx, Vvid, etc codecs geinstalleerd
- Andere instellingen van tv-out

Maar niets hielp, heeft iemand enige idee?

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Haal je coax kabel er eens uit die prob hek ook eens gehad bij mij hielp het.

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

Topicstarter
primemaximuz schreef op 28 januari 2003 @ 20:48:
Haal je coax kabel er eens uit die prob hek ook eens gehad bij mij hielp het.
Nope helaas werkt niet, het vreemde eraan is dat ie het alleen heeft op fullscreen, en niet als ik hem bijvoorbeeld in het allergrootste venster (op fullscreen na) zet.

Als ik dit op mijn monitor zo heb staan, kan ik geen oneffenheden ontdekken!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Ut zou dan ook gewoon aan je tv kenne liggen ik was al blij genoeg toen ik las om die coax eruit te trekken, anders had ik een andere tv aangeschaft en was ik verder van huis met het zelfde probleem. Tjah tis jammer dat het bij jou niet werkt.

Veel succes nog met je topic
GREETZzzz....

Right for all the wrong reasons.

Verwijderd

al geprobeerd met S-Video kabeltje ??

Deze oplossing heb ik uit het TV-OUT FAQ, waarvan ik aanneem dat je die gelezen hebt.
Deze oplossing is voor een ander probleem, maar kan ook verlichting bieden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Eerst werkte het wel goed (met mijn oude videokaart) helaas is mijn tv niet svideo proef, dus dat gaat helaas niet lukken!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik overlay aan het heb gezet, zoals de andere oplossing was, werkt het wel, maar volgens mij heeft dat ook nadelen. Bijvoorbeeld met spellen, dat die minder presteren, omdat je dan op 2 monitoren tegelijkertijd beeld door stuurt.

Verwijderd

gewoon tv-out uitzette met spellen ? en als je een filmpje gaat afspelen even tv-out aanzette :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 18:13

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

je kunt met de driversettings van nvidia je timings en settings van de tv-out aanpassen. Ik denk dat er daar iets niet goed staat:
- Staat het uitvoerformaat op PAL B/G ingesteld (en niet op NTSC)??
- staan je timings goed?
- is de refreshrate van je monitor een afgerond veelvoud van die van je tv? (75 of 100 Hz)
- kun je op de tv nog iets instellen aan je AV in?

Launching containers into space

Pagina: 1